Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Andrewas

Sitat fra: Lille Lance på mandag 11. august 2014, klokken 14:45
Sitat fra: Andrewas på mandag 11. august 2014, klokken 11:05
Gjetter også på at boksen har med alarmen å gjøre. Var veldig enkelt å koble seg til for strøm her.

Antar at for alle som har alarmpakken så er pluggen der slik at strøm til dashcam kan ordnes. For de som ikke har alarmpakken - er ikke pluggen der? Eller ligger den oppi taket likevel? Virker rart at de evt skulle ha tatt seg bryet med å lage forskjellige ledningsopplegg.

Dette var veldig mye lettere enn det fiklete arbeidet som skulle til for å koble seg til bak panelet inni hanskerommet.

A.

Klarte du å koble til i hanskerommet? Jævlig vanskelig å komme til .... Noen tips?

Jeg så hvor klønete det var å komme til inni hanskerommet - så det gav jeg opp og brukte pluggen i taket isteden. Prøv å vippe ned panelet i taket rett v speilet og se om ikke du har den pluggen jeg har beskrevet.

A.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Muffinman

#196
Sitat fra: frosken på mandag 11. august 2014, klokken 16:58
Man trenger ikke gjøre en voldsom jobb ut av det. Å montere den til ruta gjøres enkelt med ferdigmontert dobbeltsidig teip. Ledningen følger det med klips med teip som kan føre den langs rutekanten. Trekk ledningen under gummi-/stoffmatten på passasjersiden og plugg i sigarettutaket. Ferdig!

Så kan du trekke ledningen penere og mer permanent en dag du har tid, lyst og/eller hjelp :)
Det var jo oppløftende :) Har ikke lest hele tråden her, er det kun Blackvue som er diskutert eller er det andre modeller som er bra? Her f.eks:
https://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10754

EDIT: Det ble et BlackVue DR500GW HD.

Lille Lance

Ahhhh ... case closed. Dashcam installert og funker!
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Djur1

Hvor kjøper en blackvue 650 billigst? jeg ser på ebay at de går for rundt 2600 kr., men vil helst kjøpe fra en forhandler i norge/eu. er det nattfilming som 650 takler over 550?

Jeg tok alarmpakken av en eller annen ukjent grunn --> det fant jeg ut idag!

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

frskby

Sitat fra: Djur1 på tirsdag 12. august 2014, klokken 21:32
Hvor kjøper en blackvue 650 billigst? jeg ser på ebay at de går for rundt 2600 kr., men vil helst kjøpe fra en forhandler i norge/eu. er det nattfilming som 650 takler over 550?

Jeg tok alarmpakken av en eller annen ukjent grunn --> det fant jeg ut idag!

Jeg kjøpte min 650 på ebay. Gikk raskt, slapp unna med 108 kr i tollbehandling og er strålende fornøyd!
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Djur1

#200
Jeg gjorde også et ebay kjøp nå, så får vi håpe jeg er like heldig som deg...
Var det en koreansk selger du brukte?

Mulig jeg legger ut en guide for ti tommeltomt gjengen for installasjon av 650 en. Det står at den har en bedre cmos for nattopptak,men hvor mørkt kan det være?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

frskby

Ja, ble sendt fra Korea.
Har ikke eldre modell å sammenligne med når det gjelder filming i mørke. Har heller ikke testet når det er "svart" ute enda...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Muffinman

Sliter med å laste new Blackvue viewer. Får bare beskjed om "wrong approach, go to the previous page".

Noen tips?

Thor2014

Sitat fra: Muffinman på fredag 15. august 2014, klokken 15:05
Sliter med å laste new Blackvue viewer. Får bare beskjed om "wrong approach, go to the previous page".

Noen tips?

Det ligger vel en viewer på minnekortet, eller så kan du laste ned en ny fra nett.

VigdisA

Hei,
dere som har kjøpt blackvue kamera : hva slags følsomhet har dere satt kameraet til? Det virker som trær som rører seg i vinden kan være nok til at kameraet reagerer slik oppsettet er på vårt.
Er kanskje litt vel følsomt - minnekortet holder ikke så lenge før det eldste blir slettet( under et døgn)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Thor2014

Sitat fra: VigdisA på fredag 15. august 2014, klokken 16:57
Hei,
dere som har kjøpt blackvue kamera : hva slags følsomhet har dere satt kameraet til? Det virker som trær som rører seg i vinden kan være nok til at kameraet reagerer slik oppsettet er på vårt.
Er kanskje litt vel følsomt - minnekortet holder ikke så lenge før det eldste blir slettet( under et døgn)

Står på 10 for drive og 95 for park

Muffinman

Da har jeg montert 500 HD-kameraet og koblet det permanent bak hanskerommet. Ser ut til å fungere fint.

Men jeg har problemer med å koble til via wifi om jeg ikke sitter i bilen eller står helt nær den. Fra stuevinduet 4-5 meter unna later det til at signalstyrken er ok, men får ikke koblet til hverken med telefon eller PC. Er det vinduene på Model S som er så skjermet for radiosignaler at dette ikke virker? Kunne vært greit å sitte i stua og koble seg til kameraet.

Et spørsmål til, går det an å streame eller laste ned fra kameraet via wifi direkte til PC, eller må man bruke appen til det?

sn0le

Lurer på en sak.
På Dovrefjell i går ble jeg vitne til en ufattelig farlig forbikjøring.
Hadde jeg hatt Dashcam så kunne jeg tenkt meg å gitt videoen til Politiet.
Men de kan vel egentlig ikke gjøre noe med dette, regner jeg med?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jkirkebo

Sitat fra: sn0le på lørdag 16. august 2014, klokken 19:42
Lurer på en sak.
På Dovrefjell i går ble jeg vitne til en ufattelig farlig forbikjøring.
Hadde jeg hatt Dashcam så kunne jeg tenkt meg å gitt videoen til Politiet.
Men de kan vel egentlig ikke gjøre noe med dette, regner jeg med?

Lurer på det samme selv. Så nemlig en tilsvarende forbikjøring i går, på veien fra Siggerud og inn mot E6. Både lastebilen som ble forbikjørt og motgående bil måtte stoppe nesten helt opp for å unngå kollisjon. Har dessverre ikke rukket å montere kameraet ennå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

mener å ha lest i avisene at politiet setter pris på slike videoer...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA