Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruke hurtiglader GrønnKontakt utan abonnement?

Startet av Erik N, fredag 13. desember 2013, klokken 09:48

« forrige - neste »

Erik N

Hei, jeg har tenkt at kjøpe en Leaf i Gøteborg og kjøre den hjem til Bergen, via sørlandet.

Jeg har sett på ladestasjoner.no at i Kristiansand og Arendal er det GrønnKontakt som eier stasjonerne, og at det virker som at man må vare abonnenent eller ha klippkort. Finns det ingen mulighet at komme dit og betale kontant eller annen "spontanløsning"?

Er det noen som tatt den turen? Gikk det bra?

MVH
Erik

emil

Du må ha rfid for å bruke GrønnKontakt stasjonene. Kjøper du et klippekort har du 10 ladinger for 500kr (+50kr for kortet).

I Kristiansand kan du bruke hurtigladeren hos Nissanforhandleren i sørlandsparken, og litt avhengig av når du eventuellt passerer Arendal kan jeg spandere en lading på hurtigladeren her  :)

Har selv ikke vært på noen langturer annet enn jobbkjøring, men ville uansett sørget for å ha en 16A ladekabel med på turen i tilfelle det blir litt for langt til neste hurtiglader.

svingen

klipt ut fra grønn kontakt sin hjemme side

"Kunder som bestiller abonnementene `normal´ og `ofte´ vil få et RFID-kort tilsendt gratis. For kunder som velger betalingsmetodene `sjelden´ eller `klippekort´ vil det komme et ekstra tillegg på kr 50,- for RFID-kortet. Er du ikke kunde hos oss kan du snart benytte deg av app eller SMS-betaling, som vil koste kr 100,- pr. lading."

så snart,kommer det mener dem har holdt på og beta testa det her en stund,mulig du kan sende mail og spøre om bli beta tester? men litt kjedlig og få problemer i "prod" ;)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA