Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kamera

Startet av Kagex, torsdag 19. desember 2013, klokken 22:26

« forrige - neste »

Kagex

Jeg var ute å prøvekjørte en p85 idag.  Regna litt men da jeg skrudde på kameraet var det utydelig.  Var det kun mitt tilfelle eller er dette vanlig?

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Birger

Sitat fra: Kagex på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:26
Jeg var ute å prøvekjørte en p85 idag.  Regna litt men da jeg skrudde på kameraet var det utydelig.  Var det kun mitt tilfelle eller er dette vanlig?

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2
Mitt ryggekamera blir også utydelig, det er på grunn av vann og skitt som kommer i dragsuget på bilen.
Noen ganger må jeg ut å tørke det av før jeg rygger.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

ebbrey

Jau kamera fungerer ikke så bra etter å ha kjørt litt fuktig.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Muffinman

Kameraet har jeg glede av kun de første få hundre meterene etter rengjøring. Som det framgår andre steder på forumet legger det seg snø og dermes skitt veldig lett bak på bilen, så kameraet er svært sjelden nyttig. Har jo ikke prøvd det om sommeren, men regner med at det er bedre da - om ikke annet når det er tørt.

Burde vært montert bak ett eller annet lokk som åpnet seg når man skrudde det på.

Tuxedo

Stemmer.  Mikrofiberklut i bilen er et  must.  Men vil anta at dette gjelder de aller fleste biler med ryggekamera (selv om dette er min første).  Alternativet ville være deksel over kameralinsen som åpnet i revers.

ebbrey

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:48
Kameraet har jeg glede av kun de første få hundre meterene etter rengjøring. Som det framgår andre steder på forumet legger det seg snø og dermes skitt veldig lett bak på bilen, så kameraet er svært sjelden nyttig. Har jo ikke prøvd det om sommeren, men regner med at det er bedre da - om ikke annet når det er tørt.

Burde vært montert bak ett eller annet lokk som åpnet seg når man skrudde det på.

Smart! mener jeg hadde et ixus kamera en gang som hadde slik lukker forran linsa. Kunne vært kjekt.

Fikk kjørt et par lang turer mens det enda var tørt.. Da holdt kamera seg godt.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

hoffa

Hvilke ryggekameralinser holder seg rene på norske høst/vinter veier?...INGEN!
Har kjørt 20-talls biler i jobbsammenheng siden 90-tallet med ryggekamera. Lastebiler, varebiler og personbiler. Originalmontert eller ikke. Høyt eller lavt montert. Åpen linse eller motorisert beskyttelsesdeksel.
Alle har blitt rask møkkete og nærmest ubrukelige etter forholdsvis korte turer under rette vær og føreforhold.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Kagex

Slapp av hoffa.  Jeg spør fordi jeg testa bilen for første gang idag.  Og det var kun et spm.  Ingen klage.  Tør ikke drive "blasfemi"  her..  Vil helst ikke bli brent

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

TS

Sitat fra: ebbrey på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:51
Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:48
Kameraet har jeg glede av kun de første få hundre meterene etter rengjøring. Som det framgår andre steder på forumet legger det seg snø og dermes skitt veldig lett bak på bilen, så kameraet er svært sjelden nyttig. Har jo ikke prøvd det om sommeren, men regner med at det er bedre da - om ikke annet når det er tørt.

Burde vært montert bak ett eller annet lokk som åpnet seg når man skrudde det på.

Smart! mener jeg hadde et ixus kamera en gang som hadde slik lukker forran linsa. Kunne vært kjekt.

Fikk kjørt et par lang turer mens det enda var tørt.. Da holdt kamera seg godt.

Tror ikke det fungerer godt på vinteren

En minivisker og spylerveske hadde vært fint. Det brukes på profesjonelle overvåkingskameraer langs veier etc, men de er mye større
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Tai

Sitat fra: Kagex på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:14
Tør ikke drive "blasfemi"  her..  Vil helst ikke bli brent

Litt trist at man føler det slik. Det skal egentlig være takhøyde her inne men det er jo lett å bli defensiv når noen spør spørsmål.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

frosken

Hadde vært fint om det var som på BMW 6-serie, hvor kameraet er gjemt bak rundellen helt til det slås på.


MrDriveby

Sitat fra: frosken på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:30
Hadde vært fint om det var som på BMW 6-serie, hvor kameraet er gjemt bak rundellen helt til det slås på.



Måtte i tilfelle være et veldig lite kamera for at tesla "T" skulle dekket over ::)

Fra tull til revolver så er jeg helt enig med deg ;)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

satheesh.net

... eller Nissan's Intelligent Self-Cleaning Rear View Camera:

http://youtu.be/iVaH07BSEiE
;)

Oreo

Synd ikke Leaf'en har et slik kamera. Jeg prøver å huske på å stryke fingeren over kameralinsen rett som det er.


Sent from a mobile device
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Cowboystrekk

Litt av poenget mitt med ryggekameraet på Teslaen var at det kan stå på og brukes som bakspeil hele tiden :) Ja, det blir skittent, men ikke så mye som f.eks Leaf sitt ryggekamera. Jeg ser alltid endel med Tesla sitt, selv om det blir en smule grøtete.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA