OK her er noen bilder og en beskrivelse av min installasjon av en DR500GW HD. (
http://www.blackvue.co.uk/index.php/online-shop/blackvue-products/new-blackvue-dr500gw-hd-with-wi-fi-detail)
Først og fremst, jeg har ikke noen 12V ekstra tilkobling i takpanelet, slik som tidlige biler har hatt (tror det også er noen i Norge som hatt det?), dette sjekket jeg jo aller først.
Jeg festet kamera på plass slik at man nesten ikke ser den innifra bilen, gjemt bak speilet, med linsen i midtlinjen og hoveddel av kamera mot passasjerersiden. Så kuttet jeg av sigaretttennerpluggen på tilkoblingskabelen. Kabelen som følger med kamera er nok så lang, så det er mye å gå på her.
Etter dette dyttet jeg kabelen inn under taket hele veien bort til passasjererdøren. Taket sitter ganske tight mot frontruten, men det er ikke noe problem å få til en åpning for å dytte inn kabelen under. Jeg anbefaler sterkt å bruke kun plastikkverktøy slik at man ikke lager skade med f.eks. en skrutrekker. Jeg har noen verktøy som jeg kjøpte for noen år siden for kanskje 1-2 dollar på dx.com:

Etter dette er det like enkelt å fortsette å dytte kabelen ned bak alcantran som dekker siden av stolpen mot døren. Jeg har ikke noen bilder av dette da det er nokså selvforklarende.
Til slutt er kabelen nede i nivå med handskefakkets sidevegg. Her går det fint å dytte den under gummipakningen som tetter fortil ved døren. Jeg brukte bare fingrene.

Sen finner du enkelt hullet/åpningen under sideskjermen som går frem mot frunken og trer kabelen inn her.

Her kommer den frem:

Jeg brukte en av de selvheftende festeklamrene som fulgte med kameran for å holde litt styr på kabelen:

Så legger du den bare på en grei måte frem mot sikringsboksende i frunken (man må altså ta løs plastikkdekslet først, gjøres enkelt uten bruk av verktøy, bare å løsne 4-5 clips som sitter opp mot overkant mot vindu samtidig som man dytter hele dekslet opp mot vindu).
Sikringsboksen til venstre på bildet (mot passasjerersiden) kaller Tesla for sikringsboks nr 2. Her er bilde fra manulen:

og virkeligheten:

I fuse box nr 2 finnes det en sikring på 5A som kun går til "Glove compartment light". Lite som jeg klarer å ødelegge her altså hvis noe går galt.
Den heter fuse nr F47. Du kan se liste over alle sikringene og hva de er for i manulen (
http://www.teslamotors.com/sites/default/files/blog_attachments/model_s_owners_manual.pdf) som du også fint får opp på skjermen i bilen (mens man er inne på "Settings").
Nå kommer "tap-a-fuse" dingsen som jeg kjøpt online fra ELFA til bruk:
(
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?init=2&shop=ELFA_NO-NO&item=10-293-29&):

Det må være "mini" varianten siden det er den typen sikringer Tesla bruker.
Med den her så beholder du dels den originale kretsen, med sin sikring, samtidig som du kobler deg på den samme kretsen for ditt tilbehør. Jeg puttet inn enda en 5A sikring (det er altså to sikringsholdere på "tap-a-fusen").
Her er den på plass med sine to 5A sikringer og den røde kablenen som kommer ut er altså der jeg skal tilkoble strømmen til kameran.

Først må man jo da sjekke at det er spenning. Først med bilen på (bruker en mutter/skrue som negativt punkt):

Og så med bilen slått helt av, nøkkelen lagt langt borte, ingen ladekoblet tilkoblet osv:

Bingo! Denne kretsen er altså alltid på, uansett om bilen er på eller ikke. Som nevnt tidligere i tråden er jo dette fint for å bruke seg av parkeringsfunksjonen på kamera. Jeg bekymrer meg ikke for strømtrekk som jo er minimalt, skal jeg noen gang parkere i flere uker et sted drar jeg ut strømsladden fra kameran (og legger den i handskefakket).
Då skreller jeg kabelen, klemmer fast en kabelsko på den negative (hvite) tråden og fester den til skruen oppe til høyre (jord/negativ) samt klemmer fast den positive lederen (rød) i "tap-a-fusen". Før dette har jeg borret opp et litet hull i dekslet til sikringsholderen å føre den positive lederen inn gjennom.

Litt tydeligere bilde:

Og alt tilbake på plass. Kanskje ikke verldens peneste installasjon, men fungere som bare den.

Hvis noen er redd for å tappe batteriet på bilen for strøm, så går det jo sikkert an å koble til Powermagic eller noen annen 12V "vakt" som et mellomledd, men jeg vurderer dette som unødvendig og har også lest på US forum at ingen har hatt problemer. Strømtrekket på kamera er minimalt da bilen er parkert, så lenge man har Wifi slått av i hvert fall.
Jeg tror DR550-modellen (som Laumb kjøpt) har samme strømtilkobling til frontkamera? Men så drar man enda en kabel fra fremre til bakre kamera slik at den også får strøm? Det burde ikke være noe problem å få dratt den kabelen pent under taket langs passasjerersiden.
Lykke til!