Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

"Car needs service"

Startet av Maartensommer, lørdag 14. desember 2013, klokken 10:01

« forrige - neste »

Maartensommer

Våknet opp til "Car needs service" i dag. Vi er i utgangspunktet klar til langtur, men det er ikke bilen.  Tesla tar ikke telefonen, men jeg har lagt igjen melding.

Bilen virker i utgangspunktet. Tok en kjapp testtur og det var kun hovedskjermen som fusket litt (gikk i svart). Nå da jeg kom hjem tar den ikke lading (UMC).

edit: "Begge scrollhjulene" har jeg kjørt 2 ganger uten resultat.  Jeg har også kjørt "Power off" i fem minutter, også det uten resultat.

Should I stay or should I go?



valvolainen

Hvor langt skal du? Hva er SOC? Lademuligheter underveis?

Maartensommer

Har 90% SOC og skal kjøre ca 280km (med mulighet til 4 timer 13A lading ca halvveis-hvis bilen tar strøm). Kjører denne strekningen relativt ofte så med normale forhold skal det gå, men i dag er det voldsomt vått noe som jeg vet påvirker range´n mye.

Det er ikke lading/batteriet som bekymrer så mye, heller det at bilen plutselig streiker.  Hadde en tilsvarende opplevelse for noen uker siden og da fikk jeg meldingen "Car shutting down" eller lignende i over 100kmt........ 

valvolainen

Hm. Underlig.
Jeg hadde nok kjørt, i verste fall må ha naf underveis og bussen tilbake.
I beste fall blir det 56 nye mil i en fantastisk bil.
Er det type2 muligheter langs veien eller i enden kan det jo være kjekt å ha med et alternativ til umc.

Maartensommer


Sofus

Bare si ifra hvis du vil låne salto 13A ladekabelen min i helgen. (sandefjord)
Model S

Zneip

Husk å filme turen - dette kan bli en ny thriller a'la bb :)
Nord Trøndelag | X90D

Bjoris

Hva med denne sikringen i frunken, verdt ett forsøk å ta den?

TK Askøy

Har du forsøkt å reboote computer i dash? Hold inne begge knappene over scrollhjulene i x sekunder (husker ikke hvor lenge).
90D mottatt desember 2015
S85 mottatt september 2013, solgt

Kallagtunet

Sitat fra: Maartensommer på lørdag 14. desember 2013, klokken 10:01
"Begge scrollhjulene" har jeg kjørt 2 ganger uten resultat.  Jeg har også kjørt "Power off" i fem minutter, også det uten resultat.


Kallagtunet

Jeg har nå fått denne meldingen en gang til ved start av bil uten at den har gitt noe mer påfølgende meldinger. Den har oppført seg fint på jobbturen etterpå men kan ikke si at den type feilmeldinger er noe jeg liker å se. Før en langtur så hadde jeg vært enda mer skeptisk. Hrmff

Maartensommer

Ble kontaktet av Tesla nå.  Selvom de ikke er tilgjengelig umiddelbart, så har de relativt kort responstid.  Det setter jeg stor pris på.  Når det kommer til utfordringen så var det ingen umiddelbar quick-fix, men det ble opprettet en logg på dette.  Bilen er nå kommet til Oslo og står og lader fra 13A!!!  Et skritt i riktig retning.

valvolainen

Floott!
Du kan ta turen til hans møller gasmanss vei 9 og 'få' 22kW, evt ved smartclub/coop på slependen hvis du trenger / ønsker raskere lading.

Cato76

Litt OT, men er Coop's parkeringshus ved Slependen åpent søndager? Skal til Oslo i morgen og fint med noe "hurtig-strøm"  ???
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jkirkebo

Sitat fra: Cato76 på lørdag 14. desember 2013, klokken 13:02
Litt OT, men er Coop's parkeringshus ved Slependen åpent søndager? Skal til Oslo i morgen og fint med noe "hurtig-strøm"  ???

Vet ikke noe om den men parkeringsplassen til Sønnico er nok åpen ihvertfall. Strømmen storsenter har søndagsåpent i jula kl. 14-19.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA