Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

rsomby

Sitat fra: alda på tirsdag 18. april 2017, klokken 12:07
Sitat fra: rsomby på tirsdag 18. april 2017, klokken 11:41
Tenkte jeg skulle komme med en tilbakemelding på dette IRO Tesla-custom dashcam'et som en bare klipper på under speilet. Det Kostet meg 2100,- fra kina.
Slapp du igjennom tollbehandlingen utan att ryka på moms och tollgebyr? Ser ut som et bra kamera det der...

Jeg spurte selger om de kunne sette verdi til 30$ og det var ingen problem for dem. Jeg pleier å spørre om dette når det er ting jeg kan tåle kommer på avveie eller mistes i frakt. Men jeg har aldri opplevd det å at det blir borte. Da er faktisk posten og postnord norge mye verre...

dissern

Hørte med en forhandler om montering av Blackvue Dash-Cam Full HD DR650S-2CH, men de fraråder bruk av 2 kanal løsning i Model S da det forstyrrer "Dab" og "nøkkelsignalene". De anbefaler kun bruk av 1 kanal kamera fra Blackvue. Er dette et kjent problem?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Brede

Sitat fra: dissern på tirsdag 18. april 2017, klokken 19:36
Hørte med en forhandler om montering av Blackvue Dash-Cam Full HD DR650S-2CH, men de fraråder bruk av 2 kanal løsning i Model S da det forstyrrer "Dab" og "nøkkelsignalene". De anbefaler kun bruk av 1 kanal kamera fra Blackvue. Er dette et kjent problem?

Aldri hatt problemer med dette på de tre årene kameraet har stått i vår bil..
Det skal sies at DAB svært sjelden brukes her.

dissern

Jeg får ingen treff heller når jeg søker vilkårlig på dette så jeg stusser litt? Men samtidig må jo forhandler ha dårlige erfaringer når de sier dette, de anbefaler jo en rimeligere løsning... vil gjerne ha kamera både foran og bak da..
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

sn0le

Sitat fra: dissern på tirsdag 18. april 2017, klokken 19:36
Hørte med en forhandler om montering av Blackvue Dash-Cam Full HD DR650S-2CH, men de fraråder bruk av 2 kanal løsning i Model S da det forstyrrer "Dab" og "nøkkelsignalene". De anbefaler kun bruk av 1 kanal kamera fra Blackvue. Er dette et kjent problem?
Det er folk som sier/skriver de har fått problem med DAB.
Ingen av de jeg har montert for har klaget på det, men jeg er og påpasselig med å la kabelen for det bakre kameraet krysse antenneledningen (den før antenneforsterkeren) og ikke ligge parallellt med den.
Signalet til radioen er på det svakeste i den ledningen, og dermed mest sårbar for støy.
Jeg vil tro at de som evt har problemer med DAB har kabelen til det bakre kameraet liggende parallellt med antenneledningen eller sågar kveilet opp i dette området (blir ca 1-2 meter kabel til overs).
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Hodetelefoner

Er stor forskjell på dab og signalene til nøkkelen med og uten kamera koblet til. (Thinkware sine skal vist ikke påvirke dette). Men blackvue påvirker dette. Usikker på hvordan kabel er lagt i min bil. Men hos noen med "korrekt" montering. Ikke partall, så ble det også påvist en del forskjell. Merket ikke så store forskjellen før dab signalene ble litt dårlige.
En powerbank etc har mye større innflytelse på signalene. Aner ikke hvorfor :p

Hyperstress

Noen smartinger som har en fix?:
Jeg skulle bytte SD kort på min Blackvue 3500FHD og jeg formaterte det, lastet ned gjeldende FW fra hjemmesiden og oppdaterte kamera.
Deretter har jeg fått vekslende «Error 1, dashcam model error», eller «Error 2, firmware error» som blir repetert hele tiden.
Det skjer også om jeg prøver det originale kortet. Har lest etterpå at det ikke er lurt å oppdatere FW, og heldigvis hadde jeg den gamle. Men, kamera vil ikke bite på óg nedgradere når jeg legger gammel FW på kortet.. Grr!
Alt fungerte fint før jeg skulle bytte kort.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

DaTwister

Var blitt veldig mange sider i denne tråden nå, men er det noen som har funnet ett 129gb kort som går i 650s-2ch uten å restarte i ett kjør? Blackvue mener de trenger MLC kort, men når man søker etter kort, er det jo ingen som sier om det er MLC eller TLC kort. 64gb går stort sett fint uten restart uansett ser det ut til.

sn0le

Jeg bruker dette 64GB-kortet i mitt BlackVue.
https://www.komplett.no/product/916134/mobil/minnekort/micro-sd/kingston-microsdhc-64gb#
Da restarter det ikke i det hele tatt.

Når jeg brukte dette kortet så restartet det i ett kjør.
https://www.dustinhome.no/product/5010810594/ultra

Det samme med dette kortet, restartet hele tiden.
https://www.dustinhome.no/product/5010810595/ultra

Mistenker at videokvalitet satt til "highest" i firmare 2.x (høyere bitrate på video i mitt 650GW-2ch) og FHD@30+HD@30 kjører kortet for hardt.

Skal snart teste dette kortet siden det 64GB kortet har fungert så bra.
https://www.dustinhome.no/product/5010898947/flashminnekort
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Gressvikingen

#1029
Denne siden har bukbare SD kort også 128Gb kort for BlackVue:
https://www.blackvue.co.uk/index.php/component/virtuemart/micro-sd-memory-cards?Itemid=8

Jeg har selv et 64Gb DELKIN kort som har stått i kontinuerlig drift i 2 år uten å ha hikket en eneste gang. Dette gjelder både 550 og 650.

Kabelen til bak kameratet (550) forstyrret DAB på min tidligere P85+. Da hjalp det en del med noen ferrit ringer på kabelen. På P85D med lik installasjon (650) har jeg ikke merket noen plagsomme forstyrrelser med nøyaktig samme installasjon dog uten ferrit ringer. Om det er 650 vs 550 eller P85+ vs P85D som er forskjellen vet jeg ikke.
P85D"+"

Farshid Jahangosha

Tesla med AP 1/2 har jo en del kameraer. Kunne Tesla med softwareoppdateringer få disse til å fungere som opptakskameraer slik at man slapp ettermontering av slike kameraer?
Tesla Model S 75 D 2017.
x Tesla Model S 85 autopilot 2014.
MB C 180 2001.

dissern

Sitat fra: F_P på fredag 24. mars 2017, klokken 15:48
Tenningsstrøm i speilkontakten.  Det er denne lokasjonen jeg bruker på Model S siden den er å finne på alle varianter så det er enklest. Noen få har tenningsstrøm bak dørterskellisten ved fothvileren, men jeg ga opp å finne en logikk i hvem som hadde så det blir speilet for min del.

Kan du si noe om hvilken farge tenningsstrømkabelen har?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Hyperstress

Er det mulig å hente frem lyd på opptak på et hemmelig vis, selv om en hadde mic off?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

dissern

Sitat fra: dissern på onsdag 10. mai 2017, klokken 18:08
Sitat fra: F_P på fredag 24. mars 2017, klokken 15:48
Tenningsstrøm i speilkontakten.  Det er denne lokasjonen jeg bruker på Model S siden den er å finne på alle varianter så det er enklest. Noen få har tenningsstrøm bak dørterskellisten ved fothvileren, men jeg ga opp å finne en logikk i hvem som hadde så det blir speilet for min del.

Kan du si noe om hvilken farge tenningsstrømkabelen har?

På diverse videoer på Youtube snakkes det om at det er mulig å finne konstant 12V i en ubrukt kontakt bak grillen som ligger like ved speilet. Er det i denne kontakten man også finner tenningsstrøm?

Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

dissern

Forsøkte idag å koble opp og fant denne kontakten som jeg viste til i forrige post, den er derimot ikke løs, men koblet opp i grillen. Kablene i den var lys grå, grønn med rød stripe og sort. Målte bare 10V mellom sort og lys grå, litt pussig så tenker at det ikke er noe alternativ å hente strøm derfra.

Fant forresten tenningsstrøm bak speile, en gul/rød kabel, men måtte gi opp da jeg forsøkte å finne vei fra speil til dør på førerside gjennom taket. Jeg kom overhodet ikke gjennom. Noen tips der?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA