Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regnsensor

Startet av Maartensommer, torsdag 19. desember 2013, klokken 22:36

« forrige - neste »

Maartensommer

Er det noen som har fått sensorene til å virke?

Har gått gjennom brukermanualen på skjermen, men sliter med å finne svar.

Jeg har hele tiden gått ut i fra at de to første trinnene er for å aktivisere følsomheten på sensorene.  Utfordringen er at når det regner så reagerer de altfor sent og ofte så virker de som om de går i intervall.  Når det er sagt, så kan de gjerne ta en tilfeldig sveip over ruta i ny og nå når det er blå himmel og sol.

Påførte RainX da bilen var ny, men dette er definitivt slitt bort nå.

Noen tips?



Muffinman

Mine virker forsåvidt, men ikke særlig bra. Spesielt ved lett regn i mørket blir jeg sittende og starte viskerene manuelt.

Tuxedo

De to første trinnene er automatisk og ekstra følsom automatisk.  Selv det andre trinnet er for lite følsomt, særlig i yr med små dråper.  Ender som oftest med at jeg slår over til trinn tre som er vanlig manuell hastighet.

ebbrey

Mine fungerer på de 2 første hakkene. Det eneste jeg har funnet merkelig er at selv om "car is off" så fortsetter regnsensoren å starte viskerne
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Birger

Mine fungerer greit. Har ikke lagt på noen kjemikalier på ruta. De to første trinnene er for auto, så om det ikke virker i det hele tatt så ville jeg klaget.

Ellers så virker det som om oppfattelsen av hva som er ok og ikke er veldig individuelt. Ikke unaturlig med tanke på hvor mye synet varierer fra person til person.

Kanskje er det mulig å ta en telefon til Tesla og sjekke om det er mulig å gjøre en justering av følsomheten?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

ebbrey

#5
Sitat fra: Birger på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:53
Mine fungerer greit. Har ikke lagt på noen kjemikalier på ruta. De to første trinnene er for auto, så om det ikke virker i det hele tatt så ville jeg klaget.

Ellers så virker det som om oppfattelsen av hva som er ok og ikke er veldig individuelt. Ikke unaturlig med tanke på hvor mye synet varierer fra person til person.

Kanskje er det mulig å ta en telefon til Tesla og sjekke om det er mulig å gjøre en justering av følsomheten?

Jeg har kjemikalier på ruta. Og hvis jeg har setting 2 på. Reagerer den noen ganger for raskt på dråper som flyr over sensoren.

Edit: En ting jeg var litt skeptisk til var hvordan det kom til å bli å se bakover uten viskere. Utrolig fint at denne blir blåst fin og gjennomsiktlig.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

atta

Er litt kresen på dette, og synes det fungerer veldig bra så langt (i høyeste følsomhet/trinn to). Av og til ønsker man å viske når sensoren mener det ikke er nødvendig, men da trykker man bare inn spaken litt og så visker den. I regn har den fungert fint.  Bil levert 7 dager siden, så av nyere produksjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA