Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

sigurdi

Kommer film av Frunk montering iløpet av uka, må bare få tid til å redigere.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Kommer film av Frunk montering iløpet av uka, må bare få tid til å redigere.
Horten
Model X90D (18.03.17)

kjølholdt

da bestilte jeg to av disse for å ha i frunk http://eud.dx.com/product/aluminium-alloy-120lm-6000k-10-led-pir-sensor-closet-light-lamp-4-x-aaa-844208508#.VK-Hv6XKzK0
noen som har de i frunk og har bilder av det. hvis ikke legger jeg ut bilde når jeg har montert de
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sigurdi

@kjølholdt
Er nesten billigere å kjøpe ledstriper fra meg, de trenger du ikke bytte batterier på siden de blir koblet på eksistetende led lys.
Montering 15-30min.
Men 6000K er svært blått lys, 3000K er omtrendt det som original led lampe har.
Kun Frunk blir ca 250kr
Horten
Model X90D (18.03.17)

kjølholdt

@sigurdi har jo kronisk angst for å koble strøm, men skal se når du legger ut videoen, kommer i kategorien ikke handy
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Tønsberg

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 13. januar 2015, klokken 00:43
Kommer film av Frunk montering iløpet av uka, må bare få tid til å redigere.
Er det film av montering for de med, eller uten, lys-pakka?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

sigurdi

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 13. januar 2015, klokken 13:02
Sitat fra: sigurdi på tirsdag 13. januar 2015, klokken 00:43
Kommer film av Frunk montering iløpet av uka, må bare få tid til å redigere.
Er det film av montering for de med, eller uten, lys-pakka?
Frunk er lik med og uten lyspakke, er et stk led inni plasthuset som står over låsen på begge versjoner.
Si fra om noen mangler denne lille led lampen, bar der på bil med autopilot uten utvidet lys.

Så film bør passe for alle Model S som er i Norge i dag.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

#217
Klarte det før ukeslutt med et nødskrik.

Her er film av montering av ledlys i Frunk, dette gjelder både med og uten utvidet lyspakke.

Beklager så mye kvaliteten, dette bærer ikke bare preg av men er hastverks arbeid.
(Måttet og krympe filmen så mye som mulig, pga svært treg linje her jeg er nå.)

Ble ikke brukende film av selve monteringen av ledstripene, pga da er jeg i veien for filmingen.

Men er bare å henge den ene i teppekanten (borrelås) og skjule kablingen bak kanten på teppet, lett å dytte den bak.
Den andre limesbare helt bak i tunellen (er tape på lestrsipen), kablingen kan ikke skjules så er sort mesh påden slik at alt er sort når det ikke er på.

Skal få laget ny senere en gang, kommer og mer detealjert av Trunk siden dette er mer arbeid.

Filmen kan hentes her:
Montering Lyspakke i Frunk

Domenet kun brukt for å legge ut filmen, en så lenge kommer kanskje en liten Teslabutikk for diverse tillegs utstyr.

PS dersom dere skal mekke selv, så må en bruke strøm tyv eller lignende for å koble seg innpå eksisterende kabling.
Horten
Model X90D (18.03.17)

lurium

Kommer du med kit for lys både trunk og frunk med bilder for montering så ser jeg meg nødt til å betale deg for et slikt kit :)

Såpass lat må jeg si jeg er hehe

mr.rs4

Sitat fra: sigurdi på fredag 16. januar 2015, klokken 23:11
Klarte det før ukeslutt med et nødskrik.

Her er film av montering av ledlys i Frunk, dette gjelder både med og uten utvidet lyspakke.

Beklager så mye kvaliteten, dette bærer ikke bare preg av men er hastverks arbeid.
(Måttet og krympe filmen så mye som mulig, pga svært treg linje her jeg er nå.)

Ble ikke brukende film av selve monteringen av ledstripene, pga da er jeg i veien for filmingen.

Men er bare å henge den ene i teppekanten (borrelås) og skjule kablingen bak kanten på teppet, lett å dytte den bak.
Den andre limesbare helt bak i tunellen (er tape på lestrsipen), kablingen kan ikke skjules så er sort mesh påden slik at alt er sort når det ikke er på.

Skal få laget ny senere en gang, kommer og mer detealjert av Trunk siden dette er mer arbeid.

Filmen kan hentes her:
Montering Lyspakke i Frunk

Domenet kun brukt for å legge ut filmen, en så lenge kommer kanskje en liten Teslabutikk for diverse tillegs utstyr.

PS dersom dere skal mekke selv, så må en bruke strøm tyv eller lignende for å koble seg innpå eksisterende kabling.
Jeg får ikke linken / filmen til å virke :-(
Hverken på explorer eller på chrome :-(
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Eip

VIN: 509XX PD

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

sigurdi

Sitat fra: Thomas M på fredag 16. januar 2015, klokken 23:55
Kommer du med kit for lys både trunk og frunk med bilder for montering så ser jeg meg nødt til å betale deg for et slikt kit :)

Såpass lat må jeg si jeg er hehe

Kommer kit med komplett lyspakke, 4 ledstriper til Trunk, 2stk i Frunk (noe mer jobb å montere i Trunk, spesielt om du ikke har utvidet lyspakke, må ta av "hattehylle" holder høyre side og plastdeksel.
Skal få laget en bedre film på Frunk og en på Trunk når jeg kommer hjem og får lånt meg bil.
(Var så surt og kalt når vi monterte nå at det ble veldig hastverk for å komme seg inn å varme seg lit)

Link skal fungere, men du må laste ned filen og ikke prøve å kjøre den i nettleser.

Ligger link tidligere i tråden på hvor du får kjøpt plugger osv.
(minste bestilling er dog 100stk av hver, med unntak av huset i bildelen, den er minstebestilling 10 000 og 6 måneders bestilling)

Er noe mer jobb å lage dem en først antatt, men om noen er interessert kan de sende bestilling til:
ledlys@teslabutikken.com (Har satt førebels pris til 500kr ink frakt, mulig den må litt opp, men det får tiden vise når jeg får igang produksjonen og ser tidsbruk. Early adoptere pris he he he )

Trenger da
Navn
Leverings addresse
Utvidet lys pakke - Ja/Nei
Ønsker varmhvit eller hvite led lys. (hvitt er omtrent samme farge som originale ledlamper)
Hva bil og produksjons måned/år. (Siste er for statestikk for å se om det har skjedd noe endringer på hvor kablingen ligger slik at jeg kan gjøre justeringer på fremtidig sett)

Er ikke offesielt åpnet og er minst 3-4 ukers leveringstid. (Er ikke hjemme før om halvannen uke, planen er å få laget opp endel sett (om alle delen er kommet), før jeg reiser på kurs og vinterferie)

Blir lagt ut på salgtråden bed bilder, film osv når alt er ferdig.
Har bilder av settet før i tråden, men blir noen forbedringer/endringer etter hvert.
Så offisielt blir det ikke lagt ut til salgs før jeg er 100% fornøyd med oppsettet.

Er nå siste del av uttesting fasen for å si det slik: 
ctr46 har et sett til testing (om ny tape holder, ser bra ut så langt) og veggen har fått gjør det selv kitt for å gi tilbakemelding om hva info som trengs for montering.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Veggen

Har i dag testmontert kit fra sigurdi.
Må si dette fungerte veldig greit, plugges rett i eksisterende lyspunkter og kabler legges hovedsaklig bak teppekanter.
Har montert litt annerledes en sigurdi siden dette var et testkit uten instruksjoner, men godt fornøyd med resultatet.
Bilder ligger her for den som er interessert:
https://www.dropbox.com/sh/pgfxtfjq4ds0wje/AADSAuVvnIxAvh0_sfkZOvi-a?dl=0

sigurdi

#224
Takkar for tilbakemelding Veggen, kommer til å levere med borrelås for bakerste ledstripene i Trunk, så kan en velge å henge de opp innerst i hjulbuene (slik som jeg liker) eller sette de fast i teppet litt mer ut mot bagasjerommet og hele ledstripen gir lys til Trunk.
Veggen har utvidet lyspakke, og gjør monteringen i Trunk mye lettere, slipper å ta av deksel for å komme til ledningen som ligger bak teppet på høyreside, nappet bare ut ledlysene og trekker kabel gjennom hullet i teppet. :-)

Skal også få laget en skikkelig bruksanvisning med bilder av hvordan jeg liker å feste dem, da blir alle kabler skjult, unntatt innerste ledstripe i Frunk.

Viktig med slike tilbakemeldinger, er alltid rom for forbedringer, og kan ikke luke ut bugs og andre problemer uten, produksjonen oppdateres kontinuerlig he he he he.

Har og bestilt inn kabelfester (blir lagt inn x antall i hvert sett når det kommer), slik at de som ønsker kan bruke dem til å feste kabelen og slippe å bruke tape.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA