Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

error 2

Startet av nego, fredag 20. desember 2013, klokken 19:00

« forrige - neste »

nego

Hej alle

jeg har læst mig frem til at error 2 må være battery sensor problem. hvem kan sende mig at billede af denne/disse sensorer?

Udlæsning af carcontrolleren viser følgende:

Battery temperature rear      :    +83 Degrees Centigrade

Jeg tænker at sensoren skal skiftes, ved bare ikke hvor den sidder eller hvordan den ser ud, hvem kan hjælpe her?

tak

espenel

Hei :-)
Jeg har egentlig ikke peiling og har akkurat kjøpt samme bil. Men siden det er så få "guruer" så skal jeg førsøke å gjette...

Jeg har sett en tykk svart leding som ligger oppe på batteriene løst under setet. For å komme til batteriene under setet må 4 umbrako skruer som går opp under seteputen skrus av , deretter må ca 6 svarte stjerne skruer skrus av så du får av plast platen som ligger oppe på batteriene. når du har fått av plast platen ser du brune tynne ledninger som går til batteri parrene og en svart tykk ledning som ligger løst innimellom toppen på batteriene i mitten. Tror det er en NTC motstand , du kan sikkert feste på en annen NTC motstand fra noe annet. Gikk ut til bilen min å fant den sensoren men den ser ut som ledningen går bakover til laderen , vet ikke om denne sensoren er koblet til Carcontrolleren også.

nego

Tak for svar

Opsætningen er lidt anderledes her, Buddy har en NiMH batteri pakke og jeg har en lignende sensor der går til laderen, men tror desværre ikke det er denne som er problemet. Er der ander der har nogle ekspert bud?

tak

Wired

Hei,
Jeg mener dette er en varsling om overtemperatur, og hvis du leser ut 83 grader så ville jeg sjekket dette med ett infrarødt termometer, det kan være kjøleviftene dine som ikke fungerer.
Sensorene for batteriene sitter mennom celleblokkene i batteriene unde setet. Det er en printplate med sensorer i som overvåker temperaturen.
//Wired

nego

Tak Wired

Der er flere af disse printplader pr blok, er dette korrekt?
Nogen ide om hvor disse kan købes til udskiftning, jeg tror de må være irret/kortsluttet

tak

Wired

Hvis jeg husker korrekt så er det fire sensorer pr print.
Trenger du nye så kan de kjøpes hos www.buddyelectric.no (com)
//Wired

nego

lige en sidste ting:
Battery box temperature       :    +16 Degrees Centigrade
Battery temperature front     :    +18 Degrees Centigrade
Battery temperature rear      :    +83 Degrees Centigrade

Rear... er det overhovedet sensorerne under sædet?
Front... gir mening, rear og box... hmmm

Wired

Det er sensorer under setet, det er også vifter som sitter bak under buddyen, disse kan (litt avhengig av hvilken produksjonsdato) vare ubeskyttet og slutte og virke(styres av 12 volt fra VMS unit).
Men det er også noen av sensorene som ikke var "lakkert" slik at de ble angrepet av fuktighet ganske fort.
//Wired

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA