Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

F_P

Du ser ikke Blackvue fra førerposisjon om det er diskret nok for deg.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

SabreMan

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Softblue

Sitat fra: SabreMan på fredag 07. juli 2017, klokken 17:21
Er det noen som har erfaring med Nextbase 312GW eller 412GW?

http://www.techadvisor.co.uk/test-centre/gadget/best-dash-cams-for-2017-3647105/

Jeg har også sett etter dashcam. Disse ser bra og billige ut. Men det man også bør tenke på, er om man ønsker parkingmode og kamera bak. Mange av de billige mangler dette. Videre kan det være greit med wifi så man kan laste filer til mobilen uten å måtte ta ut minnekortet. Så jeg vurderer vel Blackvue 650S - 2 CH eller Thinkware 770 - 2CH. Og så trenger man et stort minnekort, så dataene ikke overskrives ved at loopen er for kort. Ellers så kommer det stadig nye spennende varianter.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

SabreMan

#1053
Parkeringsmodus vil jeg ha. Usikker på om jeg egentlig trenger kamera bak også.

Et annet spørsmål er hvor enkelt det er å montere disse kameraene bak eller ved siden av speilet uten at de kommer i veien for Teslas kameraer.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Softblue

Sitat fra: SabreMan på fredag 07. juli 2017, klokken 17:54
Parkeringsmodus vil jeg ha. Usikker på om jeg egentlig trenger kamera bak også.

Et annet spørsmål er hvor enkelt det er å montere disse kameraene bak eller ved siden av speilet uten at de kommer i veien for Teslas kameraer.
Hvis du blir påkjørt bakfra når du er parkert?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

SigX

Ønsker du et godt kamera som også har bakovervendt kamera, så har Dashbordkamera.no tilbud på Thinkware F750-2CH for 2590,- (Forgjengeren til F770):
https://dashbordkamera.no/thinkware-f750-bundle

Dette kameraet har også parkeringsmodus, wifi og fotoboksvarsler.




snd

#1056
Sitat fra: SigX på fredag 07. juli 2017, klokken 19:37
Ønsker du et godt kamera som også har bakovervendt kamera, så har Dashbordkamera.no tilbud på Thinkware F750-2CH for 2590,- (Forgjengeren til F770):
https://dashbordkamera.no/thinkware-f750-bundle

Dette kameraet har også parkeringsmodus, wifi og fotoboksvarsler.

FW oppgradering av F750 til F770 er mulig. Dette pga. svært lik innmat, men forskjellig ytre design.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

SabreMan

#1057
Sitat fra: Softblue på fredag 07. juli 2017, klokken 18:53
Sitat fra: SabreMan på fredag 07. juli 2017, klokken 17:54
Parkeringsmodus vil jeg ha. Usikker på om jeg egentlig trenger kamera bak også.

Et annet spørsmål er hvor enkelt det er å montere disse kameraene bak eller ved siden av speilet uten at de kommer i veien for Teslas kameraer.
Hvis du blir påkjørt bakfra når du er parkert?

Jeg rygger alltid inn, og det er svært sjelden jeg parkerer på steder der det da er noen bak meg.

Jeg er vel egentlig mer redd for vandalisme enn påkjørsel. Jeg fikk panseret oppripet på en bil for en del år siden, men har ennå ikke opplevd påkjørsel når jeg har vært parkert (som jeg har merket).
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Tuten

Noen som vet om et firma som installerer dashcam i Bærum/Oslo?
2017 Model S 75D

sigurdi

Bilkomponenter er svært dyktige men du må opp til Kløfta.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Horten
Model X90D (18.03.17)

Tuten

2017 Model S 75D

Harlex

Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at jeg kan koble opp mitt nye dashkamera thinkware f800 pro til den trådløse Huawei Telenor routeren. Er meget muggen nå her jeg prøver å koble saker opp.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

OlaM

Sitat fra: Harlex på torsdag 09. november 2017, klokken 20:47
Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at jeg kan koble opp mitt nye dashkamera thinkware f800 pro til den trådløse Huawei Telenor routeren. Er meget muggen nå her jeg prøver å koble saker opp.

Jeg har ingen erfaring med noen av apparatene, og jeg går ut i fra at ruteren ellers fungerer greit med datamaskin/mobil, men det er ofte et problem med dingser som skal på nett at de ikke liker 5 GHz. Du kan antageligvis logge deg på Telenor-ruteren og endre det trådløse nettet fra 5 GHz til 2.4 GHz. Printeren min f.eks. klarer ikke kommunisere over 5 GHz, uten at den gir noen meningsfull tilbakemelding på dette.
'21 3LR

Harlex

Sitat fra: OlaM på torsdag 09. november 2017, klokken 21:05
Sitat fra: Harlex på torsdag 09. november 2017, klokken 20:47
Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at jeg kan koble opp mitt nye dashkamera thinkware f800 pro til den trådløse Huawei Telenor routeren. Er meget muggen nå her jeg prøver å koble saker opp.

Jeg har ingen erfaring med noen av apparatene, og jeg går ut i fra at ruteren ellers fungerer greit med datamaskin/mobil, men det er ofte et problem med dingser som skal på nett at de ikke liker 5 GHz. Du kan antageligvis logge deg på Telenor-ruteren og endre det trådløse nettet fra 5 GHz til 2.4 GHz. Printeren min f.eks. klarer ikke kommunisere over 5 GHz, uten at den gir noen meningsfull tilbakemelding på dette.
Har nå fått bekreftet at den er tilkoblet til routeren men jeg får jo ikke bruke appen på mobilen? Det burde vel være mulig fordi om jeg bruker routeren sitt nett? Skjønner ikke bæret av dette her.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

OlaM

Sitat fra: Harlex på torsdag 09. november 2017, klokken 21:12
Sitat fra: OlaM på torsdag 09. november 2017, klokken 21:05
Sitat fra: Harlex på torsdag 09. november 2017, klokken 20:47
Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at jeg kan koble opp mitt nye dashkamera thinkware f800 pro til den trådløse Huawei Telenor routeren. Er meget muggen nå her jeg prøver å koble saker opp.

Jeg har ingen erfaring med noen av apparatene, og jeg går ut i fra at ruteren ellers fungerer greit med datamaskin/mobil, men det er ofte et problem med dingser som skal på nett at de ikke liker 5 GHz. Du kan antageligvis logge deg på Telenor-ruteren og endre det trådløse nettet fra 5 GHz til 2.4 GHz. Printeren min f.eks. klarer ikke kommunisere over 5 GHz, uten at den gir noen meningsfull tilbakemelding på dette.
Har nå fått bekreftet at den er tilkoblet til routeren men jeg får jo ikke bruke appen på mobilen? Det burde vel være mulig fordi om jeg bruker routeren sitt nett? Skjønner ikke bæret av dette her.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA