Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av Muffinman, mandag 23. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Muffinman

#75
Linken var bare for å vise hvilken dings jeg hadde brukt. Jeg kjøpte på Rema 1000 og betalte en 100-lapp. Sett dem i forskjellige butikker :)

EDIT: I dette tilfellet ER faktisk det enkle det beste  ;D


19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

19quiz76


Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. januar 2014, klokken 17:45
Klistret i tillegg en slik på undersiden av oppbevaringsrommet under skjermen:

http://www.amazon.co.uk/Philips-SpotOn-Motion-Sensor-One-Pack/dp/B000PVX678

Brukte du bare den dobbelsidige tapen som satt på, eller gikk du kraftigere til verks for å få festet den? ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Muffinman

Tapen er meget solid til bruk innendørs, men i bilen har man jo temperaturvariasjoner og vibrasjon. Jeg la en god dæsj Shoe Goo mellom. Da sitter den.

Tai

Jeg har ikke finlest hele tråden men kjapt spørsmål:

Er det kun ved kjøp av lyspakken man får de to små lysene i bagasjerommet på høyre og venstre side?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

gss

Sitat fra: Tai på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:47
...Er det kun ved kjøp av lyspakken man får de to små lysene i bagasjerommet på høyre og venstre side?...

Dette lurer jeg også på. Og dersom man ikke har disse lysene, ligger likevel kablene bak der?

Muffinman

Det er jeg usikker på. Men man vil uansett får veldig bra lys både i og utenfor bagasjerommet ved å legge til et par ledstrips ved lyset i selve luka.

Teslaeier

Sitat fra: gss på tirsdag 22. april 2014, klokken 11:07
Sitat fra: Tai på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:47
...Er det kun ved kjøp av lyspakken man får de to små lysene i bagasjerommet på høyre og venstre side?...

Dette lurer jeg også på. Og dersom man ikke har disse lysene, ligger likevel kablene bak der?

Hvis du leser kommentar #3 etter denne artikkelen linket til tidligere:
http://teslatap.com/modifications/lights-how-to-improve-trunk-lighting/
står svaret på det du lurer på.
Ja. Det er kun de som har lyspakken som har disse lysene og ja kablene ligger der likevel.

cra

Jeg sjekka i min nettopp, og kunne ikke se at der var noen "cutouts" for de ekstra lampene. JEg har derfor ikke kunnet bekrefte at det ligger ledninger der, men får se om jeg tar bort teppet (etter oppskrift i kommentar #3 nevnt over) for å sjekke.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cstromme

Sitat fra: cra på onsdag 23. april 2014, klokken 09:54
Jeg sjekka i min nettopp, og kunne ikke se at der var noen "cutouts" for de ekstra lampene. JEg har derfor ikke kunnet bekrefte at det ligger ledninger der, men får se om jeg tar bort teppet (etter oppskrift i kommentar #3 nevnt over) for å sjekke.

Spent på hva du finner ut. Mulig de fjernet disse kablene på nyere biler?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

cra

Sitat fra: cstromme på onsdag 23. april 2014, klokken 10:20
Spent på hva du finner ut. Mulig de fjernet disse kablene på nyere biler?

Det kan desverre se slik ut. Jeg kikka litt nærmere på høyre side i bilen nå i lunsjen. Det ligger en stor bunt med tynne kabler der; jeg fikk tatt et par bilder "i blinde". Det første er sett forfra; jeg la ned høyre del av baksetet og pirket ut plata med stoff på slik at jeg kunne se bak. Det er setebeltet til høyre baksete som er synlig i venstre kant av bildet.


Det andre bildet er tatt ovenfra; der er et hull i platene hvor det er enkelt å stikke kameraet/mobilen inn for å ta et bilde. Den lyse flata som bunten ser ut til å være tapet fast på er mot bilens høyre ytterside.


Det ser altså ikke ut til at der er noen enkel ledning man kan koble seg inn på på høyre side, men det er godt mulig det er noe i bunten. Jeg har lydanlegget, så det er mulig det er noen ledninger til høyttalerne o.l.


Skal se om jeg kan få gjort en lignende undersøkelse på bilens venstre side. Det er nok av plasser hvor man kan tre en ledning over til motsatt side hvis det skulle være nødvendig/ønskelig. Blir vel nødt til å gjøre noe lignende i frunken også.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mgarm

Jeg kjøpte 3 av disse.
1 forran og 2 bak. Funker fin fint og gir bra lys.
Monteres ved at ett magnet bånd festes dobbeltsidig teip. Selvsagt følger det med
http://www.dx.com/p/aluminium-alloy-120lm-6000k-10-led-pir-sensor-closet-light-lamp-4-x-aaa-208508#.U1kISSQ4UdU


Tønsberg

Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

cra

Spørs om en slik løsning kanskje er like grei hvis der ikke er kabler man kan snike strøm fra (sneaky b**tards!) når man ikke har betalt for lyspakken. Noen som har bilder av før/etter med slike montert?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA