Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

F_P

Et Blackvue-kamera trekker vel noe sånn som ca. 0,4-0,5A (om jeg regnet riktig). 2A burde altså holde greit.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Brede

Takker!
Har satt inn en 2A-sikring og det ser ut til å holde ennå iallefall.
Kan ikke skjønne hvorfor den gamle på 3A skulle ryke..

ihlhaug

Hei!

Mulig jeg er blind, men klarte ikke finne en "oppskrift" for å koble til DashCam når man har sikkerhetspakken. Er det mer eller mindre plug & play grunnet ekstra 12V?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Quattro

Fikk montert blackvue 650 av John Amir Taher, godt arbeid.

Jeg parkerer i bygater i Oslo, hvilken sensivitet skal jeg sette kamera på i parkeringsmodus for å forhindre at kameraet filmer hele natta?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

P85D

#319
Må nesten skryte litt av Garmin Dash Cam 20.
Jeg kjøpte en til kona, og etter å ha hatt den i bruk en stund har jeg bestilt en til meg selv også.

Den har alle funksjoner jeg foretrekker, samt en bonus: Fotoboksvarsler!
Da Teslaen ikke har POI mulighet for fotobokser på navigasjonen er dette ett must for min del. Til drøyt 1700,- direkte fra Garmin er den innspart ved passering av første fotoboks jeg ikke visste om..

Jeg har funnet lite informasjon om den rundt omkring, men den har funksjoner som:
- Automatisk overskriving på minnekort
- Auto power off når bilen står rolig (selv med kontinuerlig strøm)
- Auto power on ved bevegelse
- Kolisjon deteksjon (den gir en pip og lagrer opptak ved brå bevegelser)
- USB strøm (inkl 12v adapter)
- GPS tracking
- Innebygd batteri om man vil kjøre trådløs
- Fotoboksvarsler med angivelse av stedets fartsgrense på skjermen!
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

ctr46

Til dere med Blackvue 550 som har problemer med GPS / hastighetsvisning. Har dere funnet noen løsning eller?

Jeg opplever samme problemer og har montert litt utenfor det skraverte feltet oppe ved speilet. Hvis noen har funnet et sted hvor kameraet tar inn signaler godt så vennligst post til oss andre så vi kan få endret og testet om det løser GPS signalene.
.

ihlhaug

Jeg vurderer å kjøpe et dashcam nå, har blitt påkjørt en gang alt så det hadde vært greit å ha. Hvilket bør man velge, virker som om Blackvue mer eller mindre er standard? Er litt usikker på om jeg skal ha bak i tillegg til foran, dog dette er kun mtp stress med å legge kabel.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

ctr46

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:28
Jeg vurderer å kjøpe et dashcam nå, har blitt påkjørt en gang alt så det hadde vært greit å ha. Hvilket bør man velge, virker som om Blackvue mer eller mindre er standard? Er litt usikker på om jeg skal ha bak i tillegg til foran, dog dette er kun mtp stress med å legge kabel.

Blackvue 650 (foran+bak) eller DOD LS460 (kun foran) er to gode alternativ. Jeg har 550 og en kamerat har DOD sin. 550 er forrige utgave av 650 såvidt jeg har skjønt.

Å legge kabel bak var enklere enn jeg trodde. Bare fremstår som veldig vanskelig. Om du skal ha 100% skjult er det litt mer stress men jeg valgte som flere andre å ha en liten synlig kabel mellom bakluka og taket. Ikke synlig fra inni eller utsiden når luka er igjen. Kun når den er åpen. Holder i massevis for meg.
.

ihlhaug

Sitat
Blackvue 650 (foran+bak) eller DOD LS460 (kun foran) er to gode alternativ. Jeg har 550 og en kamerat har DOD sin. 550 er forrige utgave av 650 såvidt jeg har skjønt.

Å legge kabel bak var enklere enn jeg trodde. Bare fremstår som veldig vanskelig. Om du skal ha 100% skjult er det litt mer stress men jeg valgte som flere andre å ha en liten synlig kabel mellom bakluka og taket. Ikke synlig fra inni eller utsiden når luka er igjen. Kun når den er åpen. Holder i massevis for meg.

Høres bra ut. Brukte du den "bruksanvisningen" som er i tidlig i denne tråden?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

ctr46

Sitat fra: ihlhaug på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:50
Sitat
Blackvue 650 (foran+bak) eller DOD LS460 (kun foran) er to gode alternativ. Jeg har 550 og en kamerat har DOD sin. 550 er forrige utgave av 650 såvidt jeg har skjønt.

Å legge kabel bak var enklere enn jeg trodde. Bare fremstår som veldig vanskelig. Om du skal ha 100% skjult er det litt mer stress men jeg valgte som flere andre å ha en liten synlig kabel mellom bakluka og taket. Ikke synlig fra inni eller utsiden når luka er igjen. Kun når den er åpen. Holder i massevis for meg.

Høres bra ut. Brukte du den "bruksanvisningen" som er i tidlig i denne tråden?

Ja brukte info fra denne tråden. Jeg hadde sikkerhetspakken som gjorde det veldig enkelt å finne permanent strøm. Fungerer fortsatt fint etter 10 mnd. Kamera bak var som sagt ikke noe stress når man først kom igang.

Bor du på østlandet blir det helt sikkert et treff i løpet av våren. Her får man jo svar på det meste så det er helt gull verdt:)
.

ihlhaug

Supert. Jeg har også sikkerhetspakke så satser på at det går greit :)
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

dundun

Nå har jeg lest hele tråden uten å finne svar på ett spesielt spørsmål:

Når man kobler seg inn på alarm-kontakten i taket - hva slags plugg bruker man? Det finnes jo et hav av elektronikkplugger, og jeg tenkte å lage en Y-kobling selv for å få det pent, men klarer ikke finne noen som sier hva slags kontakt det faktisk er snakk om. Da er det vanskelig å bestille deler.

Noen som vet?
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

ctr46


Sitat fra: kvasbo på onsdag 04. mars 2015, klokken 12:51
Nå har jeg lest hele tråden uten å finne svar på ett spesielt spørsmål:

Når man kobler seg inn på alarm-kontakten i taket - hva slags plugg bruker man? Det finnes jo et hav av elektronikkplugger, og jeg tenkte å lage en Y-kobling selv for å få det pent, men klarer ikke finne noen som sier hva slags kontakt det faktisk er snakk om. Da er det vanskelig å bestille deler.

Noen som vet?

Jeg strippet ledningene og la de bare oppå hver sin kontakt uten å sette på plug. Det holder seg der når man lukker klipsen.

Om det ga mening?
.

dundun

Aha, da forstår jeg hvorfor alle har sagt at de bare kobla seg på uten å nevne kontakten :)

Takk skal dere ha!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

ihlhaug

Takk Sven-E! Da blir det definitivt bestilt kamera snart. Kanskje prøve å installere før påsken.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA