Hvilke deler av infotainment systemet på den funker her på berget?
- Gps, funker navigasjon, eller må noen laste inn nye kart eller noe annet?
- Tlf regner jeg med går greit
- Radio, her regner jeg med den har sat-radio, så da blir det vel nettradio via tlf og aux.
- Hva annet funker/ Funker ikke?
Noe annet på bilen som må europeifiseres?
Blåtannlyd fungerer.
Så man kan kjøre nettradio og navigasjon etc på tlf eller nettbrett. Navigasjon har jeg ikke prøvd.
Man bør ha en holder for telefon, så man kan se på skjemen på telefonen mens man kjører, sidan RAV'en ikke viser info om radiostasjoner. Hvis man til sammenligning hørerer på nettradio over blåtann i f.eks Leaf, så vil man få fram info på skjermen i bilen om navn på radiostasjon og programvert, navn på sanger og band, bitrate på strømmmen, med normale radio-apper i 30-40-kroners-klassen. Det er denne info som mangler på skjermen på RAV. Tjenester som Spotify har jeg ikke prøvd.
Av andre ting på bilen, så har jeg ikke klart å finne kroker til slepetau. Så hvis du kjører deg fast om vinteren, har jeg ingen råd om hvordan du skal få bilen laus igjen. Kanskje den må løftes med kran eller helikopter. Bakpå bilen burde man kanskje sette på hengerfeste eller noe annet.
Den har heller ikke 4wd.
Har ikke trengt 4wd på 35 år med bensinbil, så det går nok greit. Hvor snill er elmotoren å kjøre igang med på snø, det er jo mye dreimoment i den?
Blåtann eller aux er mer enn nok, til radio og musikk på anlegget.
Skulle nå tro at dette toyota kartsystemet skulle la seg gjøre å få inn norgeskart på, eller kjører de annet system i USA? Hvem leverer kartene til til Toyota? Er det ikke plass til hele verden, det får man jo i en liten tomtom!
Men all info om bilens elsystem og metriske data er flott.
Får man på et vanlig rav4 hengerfeste, eller må man hente et fra usa?
Noen som har kjøpt noe annet extrautstyr, som vindavviser til panser og vinduer, og formstøpt gummimatte til bagasjerommet?