Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Supercharger E39 / Stavanger - Bergen

Startet av Knnot, onsdag 11. desember 2013, klokken 15:59

« forrige - neste »

Knnot

Ser av superladerkartet til Tesla så er det lagt inn planer om Supercharger(s) langs E39 mellom Bergen og Stavanger. Har snakket med en Teslaansatt og han mente å hørt at en Supercharger skal settes et sted på Forus (Sandnes/Stavanger). Spørsmålet videre er om neste ladestasjon blir Haugesund, Stord, Os eller Bergen som jeg anser som de mest aktuelle stedene.

Jfr. http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger

Vinter 2014


Stellar

Det blir nok bare en superlader mellom Bergen og Lyngdal. Tipper mellom Haugesund og Egersund et sted. Det er jo ikke behov for flere.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Stellar

Etter aktivering av hode ser jeg jo at man også må ha en mellom Stavanger og Bergen også ja, slik at man kommer seg til Aurland(hvis man kommer sørfra)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Knnot

Sitat fra: Stellar på onsdag 11. desember 2013, klokken 16:05
Det blir nok bare en superlader mellom Bergen og Lyngdal. Tipper mellom Haugesund og Egersund et sted. Det er jo ikke behov for flere.

Meget mulig at det kun skal plasseres en mellom Bergen og Lyngdal, strategisk plassering vil dermed være best mellom Haugesund og Lervik. Laderne er ikke kjent for å bli plassert sentralt for byene. Derimot vil en slik plassering ikke hjelpe Bergensere som skal over Hardangervidden, så man kan håpe på en Supercharger i Eidfjord (fingers crossed)  ;)

NTesla

Tipper ny SC i Aksdal og ingen i Stavanger/Bergen. Deretter en langs E39 i nærheten av Sognefjorden.

rene

24 mil fra Lyngdal til Aksdal + venting på ferjeovergang. Er vel kanskje litt sketchy for de med 60 kWh siden en ikke skal måtte fullade for å kjøre mellom to SC?

Tesladigger

Sitat fra: NTesla på onsdag 11. desember 2013, klokken 16:51
Tipper ny SC i Aksdal og ingen i Stavanger/Bergen. Deretter en langs E39 i nærheten av Sognefjorden.

Enig i det, aksdal er en god lokasjon som vil dekke både nord-sør og østover, samt at det er litt infrastruktur der også. Det er også plassert en chademo lader i aksdal pga. smart plassering.
Tesla MY LR
Div. elbiler siden 2013

Knnot

Sitat fra: Tesladigger på onsdag 11. desember 2013, klokken 17:09
Sitat fra: NTesla på onsdag 11. desember 2013, klokken 16:51
Tipper ny SC i Aksdal og ingen i Stavanger/Bergen. Deretter en langs E39 i nærheten av Sognefjorden.

Enig i det, aksdal er en god lokasjon som vil dekke både nord-sør og østover, samt at det er litt infrastruktur der også. Det er også plassert en chademo lader i aksdal pga. smart plassering.

Aksdal er greit for pendlere mellom Bergen og Stavanger. Plasser den gjerne mellom bensinstasjonen (er det shellstasjon?) og motellet, så er det greit. Men Sognefjorden? Nei, gi meg en i Eidsfjord  ;)

noto

#8
Uproblematisk å pendle mellom Bergen og Stavanger uten lading mellom byene. På sommeren kommer du greit frem og tilbake på en "tank". Om vinteren kreves en liten top up før retur.

Knnot

Sitat fra: noto på onsdag 11. desember 2013, klokken 17:35
Uproblematisk å pendle mellom Bergen og Stavanger uten lading mellom byene. På sommeren kommer du greit frem og tilbake på en "tank". Om vinteren kreves en liten top up før retur.

Det er det absolutt, men med nærmeste SC i Lyngdal, kan det spekuleres om hvor den neste/de neste kommer da kartet over SC på Tesla sin hjemmeside viser dekning mellom Bergen - Stavanger innen vinter 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA