Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

sigurdi

Da må jeg beklage men i god Tesla ånd blir det ennå en liten forsinkelse på plugg en play guide og "pakke".
Etter endel testing, har jeg endret noe på oppsett og kobling.

Oppdateringer led/kabling:
Sorte led striper, forsvinner i det sorte i bilen. 
Hver led stripe får egen plugg, slik at de kan enkelt byttes ved behov.
(Nye sorte låsbare plugger, kan ta bort et stk led og resten lyser)
Plugg and play mot eksisterende ledningsnett.
Alle koblinger og plugger er krymp.

Trunk:
Led striper i Trunk ny tape - den som festes i "hattehylle" feste, holder for dårlig på medfølgede tape.
Egen "pakke" for de med og uten led pakke. 

Frunk - oppdateringer:
Led striper i Frunk får borrelås feste, viser seg at original tape holder svært dårlig og faller av etter en tid.
Mesh (sort) montert på kabler som viser - Blir åpen monteirng (om en ikke ønsker å borre, så deler av kabling viser, denne blir nå trekt med sort mesh slik at den forsvinner i "bakgrunne". 
(Skal den innerste led stripen legges med skjult kabling, må en demontere hardplast "dekselet i Frunk og borre hull, noe som ikke er anbefalt.)
Horten
Model X90D (18.03.17)

torerikb

Jeg kjøper gjerne plugg og lek løsningen når den er klar. I dag har jeg en løsning med batteridrevne led-lamper. Funker bra, men ser stygt ut.
Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

sigurdi

Riktig Godt Nytt år.

Da har nytt år startet og jeg har jaggu fått mekket sammen RC1 av plugg and play kablene. ;-)

Fordeler
- Lett å montere selv.
- Led lys er plugg and play (lettere å trekke kabel og kan byttes om en ønsker annen farge osv).
- Ingen endring av original kabling
- Samme sett om en har leddlys eller ikke i bilen og kan da ettermontere original led lamper.
(Her har jeg ikke fått bekreftet om biler uten led pakken har ledningsett på begge sider i Trunk, dersom det ikke gjør dette lager jeg en crossover kabel)
- Borrelås på fremre lys i Frunk slik at det lyser opp ytre rom
- "Original" kotakt (hun) mot eksisterende led lampe
- Alle kontakter er press typen (krymp). (Se bilde desverre ikke helt fokus)

Hvorfor dette er RC1
- Har ikke fått testet ut ny dobbeltsidige tapen er bedre en den som er på led stripene.
(De originale på led stripene holder ikke på plast typen i hattehylle festet.)
- Ikke original plugg holder i kabling mot bilens original kabler, har hatt store problemer å få tak i denne i mindre kvanta en 10 000 og laaang leveringstid, så har måttet bli en "kompatibel" holder.
Selve hannpluggene er de originale men sitter i et annet hus, så blir ikke låst fast men sitter godt alikevel.

Kommer mer bilder senere i uka, med monterings anvsining osv, må bare få mekket sammen noen sett.
Horten
Model X90D (18.03.17)

ctr46

.

lurium

Håper det kommer en guide for oss som bestiller uten prem interiørpakken, ble litt mye å betale 28 lapper for et par led striper nemlig :)

Pompel

Dette virker jo veldig lovende. Bra jobbet!
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

frosken


Sitat fra: Thomas M på søndag 04. januar 2015, klokken 19:45
Håper det kommer en guide for oss som bestiller uten prem interiørpakken, ble litt mye å betale 28 lapper for et par led striper nemlig :)
+1

Forøvrig veldig bra jobba. Flott at folk tar seg tid til slikt og deler med oss andre.

lurium

Vi som ikke har "lyspakken" har vi også "ledningsnettet" slik at det bare er å ta av trekket og koble seg på?

Dennis

#188
Ja, hvis man skal tro hva som står på usa forumet så ligger ledningene der. Men softwaren er ikke aktivert for å styre og kunne skru det av og på som gjøres på skjermen så får ikke styrt lysene som er under armlenene feks

Tai

Ledningene ligger der, bare til å koble opp. De bil fungere som vanlige bagasjerom lys. jeg har ikke lyspakke, tok meg to timer og 50 kr i deler. Let litt bakover i denne tråden så ser dere guiden jeg laget.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

sigurdi

#190
Kablene er det mange som har funnet på de uten led pakken, så ligger nok klart på de fleste, og med plugg and play løsning, slipper en å endre på orginal kabling i bilen.
Usikker om de ligger både på høyre og venstre side så er det noen uten ledd pakke som bor i nærheten av Horten send meg PM så kan vi avtale en montering f.eks til helgen.   

Har både varm hvit og litt kaldere blåligere lys liggende (det litt mer blåe er omtrent samme som original leddene)

Her er et bilde av hele sette for Trunk og Frunk, tok også med et bilde av borrelåsen som er montert på fremre led stripe for Frunk.
Bildet er slik det er, for nå er det natta er noen barn som skal på skolen i måro og selv må jeg pakke og gjøre meg klar til noen dager på kurs.

Pris på ferdig sett havner på mellom 400 og 500kr, litt usikker på tidsbruk, med dagens fart er det dårlig butikk for meg ivertfall.  ;)

Sender PM nå til de jeg allerede har PM fra, om de fremdeles skal ha, ellers er det bare å sende PM, så får jeg prøve å lage opp noen sett til helgen.

Legger ut under kjøp salg tråden, mest sannsynlig til helgen når jeg har dobbelt sjekket montering i biler både med og uten ledd pakke.
Interesse forhåndsbestilling kan sendes på mail eller PM.
Horten
Model X90D (18.03.17)

mr.rs4

Jeg og er nok intressert, bare få hjem min TMSP85D først som skal komme i mars mnd.
Har lys pakke, men sikkert ikke nok?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

sigurdi

#192
Blir et sett tilpasset P85D også, om jeg ikke er blitt lei. :-)
Trunk er nok den samme, men Frunk holder det nok med en ledd stripe med borrtelås.
Horten
Model X90D (18.03.17)

dotten

Dette settet kan annbefales! Skal ha et til på min p85d, gleder meg til å montere det enkelt!
Stå på sigurdi :-)
S85

P85D fra mars 2015

turbolurbo

Bra jobba Sigurd!

Jeg vil også ha et sånn når nybilen kommer.
2019 TM3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA