Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

petersv

Er vel et kjent fenomen med bv dessverre. Reformat funker noen ganger.

Hodetelefoner

Takker F_P! Vet noen om det er strøm nok til 2 stk 650? ( 4stk). Begge kameraene har BV syken. Ofte det ikke blir lyd etc. 
Liker cloud funksjonen. Men kvaliteten suger iforhold til den tidligere FW. Så vurderer å ha 2stk.

Brede

Sliter med at vår 550 av og til "dør".. Det vil si at den ikke tar opp noe og det er ikke mulig å slå på WiFi eller få noen annen reaksjon fra kameraet. Løser seg med å ta strømmen noen sekunder, fungerer som det skal etterpå. Kan virke som det skal i 2 dager eller 2 uker, veldig inkonsekvent.. Det som er litt rart er at det er fortsatt varme i kameraet selv om det virker dødt, lik varme som når det fungerer som det skal.

Hvilken policy kjører dere forresten med bruk av LED-varsling ved opptak i parkeringsmodus?
Jeg greier ikke å bestemme meg for om LED virker avskrekkende eller provoserende på omgivelsene.

Hodetelefoner

LED lyset kan få deg siktet for "etterretningsvirksomhet til fordel for fremmede stormakter ". Snakker av erfaring! Så det er opptil en hver om de vil ha livet ødelagt av PST eller ei. Sørg ihvertfall for å ta bilde av alt dere eier. De stjeler som ravner også... :p

ihlhaug

Sitat fra: KristofferH på torsdag 07. april 2016, klokken 06:57
Takker F_P! Vet noen om det er strøm nok til 2 stk 650? ( 4stk). Begge kameraene har BV syken. Ofte det ikke blir lyd etc. 
Liker cloud funksjonen. Men kvaliteten suger iforhold til den tidligere FW. Så vurderer å ha 2stk.

Det er ikke nok strøm "i taket" til begge to. Da må du om så hente strøm til kamera nr to fra OBD2 kontakten.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

cra

Det jeg virklelig misliker med BV650-2CH (sikker tlikt på andre modeller og?) er at den ikke skrivebeskytter eventfiler. Hva er vitsen med park-modem hvis fila som viser hvem som rygga på deg er overskrevet når man kommer tilbake til bilen??  >:( :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cairnz

Kjøp større kort, cra - eller slutt å være så lenge vekke fra bilen :D
Elbilist

Spinner

Sitat fra: Brede på torsdag 07. april 2016, klokken 08:32
Sliter med at vår 550 av og til "dør".. Det vil si at den ikke tar opp noe og det er ikke mulig å slå på WiFi eller få noen annen reaksjon fra kameraet. Løser seg med å ta strømmen noen sekunder, fungerer som det skal etterpå. Kan virke som det skal i 2 dager eller 2 uker, veldig inkonsekvent.. Det som er litt rart er at det er fortsatt varme i kameraet selv om det virker dødt, lik varme som når det fungerer som det skal.
Prøv med nytt SD kort hvis du ikke har gjort det. Slitt SD kort fikk min 550 til å oppføre seg meget rart (stoppet å ta opp video, ingen lyd, kamera bak funket ikke ++).

Brede

Sitat fra: Sbr på torsdag 07. april 2016, klokken 21:50
Sitat fra: Brede på torsdag 07. april 2016, klokken 08:32
Sliter med at vår 550 av og til "dør".. Det vil si at den ikke tar opp noe og det er ikke mulig å slå på WiFi eller få noen annen reaksjon fra kameraet. Løser seg med å ta strømmen noen sekunder, fungerer som det skal etterpå. Kan virke som det skal i 2 dager eller 2 uker, veldig inkonsekvent.. Det som er litt rart er at det er fortsatt varme i kameraet selv om det virker dødt, lik varme som når det fungerer som det skal.
Prøv med nytt SD kort hvis du ikke har gjort det. Slitt SD kort fikk min 550 til å oppføre seg meget rart (stoppet å ta opp video, ingen lyd, kamera bak funket ikke ++).

Takk for tips! Kjøper nytt kort i dag!  :D

cra

Sitat fra: cairnz på torsdag 07. april 2016, klokken 13:03
Kjøp større kort, cra - eller slutt å være så lenge vekke fra bilen :D

He he, ja, jeg har tenkt å kjøpe meg et større kort, slik at det i det minste holder i det daglige. Men det hender seg man er borte fra bilen i en uke eller to, og da spiller det ingen rolle hvor stort kort man har. Det er uansett en no-brainer å ta vare på event-filene. Jeg har et annet dash-cam som kosted $30 som klarer dette helt fint (men bildekvaliteten er desverre også $30), og synes det er direkte underlig at ikke events skrivebeskyttes.  :o
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

o.b.lix

Hele cloud-greiene til Blackvue er bare tull, tregt og ustabilt. Nedgraderer i dag.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

cra

Sitat fra: o.b.lix på fredag 08. april 2016, klokken 10:12
Hele cloud-greiene til Blackvue er bare tull, tregt og ustabilt. Nedgraderer i dag.

Tja, jeg likte ideen om at man kan koble seg til fra hvor som helst, men så vidt jeg har funnet ut kan kameraet bare kjenne til ett accesspunkt, så det kan f.eks. ikke koble seg til både hjemme og på jobb - jeg må velge ett av stedene. Det blir for dumt.

Hva oppnår du ved å nedgradere, o.b.lix? Skjønner at Cloud forsvinner, men hva er fordelene?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

o.b.lix

En app som virker i praksis, kanskje?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lynet

+1
Appen for cloud er et misfoster!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Ulik app, altså., Hva med funksjonaliteten ellers i kameraet? Tenker pesielt på overskriving av events, som i mine øyne er helt bak feil mål.

(Jeg spør av genuin interesse, ikke for å være spydig ift. å nedgradere. Vil evbt. vurdere å gå til samme skritt selv, om de riktige fordelene følger.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA