Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Toyota RAV4 EV

Startet av Kristia, torsdag 12. desember 2013, klokken 12:18

« forrige - neste »

EV_Mor10

Er det noem som vet prisen på installasjon av JDemo på RAVén i Moss eller Elbilmekk?
Forsøker å få med en fra USA, da min onkel bor der halve året.

Elmo

Sitat fra: EV_Mor10 på lørdag 01. desember 2018, klokken 04:36
Er det noem som vet prisen på installasjon av JDemo på RAVén i Moss eller Elbilmekk?
Hvorfor ikke "gå til kilden" - og spørre Elbilmek direkte ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

PaulAsgeir

Mener jeg betalte 3500-4000 til Toyota i Moss. Det er tre år siden.

Tormod Beck

Er det noen som har hatt problemer og store påkost på sin Rav?
Hva har det vært og hvem fikset det.

EV_Mor10

Da har jeg endelig fått min RAV4 EV fra USA som ble bestilt for 4 måneder siden.
Har et par bekymringer allerede:

1. Det durer ganske kraftig når jeg lader den med en hjemmelader på 16A. Kia Soul'en vi har er helt tyst på samme lader. Noen andre som hører godt at den står til lading? Kan det være at det er batterivarmer som bråker litt?

2. Bilen rister litt ved kjøring. Kan være de splitter nye felgene/vinterdekkene som ikke er ordentlig avbalansert, eller er det starten på en breakdown av drivverket?

Skal bestille montering av Jdemo og få tak i en programmeringskabel og få fjernet den herlige ryggelyden og få lagd meg en ny nøkkel, da det bare fulgte med 1 stk.

Noen som har funnet noen bra løsninger på Navi og DAB+ til RAV'en?
Tenkte på en sånn GPS-Android sak fra eBay med DAB-adapter og overføring av lyd med FM:
https://www.ebay.com/itm/Android-8-1-9-66in-4G-Quad-Core-1080p-GPS-Navi-Car-Rearview-Mirror-DVR-Dash-Cam/401713229646
Tenkte å feste den på dashbordet med en holder og har fått tak i et ekstra midtre toppdeksel til lufteventilene som jeg kan borre hull i og skjule ledningene.

Noen flere tips til kule gadgets eller matter, etc. man bare "må" ha til RAV'en?

Vi har hatt bensin-RAVer i flere og var utrolig deilig å sette seg inn i en "lydløs" RAV med litt trøkk i :)
Kia Soul blir konebil så jeg kan få med diverse oppussingsprosjekter, vaskemaskiner, etc. i en stor fin "extended" RAV.

Tormod Beck

Har du importert den selv?
Modell og kilometer?

Desti

They will also join forces in Europe, where Toyota will produce electric vehicles based on its RAV4 SUV crossover and Corolla wagon for Suzuki, while Suzuki will supply Toyota with gasoline engines for compact vehicle models sold in the region.

https://finance.yahoo.com/news/toyota-suzuki-charge-partnership-electric-100750786.html

EV_Mor10

Sitat fra: Tormod Beck på søndag 17. mars 2019, klokken 10:30
Har du importert den selv?
Modell og kilometer?
Jeg tok den gjennom et firma i Drammen og det tok VELDIG lang tid å få den.
Fortsatt ikke fått skilter på den, men har testet litt på prøveskilter.

Det er en blå 2014 med 54000km ca på meteret.

Batteriet har ca 94% igjen etter testen på MyRAV4EV sidene.
Høres det rimelig etter 5 år?

christian.vig@online.no

Kan man spørre om prisen du måtte ut med? Vurdere Rav4 EL selv, og det ligger jo en del på finn.no nå.

EV_Mor10

Sitat fra: christian.vig@online.no på fredag 05. april 2019, klokken 22:16
Kan man spørre om prisen du måtte ut med? Vurdere Rav4 EL selv, og det ligger jo en del på finn.no nå.
Måtte ut med 219.000,-, da jeg bestilte den før jul og madamen skulle ha blå bil :)
Ser prisene har gått ned litt nå og jeg mener dette er mye bil for pengene. Må ut med en del kroner til for Chademo-lader.
Overleverte vår gamle bensin RAV4 til datteren i dag og det er litt morsommere å kjøre en større RAV med Tesla drivverk. Deilig og stille også
Meget fornøyd med bilen etter jeg fikk fjernet pipingen når man rygger med et programmerings-adapter fra eBay.
Fikk bare med en nøkkel og skal forsøke å programmere en ny selv når den kommer fra eBay.

Trsk

Hei,
Har du en lenke til dette programmerings-adapteret fra eBay? Skulle gjerne blitt kvitt pipingen ved rygging jeg også.
Vet du om dette programmerings-adapteret også kan nullstille dekksensor feilmelding?

ravn

Jeg stoppet innom Toyota sørvest i stavanger, det fikset pipelyden på ett øyeblikk :)

Sitat fra: Trsk på fredag 21. juni 2019, klokken 13:57
Hei,
Har du en lenke til dette programmerings-adapteret fra eBay? Skulle gjerne blitt kvitt pipingen ved rygging jeg også.
Vet du om dette programmerings-adapteret også kan nullstille dekksensor feilmelding?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

Jeg har en "pearl white" og har fått problem at lakken flasser av på enkelte steder (ladeluke og tak).

Ser nå på Toyota Rav4 electric på facebook at Toyota Motor north america kommer med en recall på dette problemet på en haug med biler, inkl Rav4EV med Pearl White og Super White.
Så er det å se om Toyota lokalt vil akseptere dette.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Tormod Beck

Ladeluken flasset også av på min,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA