Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Teknisk: Dashcam-snakk.

Startet av laumb, fredag 13. desember 2013, klokken 00:16

« forrige - neste »

Duzzy

Sitat fra: MrDriveby på lørdag 28. desember 2013, klokken 17:32
Bruker dere orginal strømkabelen som følger med (klipper denne) eller kjører dere noen form for erstatning? (Blackvue)
jeg klippet iallfall min.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

MrDriveby

Noen som har funnet en vei gjennom brannmur og fram til sikringsboks?

Sitat fra: Duzzy på lørdag 28. desember 2013, klokken 17:36
Sitat fra: MrDriveby på lørdag 28. desember 2013, klokken 17:32
Bruker dere orginal strømkabelen som følger med (klipper denne) eller kjører dere noen form for erstatning? (Blackvue)
jeg klippet iallfall min.

Tenkte å bruke power magi , mn ønsker ikke sigarettadapterne ska ligge å slå når man bare kan ta kabelen:-)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

laumb

Blir å klippe her også.
Har Powet Magic Pro liggende - men tenker jeg skipper denne og selger den. Ser egentlig ikke hensikten med den annet enn at den kutter strømmen ved lav spenning / gidder ikke lete etter IGN i tillegg til +/-12V.

Var ute i dag og prøvde å handle strømtjuver, sikringsholder og tap'a'fuse så jeg kan demontere og ta valget om hvordan jeg vil koblet underveis. Fant ingen butikker som hadde det - så da ble det eBay. Kjøpte et par ekstra tap'a'fuse om noen andre vil ha.

Håper å enten finne vei igjennom brannmur eller å tappe meg inn på ledningene bak sikringsboksen.

Stellar

Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:01
Blir å klippe her også.
Har Powet Magic Pro liggende - men tenker jeg skipper denne og selger den. Ser egentlig ikke hensikten med den annet enn at den kutter strømmen ved lav spenning / gidder ikke lete etter IGN i tillegg til +/-12V.

Var ute i dag og prøvde å handle strømtjuver, sikringsholder og tap'a'fuse så jeg kan demontere og ta valget om hvordan jeg vil koblet underveis. Fant ingen butikker som hadde det - så da ble det eBay. Kjøpte et par ekstra tap'a'fuse om noen andre vil ha.

Håper å enten finne vei igjennom brannmur eller å tappe meg inn på ledningene bak sikringsboksen.

Power Magic Pro har jo også timerfunksjon, kutter ikke bare ved lav spenning.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

laumb


Sitat fra: Stellar på søndag 29. desember 2013, klokken 01:56
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:01
Blir å klippe her også.
Har Powet Magic Pro liggende - men tenker jeg skipper denne og selger den. Ser egentlig ikke hensikten med den annet enn at den kutter strømmen ved lav spenning / gidder ikke lete etter IGN i tillegg til +/-12V.

Var ute i dag og prøvde å handle strømtjuver, sikringsholder og tap'a'fuse så jeg kan demontere og ta valget om hvordan jeg vil koblet underveis. Fant ingen butikker som hadde det - så da ble det eBay. Kjøpte et par ekstra tap'a'fuse om noen andre vil ha.

Håper å enten finne vei igjennom brannmur eller å tappe meg inn på ledningene bak sikringsboksen.

Power Magic Pro har jo også timerfunksjon, kutter ikke bare ved lav spenning.


Timerfunksjon vil jeg ikke ha. Vil at parking mode skal filme hele tiden - ikke bare "x timer etter at jeg parkerte bilen". Tenk så surt om du setter timer til 4 timer så skjer det noe etter 5? Bortkastet. :)

MrDriveby

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

laumb

Det er uten alarm-pakken - men tidlige biler hadde kontakten for alarmpakken liggende.

Jeg har sjekket min bil nå og den har ikke boksen eller kabelen. Uten alarmpakken.

Angrer på at jeg ikke kjøpte den nå. :P

Ja, den kom igjennom. ;)

jog

Ja er det ikke noen flere som har fått montert og trukket kabel? Jeg har blitt anbefalt å få lagt 12v kabel via hanskerommet og frem til sikringene.  Men hadde håpet at noen fant 12V permanent lett tilgjengelig.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

blokhus

Installerte Blackvue 550 idag og fulgte tråden til JohanH ganske slavisk. Dette funket utmerket. Spørsmål: Hvorfor ikke bruke tapafuse i boks 1 sikring nr 18? Denne er jo ikke i bruk. Kanskje den ikke har strøm kontinuerlig? Verdt et forsøk. Jeg prøvde ikke( så den i ettertid).

Ikke koblet til bakerste kamera enda btw.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

JohanH

Sitat fra: blokhus på fredag 10. januar 2014, klokken 19:36
Installerte Blackvue 550 idag og fulgte tråden til JohanH ganske slavisk. Dette funket utmerket. Spørsmål: Hvorfor ikke bruke tapafuse i boks 1 sikring nr 18? Denne er jo ikke i bruk. Kanskje den ikke har strøm kontinuerlig? Verdt et forsøk. Jeg prøvde ikke( så den i ettertid).

Ikke koblet til bakerste kamera enda btw.

Bra at du fikk det til :) Jeg testet aldri den sikringen, tenkte jeg tar en hvor jeg ikke får ødelagt noe om sikringen går derfor ble det lyset i glove boxen, som da var en sikring som er "alltid på" uansett om bilen er slått av.

Jeg har undersøkt litt om BlackVue 550 men velger å stå over å oppgradere til den da det virker som om bakoverkamera har dårlig bildekvalitet og lav bitrate (kun 2 Mbit?). Dere som setter på dette gi gjerne en tilbakemelding - kanskje det er greit alikevel?

Morten1969

Fikk akkurat installert mitt Blackvue DR500GW-HD i bilen. Har lekt meg litt med iPhone Appen.
Er det noen her inne som kan anbefale verdier på sensitivity for "Normal" og "parking"?
Kan virke som disse er litt for følsomme fra fabrikk.
Fint med litt delt erfaring rundt dette.

RoadRunner

Sitat fra: jog på tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:24
  Men hadde håpet at noen fant 12V permanent lett tilgjengelig.
Er ikke istand til å finne igjen linken, men mener det sto en referanse på det am. forumet til at det finnes 12v bak panel nede ved gasspedalen.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

MrDriveby

Sitat fra: Morten1969 på onsdag 15. januar 2014, klokken 14:45
Fikk akkurat installert mitt Blackvue DR500GW-HD i bilen. Har lekt meg litt med iPhone Appen.
Er det noen her inne som kan anbefale verdier på sensitivity for "Normal" og "parking"?
Kan virke som disse er litt for følsomme fra fabrikk.
Fint med litt delt erfaring rundt dette.

Hvor gikk du for å få 12v permanent? :)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

jog

Om du ikke vil legge kabel frem på sikringene så er det jo kansje enkelt å ta det fra hanskeroms belysningen før bryter den er jo permanent.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

MrDriveby

Sitat fra: jog på søndag 19. januar 2014, klokken 20:15
Om du ikke vil legge kabel frem på sikringene så er det jo kansje enkelt å ta det fra hanskeroms belysningen før bryter den er jo permanent.

Funnet rute gjennom torpedoveggen?
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA