Feilmelding på dag 1. som ny Th!nk City 2001 eier.

Startet av Ola, lør 23. aug 2008, kl. 08:59

« forrige - neste »

Ola

Etter mange ukers leting, fant jeg det som skulle bli min første Th!nk. Etter en problemfri, om noe nervøs første gang Oslo-Drøbak tur, var jeg trygt i havn å kunne konstatere at det var over 40% igjen på batt. Tok derfor noen små runder i distriktet før jeg satte bilen på lading. Neste morgen kunne jeg lese følgende i displayet "maintenance charge required".

Min Th!nk er en 2001 mod. første gang reg i Norge 2005. (USA bil som har rullet der fra 01).
Siste service utført 12.08.08 (altså nettopp), Da ble følgende utført: ny vannpumpe, filtrert batt.vann m/vedlikeholdslading.
Skulle derfor tro (håpe) at min første Th!nk skulle gi meg gleder og ikke sorger med det første.   

Noen tips om hva jeg skal gjøre? eller er det rett til verksted som gjelder?

O:-)
Drøbak. th!nk city 2001 gått ca 16.000 (fikk den 22. August 2008) - fersking på el.bil. pendler ca 80 km hver dag. Lengste tur på en lading til nå er ca 75 km, men jobber med go´foten.

HHF

Dette kan sikkert noen av ekspertene her inne hjelpe deg med, men det kan nesten virke som om forrige service ikke har blitt registrert i bilens system. Ergo kan det godt være at alt som skal til er en tur innom en som har et vannservice-apparat som kan fortelle din bil at servicen er utført ... ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Ken

Hvem har utført den siste vedlikeholdslading med vannfylling? Er det mulig å gå tilbake og kreve nullstilling av telleren som utløser feilmelding ved 1000Ampere timer overlading. Du må være rimelig sikker på at de har faktisk utført overnevnt vannfylling fordi den kan ikke bekreftes/ bevises. Sjekk at vannpumpa har blitt byttet i virkeligheten. Ligger midtstilt under dekselen under bilen, litt bak drivakselene. Skulle se helt nye ut.

Du får redusert motorkraft snart som beskyttelse for batteriene hvis du fortsatt kjører bilen (ikke anbefalt). Det er mye slurv i verkstedene og hvis man ha tilgang til en diagnoseapparat er det sjelden at antall registrert vannfyllinger stemmer med virkeligheten.

Gjerne registrerer bosted i din personlige opplysninger så at medlemmer kan hjelpe deg.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ola

Det er Røhne og Selmer Skøyen som har utført servicen.
Hvor langt kan man kjøre fra meldingen i displayet dukker opp?

O:)
Drøbak. th!nk city 2001 gått ca 16.000 (fikk den 22. August 2008) - fersking på el.bil. pendler ca 80 km hver dag. Lengste tur på en lading til nå er ca 75 km, men jobber med go´foten.

Ken

Hvis vannfylling har blitt utført så er det ingen fare men kjedelig å ha bare 70% motorkraft tilgjengelig. Dette skjer etter mengder overlading, kanskje 50AH etter at feilmelding først dukker opp.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

El rayo

Man skal heller ikke se bort fra muligheten av at R&S har fylt vann på en annen bil.

Mitt råd er at du tar en ny vedlikeholdslading med vannfylling så fort som mulig hos en som vet hva han gjør, Øyvind Lunde i Nittedal. Kontaktinfo ligger under posten "vannhull i Nittedal".
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ola

Hei igjen, jeg tar kontakt med Vannhull-mannen.

Tusen takk for hjelpen så langt. Det gir meg i hverfall nattesøvnen tilbake.
Og jeg føler meg litt mindre "ensom" i mitt nye elektriske eventyr.

O:)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA