Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Låsen på hanskerommet

Startet av Maartensommer, mandag 16. desember 2013, klokken 22:33

« forrige - neste »

Maartensommer

Under en aksellerasjon i dag åpnet hanskerommet seg og det lar seg ikke lukke.  Det virker som om "tappen" i lokket har låst seg.  Jeg skal kjøe rundt med fire kollegaer i morgen så det hadde vært kjekt å få lukket rommet.

Noen tips?

Muffinman

En amatørmessig konstruksjon som jeg har reklamert på. Bolten går bare i hullet og ikke i en styrehylse, slik at når åpningsmekanismen presser den lille millimeteren som skal til for at bolten smetter bak åpningen sklir den til siden og returnerer ikke på fjærbelastningen.

Har løst dette et par ganger ved å bruke et skrujern eller en nøkkel og pirket bolten i rett stilling slik at den spretter tilbake ut hullet. Retter du den som henger kommer også den andre ut.

Maartensommer

Sitat fra: Muffinman på mandag 16. desember 2013, klokken 23:01
En amatørmessig konstruksjon som jeg har reklamert på. Bolten går bare i hullet og ikke i en styrehylse, slik at når åpningsmekanismen presser den lille millimeteren som skal til for at bolten smetter bak åpningen sklir den til siden og returnerer ikke på fjærbelastningen.

Har løst dette et par ganger ved å bruke et skrujern eller en nøkkel og pirket bolten i rett stilling slik at den spretter tilbake ut hullet. Retter du den som henger kommer også den andre ut.

Takk for tips. Kjører en demobil fra Tesla nå, så om jeg ikke får det til i morgen tidlig får jeg bare bruke litt teip.

Muffinman

For øvrig godt materiale til en skrytehistorie at man akser så hardt at hanskerommet blir ødelagt og spretter opp :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA