Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ishavsveien i dag

Startet av Red1963, torsdag 12. desember 2013, klokken 22:56

« forrige - neste »

Red1963

Hei alle sammen!
Vet egentlig ikke helt hvor jeg skal begynne, men jeg tar sats...
Pendler daglig fra Sarpsborg - Oslo - Sarpsborg. Lader normalt 6 - 7 timer på jobb, men i dag var det mindre ladetid pga henting av barn på SFO. Vanligvis går det veldig greit, men i dag forstod jeg fort at jeg måtte hurtiglade på vei hjem.

Vestby og Ishavsveien var den nærmeste ladestasjonen og vi kjørte innom for å lade. Den gang ei, det er nå kun kunder med avtale som kan lade hos dette selskapet. Jeg trodde det var vanlig at man kunne få "lade" via mobiltelefonen, men fant ikke informasjon om dette på Vestby. Ringte derfor nummeret som var oppgitt og fikk snakke med en person. La frem mitt problem uten han kunne eller var interessert i å hjelpe meg. Du må bli kunde hos oss, var hans budskap :-( I tillegg, så mener jeg at de tar "blodpriser" for et, i utgangspunktet, rimelig produkt.

Ishavsveien ved Moss, kjørte jeg forbi, da resultatet allerede var kjent. Jeg svingte innom Rygge og slapp min kone av slik at hun fikk tatt en drosje til Sarpsborg, for å hente vår datter. Forsøkte å få ladeplass på flyplassen, men det var fullt. Kjørte videre til McDonalds(Råde) og fikk koblet meg opp der i 90 minutter, så jeg kom meg hjem til Sarpsborg. Veldig god service fra Fortum på telefon! Takk, Sandra:-)Turen tok i dag litt over 3 timer...

Er fly forbannet på Ishavsveien og kommer i fremtiden ikke til å kjøpe noe fra dem, eller noen som har noe form for samarbeid med dem! Kan ikke forstå at det i 2013, ikke skal være mulig å sette opp en betalingsløsning via mobiltelefon. Det står vel kanskje heller på vilje...

Er det så at Ishavsveien har tatt all kostnad på dette selv og derfor kan gjøre som de vil, eller har de fått støtte til dette... Gjelder det siste, så har jeg liten forståelse for at de skal kunne stenge ute de som ikke er medlem. Jeg har heller ikke tatt stilling til lovligheten av handling til Ishavsveien, men skal undersøke videre...

Det er mulig at jeg kunne løst dette på andre måter og kanskje var det andre lademuligheter som jeg overså i farten...

Stig
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

cs erlend

Tror absolutt Ishavsveien har fått støtte til å sette opp laderene. Sjekk litt på forumet (søk etter "Nigeriabrev") De sendte ut brev med et slags tibud til alle elbileiere for noe tud tilbake.  Ble ikke spesielt godt mottatt.........
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

OddB

Problemet er vel at Transnova som har gitt støtten ikke har stilt krav til betalingsordninger og drift. Det være et krav om at alle aktørene har et tilbud om "drop-in" lading uten å være kunde. Det hadde tatt seg ut om du svingte inn på en Statoilstasjon og ble nektet å fylle tanken fordi du ikke hadde Statoilkort !
Er det bare en ladestasjon på stedet burde det også være et krav om reserveløsninger. (AC-lading som ikke er integrert i selve laderen)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Balrog

+1 på at dette bør forfølges. Offentlig støtte MÅ innebære at ladestasjonen også gjøres tilgjengelig for alle.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

elektrolux

Enig jeg også. Regner med at noen av skatteørene mine også er brukt til å støtte en hurtiglader jeg ikke har tilgang til å bruke.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

kjbu

Jeg er generelt fly f..... på alle hurtigladere, som begynner å ta bensinpris på strømmen! Sånn kan det ikke være. Må jeg hurtiglade på en kjøretur tar jeg bensinbilen idag, som gir litt mer komfort med tanke på varme og rekkeviddeangst.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Red1963

Heisan!
En liten oppdatering er på sin plass.

Har nettopp snakket med en rådgiver i Transnova og Ishavsveien har fått statlig støtte. Han sa også at et av kravene/ punktene for å få støtte er at det skal være lademuligheter for "drop in-kunder".

Jeg kommer til å sende Transnova informasjon, eller en klage om du vil, angående min opplevelse med Ishavsveien.

Vil holde dere oppdatert!

Stig
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Knotten

Ishavsveien burde døpes om til f.eks blodprisveien. Håper ikke flere ladeleverandører følger deres eksempel på blodtørst!  >:(

Jeg håper politiske og administrative myndigheter samt ladeleverandørene ser nødvendigheten av et ensartet og rimelig betalingssystem som gjør at flere ser nytten av å kjøre miljøvennlig.

Her i hordaland er vi jo framdeles så heldige at hustiglading er gratis, men det varer ikke evig.. :P
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Balrog

Sitat fra: Red1963 på fredag 13. desember 2013, klokken 09:56
Heisan!
En liten oppdatering er på sin plass.

Har nettopp snakket med en rådgiver i Transnova og Ishavsveien har fått statlig støtte. Han sa også at et av kravene/ punktene for å få støtte er at det skal være lademuligheter for "drop in-kunder".

Jeg kommer til å sende Transnova informasjon, eller en klage om du vil, angående min opplevelse med Ishavsveien.

Vil holde dere oppdatert!

Stig

Bra jobba Stig! Her er jeg overbevist om at du har samtlige elbilister bak deg.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Persian2

#10
Ishavsveien er virkelig det verste jeg veit om. de må virkelig skjerpe seg.
tommen ned til Ishavsveien.
GI DERE!!!!

fws

#11
Jeg er også oppgitt over Ishavsveiene. Helt ubruklige priser og avtaler.
Har skaffet meg avtale med Fortum siden man kun betaler for det man bruker.
Jeg kjører med jevne mellomrom til Fredrikstad. Til nå har jeg kommet meg helt frem, men det kan tenkes at jeg må legge inn ett hurtigladestopp på veien til eller fra. De valgene man har (slik jeg ville gjort det) var å stoppe på Mcdonalds ved E18. Tror det heter Nygårdskrysset der (er bare 2 km fra tusenfryd). Der er det Fortum hurtiglader. Er ikke så stor omvei.
Ellers er det jo hurtigladere i Sarpsborg, og også i Fredrikstad om en ukes tid.
Nissan Leaf 2018

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

bjorn_2390

Noen som har faktaopplysninger om hvor mye det koster å benytte seg av Ishavsveien?
Blå Euro-Leaf (2012)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA