Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varsel ved for lite spylerveske på tanken mangler?

Startet av GeirH, søndag 15. desember 2013, klokken 12:45

« forrige - neste »

GeirH

Hei.
Ville bare få det bekreftet. Har ikke løvet varsel om at det er lite spylerveske igjen på tanken?

Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

TorC

Min har heller ikke slikt varsel. Noe som absolutt er et savn når man ligger på e18 i med ruta full av søle og tenker på den spylevæskekannen har hjemme som jeg kjøpte for en tier, men må stoppe på Statoil og betale 65,- for en ny... 

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Kvikken

#2
Jeg har alltid spylevæskebeholdere i baggasjen men alikevel burde det vært en indikator slik at man  ikke går tom midt på en sølete 20km motorveistrekning.

Eneste muligheten er å sjekke manuelt før man skal ut å kjøre men siden tanken ikke er gjennomsiktig og tilgjengelig for inspeksjon har de inkludert et rør i lokket som viser nivå.

bjorn_2390

Ser at RuneW har skrevet dette som et ønske under komfort.
Fint, men det burde hatt annen vekting på ønskelista enn "komfort".

Sitat fra: RuneW på fredag 18. november 2011, klokken 10:58
Komfort

  • Indikator for lavt spylevæske-nivå

Se hele tråden her: elbilforum.no/forum/index.php?topic=4398.0
Blå Euro-Leaf (2012)

Lynet

Hadde en Datsun Bluebird 1981 modell en gang i tiden, den hadde varsellampe for spylevæske.
Utrolig at Nissan har glemt gamle kunster......
Den hadde også 2,5mm2 ledning til hovedlysene og glimrende lys!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Leon

Opplever også at beholderen går raskere tom enn hva jeg er vant til fra tidligere bil (prius). Kanskje ikke så rart når mesteparten av spylervæska havner nedenfor vindusviskerne...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Kvikken

Jeg har heller ikke forstått hvorfor vinduene spyles kun på nedre del. Noen måte å justere disse dysene til å spyle lengre opp? Ikke minst bare for å få vekk noe av dunsten som går rett inn i luftventilene.

Bobbulf

Sitat fra: glennha på mandag 16. desember 2013, klokken 00:22
Jeg har heller ikke forstått hvorfor vinduene spyles kun på nedre del. Noen måte å justere disse dysene til å spyle lengre opp? Ikke minst bare for å få vekk noe av dunsten som går rett inn i luftventilene.
Dyser fra Juke skal visst være bedre;
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=6710.75
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

HoeggenEL

#8
Gikk tom for spylerveske selv i går. Første bilen jeg kjenner til uten varsel på lavt nivå.
Snodig ting å utelate av Nissan.  :-\ Går jo på sikkerhet dette også...

Så oppfordrer alle til å etterfylle spyleveske jevnlig, og ikke vente på ett varsel som aldri kommer. :)
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Thomas Parsli

Selv om Nissan/Datsun har produsert biler siden 1931 (eller 1914 hvis man regner med opphavet) er det åpenabart ingen på Leaf-teamet som har tidligere erfaring med å produsere biler.

Noen ganger lurer jeg på om bilen er et eksperiment for å se hva man kan fjerne av "ting du er vant til at fungerer" og se om bilen fortsatt selger bra...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 21. november 2014, klokken 10:00
Selv om Nissan/Datsun har produsert biler siden 1931 (eller 1914 hvis man regner med opphavet) er det åpenabart ingen på Leaf-teamet som har tidligere erfaring med å produsere biler.

Noen ganger lurer jeg på om bilen er et eksperiment for å se hva man kan fjerne av "ting du er vant til at fungerer" og se om bilen fortsatt selger bra...

Thomas

De har i alle fall spart inn på det som går an å spare inn på. Det gjelder kvalitet på komponenter, utelatte duppeditter og manglende software-oppgraderinger.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

thomita

Sitat fra: Lynet på søndag 15. desember 2013, klokken 17:24
Hadde en Datsun Bluebird 1981 modell en gang i tiden, den hadde varsellampe for spylevæske.
Utrolig at Nissan har glemt gamle kunster......
Den hadde også 2,5mm2 ledning til hovedlysene og glimrende lys!
Godt skrevet :-)
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

Trafikkbestyrer

Jeg har 2 andre biler også , 99 Suzuki å 92 Mazda de har heller ikke varsel for lavt spyleveske nivå. Har kontroll på alle bilene mine 2 ganger i året, aldri noe problem med spyleveske her i heimen

emil

Min Sunny fra tidlig 90-tall hadde også varsel for lavt nivå på spylervæsken, så det er jo ikke tvil om at Nissan vet hvordan det gjøres.

Men CR-V'en fra '98 har ikke varsel. Synes ellers at forbruket er lavere på Leaf enn det har vært på CR-V.

Hrafn

Har aldri hatt en varsler på mine biler - hvis man fyller opp hver sjette uke går man som regle ikke tom ?

Det tar 1 minutt for å fylle på litt . Jeg har helst minst mulig av sånne ting , da er det mye mindre som kan gå i stykker . 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA