Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Børsteløs motor

Startet av Silkefot, torsdag 28. desember 2006, klokken 23:10

« forrige - neste »

Lynet

Det er regenerering når du slipper gassen helt opp. Strømmen øker med turtallet. Hvis bremsepedalen trykkes litt inn slik at bremselysene aktiveres øker strømmen. Det er mest merkbart mellom 2-3000 o/min. Da skal det merkes klart bedre motorbrems ved aktivisering av bremselysene.

Den enkleste måten å kontrolere det på er å bruke et tangampermeter mens man kjører (få med en person som kan lese av instrumentet)

Det er også mulig å bruke vagcom eller siadis.

Bor du Trondheim kan jeg hjelpe deg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lille Bilen

Jeg skal kjenne etter hvordan "motorbremsen" er neste gang jeg er ute med Lille Bilen.

Takk for tilbudet om hjelp men jeg bor i Bergen så turen blir litt for lang. Jeg får se om jeg kan få med meg noen andre som kan dette bedere enn meg.
Sitat fra: Lynet på tirsdag 13. februar 2007, klokken 19:27
Den enkleste måten å kontrolere det på er å bruke et tangampermeter mens man kjører (få med en person som kan lese av instrumentet)
Det er også mulig å bruke vagcom eller siadis.
Dette er nemelig noe jeg ikke kan.
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

cra

Du skulle vle merke at den "bremser selv"  i nedoverbakker? På Thinken merker du at det slår inn når farten øker med mer enn ca 5km/t. Og når dc toucher bremsepedaen på think skrud du også regen. på, og da merker du også at den bremser litt. (Kan være skummelt med regen. på glatta)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lille Bilen

For å berolige alle med el-bil. Lille Bilen ser ut til å virke som den skal.  :) I liten fart merker jeg at motoren bremser bedere når jeg har kjørt litt slik at batteriet er under 95% enn ved fult batteri. Jeg merker også at det "lugger" når jeg tråkker svakt på bremsene. (  ;D Dette trodde jeg var en feil, ujevnhet, med bremsene men antar det er ladingen som slår inn  ;D).
Bergen:
Citroen C-Zero fra januar 2016.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle+ fra mars 2014.
Think fra mars 2010 til januar 2016, "ELli MacBil", Zebra. Kjørt ca 42200km. Solgt.
Har hatt VW Golf Citystromer, 1999 mod. fra 2007 til 2010. Kjørte 17000km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA