Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen i Østfold som har fått rødt adapter til UMC?

Startet av jkirkebo, fredag 20. desember 2013, klokken 11:47

« forrige - neste »

jkirkebo

Er det noen i Østfold-området som har fått rødt adapter til UMCen sin?

Jeg har fått laget en schuko-adapterkabel for 16A som går til rødt CEE-skjøtestikk istedenfor blått. Skal man kun ha schuko-16A-mulighet og ikke hele adaptersettet er rødt en bedre løsning da bilen automatisk vil begrense ladestrømmen til 16A istedenfor at det må gjøres manuelt.

Adapterkabelen er lasket over L1 og L2 inn på UMC slik at man får 16A selv med enkeltlader og dagens 13A begrensning.

Før jeg legger ut disse for salg skulle jeg gjerne hatt testet en så jeg får sjekket at det fungerer som det skal. UMCen har jo visse "nykker" til tider ;) Tester da med egen bil og UMC, men har ikke det røde adapteret. Så om noen i nærheten har fått det tar jeg meg gjerne en tur og tester om det er mulig;)

Vedlagt bilder av prototypen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA