Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg er sikkert ikke alene, men...

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 17. desember 2013, klokken 21:17

« forrige - neste »

Mons

Min gamle BMW 118d oppleves fremdeles ikke så verst. Den er mindre, har betydelig svakere motor og mangler sportsunderstell, men kostet også halvparten av Model S, eller en tredjedel om man ikke tar med avgiftene. På flere områder oppleves den likevel bedre enn Model S. Både styreegenskaper, kjørelys, seter og generelt kjøreglede kommer bra ut. Ikke minst har BMW en serviceorganisasjon som tar telefonen, svarer på mail og hjelper dersom man trenger det. Det er ingen tvil om at Tesla har et stort potensiale, men det er en lang veg å gå om de vil matche tyske premiumbiler på alle andre områder enn batteridrift. Jeg er slett ikke sikker på at BMW og de andre ligger så langt etter Tesla totalt sett, selv om disse ikke har klart å komme opp med en fornuftig elektrisk familibil enda.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Øyvind.h

Sitat fra: atledreier på onsdag 18. desember 2013, klokken 08:09
Jeg syns det er litt fint å starte den lille boksermotoren min, jeg.
Det er jo veldig retro :) Tidligere hadde jeg veldig lyst på Porsche 911 (men måtte prioritere annerledes). Har fortsatt lyst på 911, men nå som et retro leketøy. Motorlyd er artig på sin sjarmerende retro måte (så lenge vi snakker eks 911 boxer, V8, V10 mm).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cowboystrekk

Tror stort sett det eneste jeg savner er bedre lys mot sidene når jeg kjører, lite oppbevaringsrom, en hel del feilmeldinger knytta til UMC, men disse tingene glemmes når du setter deg inn i forvarmet bil etter å ha brukt appen for så å tråkke pedalen i golvet og kjenne det syke suget i magen :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

atledreier

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 08:23
Sitat fra: atledreier på onsdag 18. desember 2013, klokken 08:09
Jeg syns det er litt fint å starte den lille boksermotoren min, jeg.
Det er jo veldig retro :) Tidligere hadde jeg veldig lyst på Porsche 911 (men måtte prioritere annerledes). Har fortsatt lyst på 911, men nå som et retro leketøy. Motorlyd er artig på sin sjarmerende retro måte (så lenge vi snakker eks 911 boxer, V8, V10 mm).

Har bare en liten toliters sugebokser laget av Subaru og Toyota. Ingen superbil, men veldig mye kjøreglede, på en HELT annen måte enn Tesla Model S. :-)

Cirion

Honda Accorden min, fikk jeg "gleden" av å kjøre om igjen, er jo helt for jævlig kiip. FOR EN SKRANGLEKASSE!
Heldigvis er ny eier meget fornøyd :)

Enda værre, i går hadde jeg Tesla'en inne for oppgraderinger, og fikk en ny Honda Accord Diesel som lånebil. DEN ER JO VÆRRE SKRANGLEKASSE ENN MIN 13 ÅR GAMLE HONDA ACCORD!!! Seriøst, den trengte CAPS!

Det startet egentlig bra, Jessica satt seg inn og slo på bilen og leste av km standen. Så var det min tur, jeg satte inn og satt dyret i revers mens jeg holdt bremsen, mens jeg tenkte for meg selv ( så stille en ny Honda Accord er ). Hmm.. Ingen reaksjon bakover, satte den i drive, ingen reaksjon... Titta litt rundt. Information overload!!! Latterlig hvor mange knapper et dashboard kan ha... Så går det opp for meg, Jessica startet ikke motoren! Hærregud for en traktorlyd! Skummel å kjøre var den også. Kjører allt for fort inn i kryss, rundkjøringer osv... Men ikke en reaksjon når jeg trenger det for å smette meg inn. Føles ut som det tar en evighet før bilen drar etter å ha tråkket gassen i bånn.

Tror jeg er ødelagt... Kan aldri ha noe annet enn elbil nå  :'(
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Neemaz


Kona er grinete fordi jeg har ødelagt mazda 6'en hennes, påstår den ble 40år gammel etter en prøvetur med teslan :-)

Viking

jeg får en kontrastfylt hverdag: TMS vs Toyota Yaris Terra (basic utgaven) fra 2001 med en 1,0 liters motor  ;D

Har solgt min Quashqai +2 og beholder Yarisen som back-up. Det ytterpunkter så det holder.
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Kjell Leaf

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 17. desember 2013, klokken 21:17
...hvor kjipt det var å sette seg inn i en vanlig bil igjen, skoda octavia og nissan leaf føles som å gå tilbake til hest og kjerre :( Det er kun foreldra mine sin nye audi a3 som gir et snev av tilfredshet, damn you Tesla!
Det var da voldsomt, jaja, du får nyte de flate setene dine nesten uten sidestøtte da.....Er de virkelig nye og moderne ?? ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Cowboystrekk

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 18. desember 2013, klokken 17:33
Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 17. desember 2013, klokken 21:17
...hvor kjipt det var å sette seg inn i en vanlig bil igjen, skoda octavia og nissan leaf føles som å gå tilbake til hest og kjerre :( Det er kun foreldra mine sin nye audi a3 som gir et snev av tilfredshet, damn you Tesla!
Det var da voldsomt, jaja, du får nyte de flate setene dine nesten uten sidestøtte da.....Er de virkelig nye og moderne ?? ;D
fra å nesten aldri ha prøvd biler med gode seter så er tesla bra. Det finnes helt klart noen audier og bmwer som jeg følte hadde bedre seter men opplevelsa ift ekstremt lavt tyngdepunkt og elmotorens karakteristikk er overlegen i mine øyne :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cyber

Som utenforstående ( med en bil som dessverre ikke kan erstattes med en TMS ) hadde det vært interessant å høre om noen som hadde en sammenlignbar bil de var fornøyd med før de kjøpte en Model S - men, denne gruppen har vel ikke kjøpt en Model S  :D

AreLib

Sitat fra: cyber på onsdag 18. desember 2013, klokken 18:31
Som utenforstående ( med en bil som dessverre ikke kan erstattes med en TMS ) hadde det vært interessant å høre om noen som hadde en sammenlignbar bil de var fornøyd med før de kjøpte en Model S - men, denne gruppen har vel ikke kjøpt en Model S  :D
nei de kjøpte vel SLS AMG Electric :) tror andelen tesla kunder av de som kjører amg og M serier her i Norge er liten men de som må nøye seg med 520d er nok de som tenker seg en tesla :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Bushy

Jeg er nok den med 520d:p å sikler etter tesla vær dag. Dessverre så er ikke pengene på topp til jeg vil "risikere" å kjøpe en tesla akkurat nå.. Men innspillet var egentlig... På bmw min. Så ligger det en slags filt matte inne i skjermbuen. Utv alså. Dette tror jeg funker veldig bra. Er sikkert noe på innsiden å men. Syns bilen er veldig stille på grus. Vis det ikke er noe slik på tesla. Burde det være greit å montere noe slik Kankje?
S75D sept. 17

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på onsdag 18. desember 2013, klokken 18:31
Som utenforstående ( med en bil som dessverre ikke kan erstattes med en TMS ) hadde det vært interessant å høre om noen som hadde en sammenlignbar bil de var fornøyd med før de kjøpte en Model S - men, denne gruppen har vel ikke kjøpt en Model S  :D
En kamerat går fra splitter ny 5-serie lastet med utstyr. Han har vært veldig fornøyd med den, men bestilte naturlig nok Model S umiddelbart etter prøvekjøring.

Gæsjan her på forumet går vel fra M550dx som jeg tipper han er fornøyd med. Den er vel ganske sammenlignbar hva gjelder ytelser?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cyber

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:28
Sitat fra: cyber på onsdag 18. desember 2013, klokken 18:31
Som utenforstående ( med en bil som dessverre ikke kan erstattes med en TMS ) hadde det vært interessant å høre om noen som hadde en sammenlignbar bil de var fornøyd med før de kjøpte en Model S - men, denne gruppen har vel ikke kjøpt en Model S  :D
En kamerat går fra splitter ny 5-serie lastet med utstyr. Han har vært veldig fornøyd med den, men bestilte naturlig nok Model S umiddelbart etter prøvekjøring.

Gæsjan her på forumet går vel fra M550dx som jeg tipper han er fornøyd med. Den er vel ganske sammenlignbar hva gjelder ytelser?

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at TMS er sammenlignbar med en ( ny ? ) 550dx på annet enn motorytelse - alt annet må BMW´en være utrolig mye bedre på.   8)
Men igjen, det  økonomiske aspektet ( og andre incentiver ) gjør Model S uslåelig i Norge - hvis man gå på akkord mht kvalitet, utstyr og rekkevidde ( les frihet til å kjøre hvor og når man ), løp og kjøp  ;D

Øyvind.h

Sitat fra: cyber på onsdag 18. desember 2013, klokken 20:14
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. desember 2013, klokken 19:28
Sitat fra: cyber på onsdag 18. desember 2013, klokken 18:31
Som utenforstående ( med en bil som dessverre ikke kan erstattes med en TMS ) hadde det vært interessant å høre om noen som hadde en sammenlignbar bil de var fornøyd med før de kjøpte en Model S - men, denne gruppen har vel ikke kjøpt en Model S  :D
En kamerat går fra splitter ny 5-serie lastet med utstyr. Han har vært veldig fornøyd med den, men bestilte naturlig nok Model S umiddelbart etter prøvekjøring.

Gæsjan her på forumet går vel fra M550dx som jeg tipper han er fornøyd med. Den er vel ganske sammenlignbar hva gjelder ytelser?

Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at TMS er sammenlignbar med en ( ny ? ) 550dx på annet enn motorytelse - alt annet må BMW´en være utrolig mye bedre på.   8)
Men igjen, det  økonomiske aspektet ( og andre incentiver ) gjør Model S uslåelig i Norge - hvis man gå på akkord mht kvalitet, utstyr og rekkevidde ( les frihet til å kjøre hvor og når man ), løp og kjøp  ;D
Ja alle her har for  lengst skjønt hva du egentlig mener, og at du ikke har vilje (eller evne?) til å forstå at folk har forskjellige ønsker og preferanser  :) Men nå er det nå engang slik at folk bytter fra blant annet M550dx, Panamera, Passat, 5-serie, 3-serie, Mercedes GL +++ og er fornøyd med Model, enten du liker det eller ei. Din mening er strengt talt klinkende likegyldig, men om du trives med å fortelle hva du mener her igjen og igjen så får vi bare leve med det ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA