Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsel ved for lite spylerveske på tanken mangler?

Startet av GeirH, søndag 15. desember 2013, klokken 12:45

« forrige - neste »

JLafton

Dette er et stort savn på Leafen. Stort sett kjørt tyske å svenske biler, å alle de har hatt varsel. Men så er kvaliteten på tyske å svenske biler langt forran japanske når det kommer til komfort å kvalitetsføllelse av materialene den er bygd opp med. Det er vertfall min mening.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

emil

Sitat fra: JLafton på fredag 21. november 2014, klokken 23:02
Dette er et stort savn på Leafen. Stort sett kjørt tyske å svenske biler, å alle de har hatt varsel. Men så er kvaliteten på tyske å svenske biler langt forran japanske når det kommer til komfort å kvalitetsføllelse av materialene den er bygd opp med. Det er vertfall min mening.

Men mengden feil og problemer som dukker opp er gjerne høyre. Tar heller litt plastfølelse og aldri behov for verkstedsbesøk (min CR-V gikk 330.000km før første stopp som krevde hjelp) enn luksusbil som står på verkstedet halvparten av tiden (ja jeg vet det er litt overdrevet).

JLafton

Nå har aldri jeg hatt bilene så lenge at dem har nådd de km lengdene du hadde der. Men har ikke hatt noen problemer med de bilene jeg har hatt.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

E_S

Tanken er også liten. Jeg gikk tom for spylervæske her om dagen for første gang og ble overrasket over at det ikke gikk på 4 liter engang. Har inntrykk av at de fleste biler har tank på 5-6 liter. Har biler med lyktespylere egen tank til disse, større tank eller samme knøttlille tanken?
:)

emil

Var først når jeg fikk en annen bil inn i fronten på CR-Ven at jeg fikk en spylevæsketank som tok 4L (etter bytte av bl.a fanger og tank), ellers har alle biler jeg har hatt rommet under 4L

Noen har vel egen tank til lyktespylere, andre bruker samme som resten. Noen har kanskje en egen til bakruta.

Trafikkbestyrer

Ingen av mine biler tar 4 liter, er egentlig litt irriterende, man blir kjørende rundt med en liten skvett i spyleveske kanna i 6 mnd

steiney


E_S

Jeg har tidligere bare hatt tyske biler, og her er normalen at det er en stor tank i utgangpunktet som er enda større hvis bilen er utstyrt med lyktespylere.. Største tanken jeg har sett var i en VW Passat fra 80-tallet som hadde en tank på 10,5 liter..
:)

Jan-Børre Olsen

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 21. november 2014, klokken 10:00
Selv om Nissan/Datsun har produsert biler siden 1931 (eller 1914 hvis man regner med opphavet) er det åpenabart ingen på Leaf-teamet som har tidligere erfaring med å produsere biler.

Noen ganger lurer jeg på om bilen er et eksperiment for å se hva man kan fjerne av "ting du er vant til at fungerer" og se om bilen fortsatt selger bra...

Thomas
Akkurat den kritikken føler jeg er ufortjent. Leafen anser jeg som en ekstremt vellykket 1.gen elbil fra Nissan. Bilen bare fungerer og det er hovedinntrykket jeg har fra de fleste andre både her på forumet som ellers bruker å samle til seg all negativ kritikk og ute i den virkelige verden. Bortsett fra kort kjørelengde, fungerer bilen utrolig bra.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Thomas Parsli

Jeg hadde vel forventet at "vanlige" ting (som lyd, vindusspyler og vindusheiser) fungerte, mens nye ting som var reletert til elektrisk fremdrift kunne være problematisk.

Men jeg er sikkert bare sur fordi BNH hardnakket påstod at det var ikke-problemer. På et tidspunkt prøvde de å skylde på partikler i vindusspylervesken jeg brukte...

Jeg synes også bilen fungerer bra, men funderer på en sende Nissan et julekort hvor det bare står "Kaizen"...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Jan-Børre Olsen

Hehe, BNH ja...akk. Som jeg alltid har sagt, en dårlig forhandler kan kødde til hvilket produkt som helst uansett hvor bra det er. Her synes jeg Solum Bil i Larvik er veeldig flink. Forøvrig har jeg ikke noe problemer med vindusheiser, lyd(ulyd?) eller vinduspussere. At de treffer lavere enn normalt anser jeg som greit nok. Tanken er sikkert å spyle viskerene ned før de starter.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

E_S

Jeg tenkte å se om det går an å adaptere spylerdyser fra en annen bil. F.eks. VW Golf 6 har dyser som "dusjer" hele frontruten fremfor fire enkeltstråler, det er en vanvittig mye bedre løsning. Så lenge dysene sitter innunder kanten på panseret er det samme plassering, så om det går an å få montert slike og justert så de treffer ruten er det et forsøk verdt..
:)

Gliderman

@E_S
Dyser fra Nissan Juke passer direkte og er justerbare. De hjelper en del,  men det er liten plass opp til plastdekselet over dysene og de spruter rett i dette før du treffer midt på vinduet. Jeg har byttet og det det funker helt ok.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

MHLD

Jag har monterat spolarmunstycken från Volvo S80 -99 vänster och höger. (De är olika) Borrat hål igenom den svarta plasten och plåten i motorhuven. Monterat dem i hålen på plasten. Munstyckena är väldigt låga så det blev väldigt snyggt, ser nästan "original" ut. Det blev  4 strålar upp på vindrutan som dessutom går att rikta och justera.

Thomas Parsli

Sitat fra: E_S på mandag 24. november 2014, klokken 23:41
Jeg tenkte å se om det går an å adaptere spylerdyser fra en annen bil. F.eks. VW Golf 6 har dyser som "dusjer" hele frontruten fremfor fire enkeltstråler, det er en vanvittig mye bedre løsning. Så lenge dysene sitter innunder kanten på panseret er det samme plassering, så om det går an å få montert slike og justert så de treffer ruten er det et forsøk verdt..

Leaf har egentlig to problemer; svak pumpe og dårlige dyser...
Dyser som "dusjer" trenger langt høyere trykk enn det pumpen på Leafen klarer å levere.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA