Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er UMC?

Startet av Stiania79, mandag 16. desember 2013, klokken 12:03

« forrige - neste »

Gusse

Hadde samtale med Tesla Trondheim i dag. De kunne si at det har vært gjort forandringer på selve boksen på UMC'n. Hva fikk jeg ikke svar på.

jenswer

#16
Jeg meldte fra om problemer med UMC i dag i Trondheim. Jeg fikk beskjed om at de håper på endringer med UMC. Fikk ingen indikasjon på at noe er gjort, ei heller noen løsning på problemet. Jeg bestilte fra Salto, så slipper jeg å bekymre meg. Regner med at oppdatert UMC leveres kunder med problemer når denne er klar. Jeg fikk bil nå i desember.

Spinner

Sitat fra: Bonefish på mandag 16. desember 2013, klokken 16:57
Lurer på om de som har fått bil i desember opplever problemer med sin UMC. Min fungerer hver gang og på første forsøk. Er det bare jeg som har vært heldig eller har Tesla utbedret dem?
Hvis du stopper lading før bilen er full med app'en eller fra skjermen i bilen, får du startet den igjen da ved å trykke start charging?

Amper

Min UMC er også OK minus at den åpner ikke ladeporten..

Kunne vi ikke listet alle feilene som vi har identifisert på UMC også laget en avtstemning.. litt vansklig å bedømme frekvensen basert på forumposter her og der..

Det vil sikkert løfte saken opp litt..

Det er lite poeng i å få ny UMC hvis enn får en annen feil på neste.. :o

 
P85D :o)

mosko

Til dere som ikke får åpnet ladeluken med pistolen på UMC; sikter dere i retning av glasset på bakluken. Før så hadde jeg også problemer, men etter at jeg siktet mer mot glasset i bakruten fungerer det hver eneste gang. Leste om dette et annet sted på forumet.
Morten Skoland, Lier

Bonefish

Sitat fra: Sbr på mandag 16. desember 2013, klokken 17:40
Sitat fra: Bonefish på mandag 16. desember 2013, klokken 16:57
Lurer på om de som har fått bil i desember opplever problemer med sin UMC. Min fungerer hver gang og på første forsøk. Er det bare jeg som har vært heldig eller har Tesla utbedret dem?
Hvis du stopper lading før bilen er full med app'en eller fra skjermen i bilen, får du startet den igjen da ved å trykke start charging?
Testet det nå, bilen starter ikke ladingen igjen. Er ingen feil på UMC den lyser med et grønt lys. Trakk UMC ut og satt den igjen og lading startet.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Harlex

Sitat fra: Bonefish på mandag 16. desember 2013, klokken 18:26
Sitat fra: Sbr på mandag 16. desember 2013, klokken 17:40
Sitat fra: Bonefish på mandag 16. desember 2013, klokken 16:57
Lurer på om de som har fått bil i desember opplever problemer med sin UMC. Min fungerer hver gang og på første forsøk. Er det bare jeg som har vært heldig eller har Tesla utbedret dem?
Hvis du stopper lading før bilen er full med app'en eller fra skjermen i bilen, får du startet den igjen da ved å trykke start charging?
Testet det nå, bilen starter ikke ladingen igjen. Er ingen feil på UMC den lyser med et grønt lys. Trakk UMC ut og satt den igjen og lading startet.
Jeg får til å starte og stoppe lading via appen. Fikk bil i okt. Når det gjelder åpne luken med UMC-en har jeg hatt noen enkeltepisoder. Det har vært når bilen har slått seg av og jeg da har måtte vekke den først. Har forstått det på Tesla at når det gjelder dette så er det enten eller. Enten er UMC-en ødelagt og da klarer man aldri åpne med den ellers så funker den og da er det  en annen årsak til at man av og til ikke før åpnet den. Det kan være brukerfeil eller andre årsaker... Ser frem til at forumfolket publiserer løsninger på dette om det er brukerfeil eller annet...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Spinner

Sitat fra: Bonefish på mandag 16. desember 2013, klokken 18:26
Testet det nå, bilen starter ikke ladingen igjen. Er ingen feil på UMC den lyser med et grønt lys. Trakk UMC ut og satt den igjen og lading startet.
Det er UMC'en som er problemet. Det fungerer hos noen virker det som, lurer på om de har fått en oppdatert UMC, eller om det er tilfeldig. Har hatt Mennekes kabelen i snart 2 mnd nå, den har fungert feilfritt i alle situasjoner :)

Muffinman

Fikk dagens lille sjokk i dag. Kjørte 22 mil fra Averøy til Trondheim med rangecharge som ble avsluttet med rødt lys ved ladeporten og "car needs service". Fin-fint forbruk oppover som skulle tilsi en rekkevidde på 44,5 mil, men hva skjer når jeg plugger inn ved hotellet? Jepp, rødt lys ved ladeport, og det samme på UMC`en...fikk bra sjokk siden jeg skal kjøre 30+ mil i løpet av morgendagen. Heldigvis ordnet det seg ved å resette UMC, men dette er seriøst alt for dårlig. Jeg HÅPER at det kommer nye UMC`er som løser dette - og at vi får beholde den gamle som reserveløsning.

Patosan

Sitat fra: Sbr på mandag 16. desember 2013, klokken 18:44
Sitat fra: Bonefish på mandag 16. desember 2013, klokken 18:26
Testet det nå, bilen starter ikke ladingen igjen. Er ingen feil på UMC den lyser med et grønt lys. Trakk UMC ut og satt den igjen og lading startet.
Det er UMC'en som er problemet. Det fungerer hos noen virker det som, lurer på om de har fått en oppdatert UMC, eller om det er tilfeldig. Har hatt Mennekes kabelen i snart 2 mnd nå, den har fungert feilfritt i alle situasjoner :)
Helt klart UMC som orsakar problem. Var och bytte min för ca 1 månad sedan, och den nya har samma symptom som tidigare, som är samma som alla andra.
Byggde min egen med kit från ZCW (se annan tråd) och den fungerar perfekt var gång, och jag får starta och stoppa hur jag vill.
Bygde denna primärt för att ha den i garage, men den är semi-portabel och jag kommer ha den med på långtur.
VIN 15026

LinkedIn

Arnta

Jeg har hatt bilen i 2 dager nå. Kan bekrefte at det fortsatt er problem med UMC. Jeg må som regel prøve 2 ganger før den begynner å lade.
Model S 85 Pearl White

LAH

Fikk bil på fredag, bare tull med UMC.. Plutselig lader den på 16A?? en periode så lyser det rødt og lading stopper. Hender den virker på forsøk 15+ ... Snakket med tesla nederland, nærmeste servicesenter skulle ringe meg tilbake asap.. Dette var kl 09.00... Ikke hørt et pip.  >:(
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

D.O

Fikk bil på lørdag. Trøbbel med umc, ved første lading. Batteriet lå da under 0 i range, hadde kjørt ca 1 mil etter charge now kom frem. Fikk masse feilmeldinger men tok lading etter noen forsøk. Etter dette funker den greit men kommer med carging will start momentarly, prøver jeg en gang til starter lading. Har snakket med Tesla som sier at lading starter etterhvert og denne meldingen er kun info om at bilen forbereder lading med oppvarming, kjøling eller sjekk. Skal prøve å la den stå med meldingen neste gang. Umc åpner ladelukken selv på god avstand.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

sondell

Har hatt bil i to uker. UMC fungerer hjemme og på jobb. Noen ganger må jeg plugge ut og inn igjen för den teller opp. Kan ikke starte og stoppe. Etter charging complete klarer jeg heller ikke å starte lading igjen. Quickfix har blitt å sette på forvarme om morgenen og så gå ut (2 m til bilen kun) og åpne å lukke bilen, eller ta ut og inn ladekabelen igjen. Det går jo, men föler ikke det er helt ok. Det tar vekk litt av sjarmen med å kunne styre ting fra appen uten å gå ut.
MEN, i helgen var jeg i Sjusjöen/Hafjell området, i en hytte 800 moh. Plugget i 10A fra hytten. Var litt usikker på om den tålte det så skulle gå ut å senke til 6A etter hvert (var panelovn på samme 10A kurs). Da lyste det rödt og jeg hade "12V low, contact tesla service" eller noe lignende. Fikk full panikk, fikk likevel startet da med bromspedal og lagt i drive slik at det store batteriet begynte å lade. Prövde så lading igjen etter å ha snudd shuko kontakten (har lest om dette og synes det er en svärt merkelig ting, placebo virker tydeligvs på biler og...). Da ladet det. Men sov ikke särlig godt den natten. Om morgenen var det fulladet. Så ladingen hade virket. Men 4 timer seinere når jeg skulle ut til bilen så lyste det rödt igjen med 12V low. Klarte også meg denne gangen og fikk igang bilen. Men den hadde sannsynligvis fått charge error etter ferdig lading. Disse tingene har jo aldri skjedd hverken hjemme eller på jobb, eller hos svigers eller foreldre (riktigok i Sverige med TN nett). Så det har helt klart noe med nettet å gjöre. Men det tar ikke ansvaret fra Tesla, det er en ikke särlig god ladekabel de har levert... Det er ikke särlig behagelig å ikke väre sikker på om lading virker på nye uttak under reise.

Birger

Sitat fra: Bonefish på mandag 16. desember 2013, klokken 16:57
Lurer på om de som har fått bil i desember opplever problemer med sin UMC. Min fungerer hver gang og på første forsøk. Er det bare jeg som har vært heldig eller har Tesla utbedret dem?
Jeg vet ikke noe om de har utbedret den, men jeg har heller ikke hatt noen problemer med den. Den benyttes bare i garasjen her hos meg. Henger tørt og fint.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA