Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Wallbox Pure

Startet av østfolding, søndag 22. desember 2013, klokken 23:11

« forrige - neste »

Lars-bgo

Sitat fra: Lars-bgo på mandag 03. februar 2014, klokken 00:01
Jeg venter på en Slimbox 1 fase 230v 32a.

Håper den gir 32a til en i3, jeg har (så langt) ikke fått endlig bekreftet at den gir dette.

Gir den det som er lovet må dette være en utmerket løsning.

Rask tilbakemelding:


Slimboxen er montert, 32a 230v 1 fase. En på alle måter overbevisende konstruksjon, jeg er svært fornøyd.

Den trekker 32a og fungerer utmerket, det som tilføres batteriet et ca 2/3 av det som tilføres opp til 80% lading, deretter halveres ladehastigheten.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

i3_X5_116dA

Sitat fra: Lars-bgo på fredag 07. februar 2014, klokken 18:24
Slimboxen er montert, 32a 230v 1 fase. En på alle måter overbevisende konstruksjon...

Bilder, bilder, mann!  8)

Tinhlevan

 
Ønsker tilbud på en 1-fas 32A, Type 2, Mode 3 ladepunkt til BMW i3 for veggmontering m/5 meter bilkabel.

Mvh meg selv


Som total uvitende om strøm og lading, henger jeg med på 1-fas(slik jeg har skjønt det så gir  1-fas mest strøm for hurtig lading) og 32A sikring. Men så stopper det opp litt for meg. Hva er mode 3 og type 2??

lillemarius

Er det noen som vet mer om BMWs egen Wallbox. Kommer den i 32A-modell (7,4kW) hit til landet? Evt når og pris?

i3_X5_116dA

Sitat fra: lillemarius på søndag 09. februar 2014, klokken 21:28
Er det noen som vet mer om BMWs egen Wallbox. Kommer den i 32A-modell (7,4kW) hit til landet? Evt når og pris?

Ja, den kommer i 32A utgave for fase 1 og vil koste 25 - 30.000,-   :-\ ... fordi den kan organisere lading fra solcellepaneler også ...  ???

Griffel

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 09. februar 2014, klokken 21:24

Ønsker tilbud på en 1-fas 32A, Type 2, Mode 3 ladepunkt til BMW i3 for veggmontering m/5 meter bilkabel.

Mvh meg selv


Som total uvitende om strøm og lading, henger jeg med på 1-fas(slik jeg har skjønt det så gir  1-fas mest strøm for hurtig lading) og 32A sikring. Men så stopper det opp litt for meg. Hva er mode 3 og type 2??
BMWs lader er en 230V enfaslader, og har derfor ikke glede av noe annet. Standarlader er 16A opsjon 32A.
Mode 3 er fastmontert veggboks. Mode 2 er ladekabel med kladd. Type 2 er standardkontakten/pluggen som blant annet Tesla og BMW benytter. Type 1 er kontakten/pluggen som blant annet Leaf og trillingene benytter.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Sirka

Sitat fra: Tinhlevan på søndag 09. februar 2014, klokken 21:24

Ønsker tilbud på en 1-fas 32A, Type 2, Mode 3 ladepunkt til BMW i3 for veggmontering m/5 meter bilkabel.

Mvh meg selv


Som total uvitende om strøm og lading, henger jeg med på 1-fas(slik jeg har skjønt det så gir  1-fas mest strøm for hurtig lading) og 32A sikring. Men så stopper det opp litt for meg. Hva er mode 3 og type 2??

Her er noen veldig greie gjennomganger, synes jeg: http://www.ladestasjoner.no/ladehjelpen/teknologi/26-kontakttyper

http://www.ladestasjoner.no/ladehjelpen/teknologi/38-type-elbilplugger

http://www.ladestasjoner.no/ladehjelpen/teknologi/37-kodemode

- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

i3_X5_116dA

Noen forhandlere for denne i Norge?  :o

http://www.icu-charging-stations.com/laadpunten/icu-compact/

7,4kW, 230v - 32A - 1-fas. Midt i blinken for semihurtig lading hjemme.  ;)

pberg

Ser forresten at det nå står følgende på BMWs hjemmesider:

SitatWallbox Pure

Wallbox Pure er en ladestasjon for hjemmebruk. Den lader BMW i3 raskt, sikkert og enkelt. Avhengig av det lokale strømnettet, oppnås det en ladeeffekt på maksimalt 7,4 kW. Er strømnettet optimalt utbygd, lades BMW i3 dermed opp til 80 prosent av maksimal kapasitet på under tre timer.

Wallbox Pure har en flott BMW i-design som matcher BMW i3 perfekt. I likhet med selve bilen produseres også denne boksen i stor grad av gjenvinnbare materialer. Wallbox kan etter ønske monteres av en BMW i-installatør.

Betyr dette at vi nå kan få Wallbox Pure med 32A i Norge også?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

i3_X5_116dA

Sitat fra: pberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:17
Ser forresten at det nå står følgende på BMWs hjemmesider:

SitatWallbox Pure

Wallbox Pure er en ladestasjon for hjemmebruk. Den lader BMW i3 raskt, sikkert og enkelt. Avhengig av det lokale strømnettet, oppnås det en ladeeffekt på maksimalt 7,4 kW. Er strømnettet optimalt utbygd, lades BMW i3 dermed opp til 80 prosent av maksimal kapasitet på under tre timer.

Wallbox Pure har en flott BMW i-design som matcher BMW i3 perfekt. I likhet med selve bilen produseres også denne boksen i stor grad av gjenvinnbare materialer. Wallbox kan etter ønske monteres av en BMW i-installatør.

Betyr dette at vi nå kan få Wallbox Pure med 32A i Norge også?

Det kan godt hende, men ... prisen vil avgjøre. Det nytter ikke å forlange 15 - 17.000 for en 32A Pure, når 3'part kan levere for halvparten.


Olemann

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på tirsdag 25. februar 2014, klokken 11:38
Sitat fra: pberg på tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:17
Ser forresten at det nå står følgende på BMWs hjemmesider:

SitatWallbox Pure

Wallbox Pure er en ladestasjon for hjemmebruk. Den lader BMW i3 raskt, sikkert og enkelt. Avhengig av det lokale strømnettet, oppnås det en ladeeffekt på maksimalt 7,4 kW. Er strømnettet optimalt utbygd, lades BMW i3 dermed opp til 80 prosent av maksimal kapasitet på under tre timer.

Wallbox Pure har en flott BMW i-design som matcher BMW i3 perfekt. I likhet med selve bilen produseres også denne boksen i stor grad av gjenvinnbare materialer. Wallbox kan etter ønske monteres av en BMW i-installatør.

Betyr dette at vi nå kan få Wallbox Pure med 32A i Norge også?

Det kan godt hende, men ... prisen vil avgjøre. Det nytter ikke å forlange 15 - 17.000 for en 32A Pure, når 3'part kan levere for halvparten.

Enig i det, og dette vil nok bedre seg når volum øker og disse boksene kan kjøpes også på Biltema og Clas Ohlson - slik det ser ut nå så virker det som om markedet melkes med avanser som ikke er hyggelige for andre enn leverandørene.....

Mvh Ole

moonbuggy

Er det noen som har installert BWMs Wallbox ?
I såfall, hvilke erfaringer har dere med denne og hvilken pris måtte dere gi ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA