Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min Model S fikk jeg ha 3 dager..Stjålet i kveld!?

Startet av jsu224, mandag 09. desember 2013, klokken 21:32

« forrige - neste »

MrDriveby

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

cairnz

Håper de har fulgt prosedyre for Model S da. Hypotetisk sett, hvis det har blitt skader på noe, hvem vil d være økonomisk ansvarlig?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

jsu224

Sitat fra: Rawen76 på mandag 09. desember 2013, klokken 22:57
Var det ST1 som hadde bestilt tauing siden du sto på plassen deres?

Det antar jeg.

Jeg rakk heldigvis å sette bilen i tow før bilen gikk i koma trur jeg..litt vanskelig å si siden den ble svart akkurat i samme slengen .

nordvik

Sitat fra: MrDriveby på mandag 09. desember 2013, klokken 23:00
http://www.budstikka.no/nyheter/minas-bil-ble-tauet-vekk-fikk-regning-pa-14-000-over-en-maned-senere-1.6783455

Ser ut til å være noen useriøse aktører RFC
Så akkurat den der jeg og.
" Bilbergingsfirmaet skal prøve å komme i kontakt med billeier selv om bilen er avskiltet. Lov om hittegods sier at hvis man ikke får tak i eier, skal man melde fra til politiet at de har en bil som de ikke vet hvem eier, sier pressekontakt i Forbrukerrådet, Morten Skaug Halsos."

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Stolt eier av ELektra; Sort Nissan Leaf 2012.

Thor2014

Jeg tror nok de driter langt i den bilen bare de får den med seg før eieren av bilen ser det.


Stellar

P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Stellar

Står blant annet at de ikke har tilbakeholdsrett for påløpte kostnader. Står også at tauing for eiers regning kun kan gjennomføres dersom det klart fremgår av skilt eller annet hvor det står at bilen kan fjernes, og hvor man kan henvende seg.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

jsu224

Sitat fra: Stellar på mandag 09. desember 2013, klokken 23:13
Står blant annet at de ikke har tilbakeholdsrett for påløpte kostnader. Står også at tauing for eiers regning kun kan gjennomføres dersom det klart fremgår av skilt eller annet hvor det står at bilen kan fjernes, og hvor man kan henvende seg.
Det kan hende det stod et skilt der, men jeg fikk så klokkeklar beskjed fra NAF at det kun var Viking som hentet inn ulovlig parkerte biler. Jeg spurte faktisk flere ganger og vedkommende dobbeltsjekket til og med via en kollega. GODT merket var det uansett ikke! Det stod noen skilt bortenfor som gjaldt en egen parkeringsplass. Kan umulig gjelde for den bensinstasjonen.

fortoggale

Det ville være svart bra hvis Tesla rydder opp med disse cowboyene slik at de betaler for all skade på bilen.

Hvis det viser seg at de ikke har operert i henhold til lov ville jeg glede meg meget over at de i tillegg belastes alle Teslas utgifter, timekostnader og kanskje litt for deg og.

Som vi husker fra hine hårde dage: Slemme cowboyer henges med lasso!
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Tai

Det skvatt i meg da jeg leste overskriften på tråden, var oppriktig lei meg på dine vegne jsu. Er nå bare glad det ordner seg, håper inderlig at selskapet som tauet ikke har skadet bilen. Hadde du forresten satt ut varseltrekant?

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Lille Lance

Aj aj aj ... dette er leit å høre. Håper dette løser seg når dagslyset kommer. Uerlige Cowboyer kan plutselig få besøk av noen tusen Model S eiere hvis det er det de ønsker.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lanber

Godt bilen ble funnet.
Du lar bare forsikringsselskapet eller Tesla ordne opp med taueselskapet, ikke bruk noe energi på de. Det skaper bare frustrasjon

Thomas Parsli

Jeg tror vi alle kan lære et par ting av denne saken.

For det første; Ikke parker elbilen din på en bensinstasjon, selv ikke ved motorstopp ;)

Jeg føler med deg, men er egentlig ikke overrasket over at bensinstasjoner fjerner parkerte biler så raskt som overhode mulig. Hvis de ikke gjorde det, ville stasjonen vært full av biler som "skulle bare".

Men i ditt tilfelle burde det vært uproblematisk med varseltrekant på taket og en lapp som sa "motorstopp, tauebil bestillt" med navn og telefonnummer. Jeg ville også ring eier av stasjonen og forklart situasjonen.

Hvis du ikke har utelatt en del detaljer, skjønner jeg faktisk hvorfor bilen ble tauet. Og selv om jeg synes parkeringsselskap oppfører seg som gribber virker det som om de bare har gjort jobben sin i dette tilfellet.

Thomas

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Bjørn

Bra det ordnet seg på det viset da..
Men hva var galt m bilen..?! sluttet DC-DC konverteren å virke..?  ???

AllanW

Har noe uoppgjort med RFC bilberging.
Bare PM meg , så er jeg med på hva som helst :)
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA