Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

Bavaria94

det står Production Date 0001-01-01. Betyr vel at den ikke er produsert ennå? bestilte 19.11.16.
2017 i3FC94Ah

Sør

Det stemmer. Da er den foreløpig ikke født :)
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Orbit

VIN er noenlude i sekvens (av og til gjøres det store hopp). Det produseres ca 300 i3 per uke. Ut fra hva som er høyeste VIN på dagens dato kan du  finne ut ca når din er i produksjon.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

lr-80

Forhandler sier min er produsert. Men har ikke logistikk-info. Noen som vet hvor lang tid det er fra produksjon til klargjøring?
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

odahle

Sitat fra: lr-80 på torsdag 05. januar 2017, klokken 22:30
Forhandler sier min er produsert. Men har ikke logistikk-info. Noen som vet hvor lang tid det er fra produksjon til klargjøring?
Blir vel ikke noe fasitsvar, men jeg fikk beskjed om at min bil ble produsert i neste uke (etter planen). Det er da uke 2, og at de nok sannsynligvis ville få bilen levert i uke 6. Men levering til meg ville kunne skje i uke 7. Så i dette tilfellet snakker vi vel 4 uker fra produksjon til klargjøring, samt en ekstra uke før levering.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Trond.m

Sitat fra: Bavaria94 på onsdag 04. januar 2017, klokken 23:31
det står Production Date 0001-01-01. Betyr vel at den ikke er produsert ennå? bestilte 19.11.16.
Det er nok like før. Min ble bestilt 10.11.16 og produsert 2.1.2017.

HiperTypeR

Er det noen som har fått utlevert med Nokian vinterdekk?
Min står klargjort, men de mangler vinterdekk fra leverandør. Jeg har et vagt håp om å få med Nokian istedenfor Bridgestone, da bilen stort sett skal kjøre rundt i indre østland. Forhandler sier han ikke får påvirket hva de får fra importøren.

Trond.m

Sitat fra: HiperTypeR på fredag 06. januar 2017, klokken 12:16
Er det noen som har fått utlevert med Nokian vinterdekk?
Min står klargjort, men de mangler vinterdekk fra leverandør. Jeg har et vagt håp om å få med Nokian istedenfor Bridgestone, da bilen stort sett skal kjøre rundt i indre østland. Forhandler sier han ikke får påvirket hva de får fra importøren.
Det stemmer. Kun Bridgestone kan leveres med bilen. Ut i fra omtaler fra enkelte som har testet Nokian på i3, så tror jeg Blizzak dekket er det beste alternativet.

HiperTypeR

Sitat fra: TM på fredag 06. januar 2017, klokken 12:38
Sitat fra: HiperTypeR på fredag 06. januar 2017, klokken 12:16
Er det noen som har fått utlevert med Nokian vinterdekk?
Min står klargjort, men de mangler vinterdekk fra leverandør. Jeg har et vagt håp om å få med Nokian istedenfor Bridgestone, da bilen stort sett skal kjøre rundt i indre østland. Forhandler sier han ikke får påvirket hva de får fra importøren.
Det stemmer. Kun Bridgestone kan leveres med bilen. Ut i fra omtaler fra enkelte som har testet Nokian på i3, så tror jeg Blizzak dekket er det beste alternativet.
Selger sier dette: "Bilene vi har fått levert fram til nå har alle kommet med Bridgestone, men jeg vet at de også skal benytte Nokian parallelt."
På skikkelig vinterføre så sier magefølelsen at Nokian er klart det beste valget, så da får en leve med å skru på DTC når en kjører på våte eller saltete veier. Nokian dekkene er ekstremt myke når de er nye, men av erfaring så går de seg til når de har blitt kjørt varme noen ganger.

Toalmar

Sitat fra: HiperTypeR på fredag 06. januar 2017, klokken 15:40
Sitat fra: TM på fredag 06. januar 2017, klokken 12:38
Sitat fra: HiperTypeR på fredag 06. januar 2017, klokken 12:16
Er det noen som har fått utlevert med Nokian vinterdekk?
Min står klargjort, men de mangler vinterdekk fra leverandør. Jeg har et vagt håp om å få med Nokian istedenfor Bridgestone, da bilen stort sett skal kjøre rundt i indre østland. Forhandler sier han ikke får påvirket hva de får fra importøren.
Det stemmer. Kun Bridgestone kan leveres med bilen. Ut i fra omtaler fra enkelte som har testet Nokian på i3, så tror jeg Blizzak dekket er det beste alternativet.
Selger sier dette: "Bilene vi har fått levert fram til nå har alle kommet med Bridgestone, men jeg vet at de også skal benytte Nokian parallelt."
På skikkelig vinterføre så sier magefølelsen at Nokian er klart det beste valget, så da får en leve med å skru på DTC når en kjører på våte eller saltete veier. Nokian dekkene er ekstremt myke når de er nye, men av erfaring så går de seg til når de har blitt kjørt varme noen ganger.
Min som ble bestilt tidlig i september og naboens som ble bestilt helt i slutten av september er begge levert med Brigdestone. Jeg mener min forhandler antydet at de som kommer nå har Nokian
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

bertonex19

Bestillte i slutten av september, levert 2 januar med Nokian
2017 Bmw i3 94 ah

Orbit

#2171
Har selv fått levert med Bridgestone, og kjørte Fv651 i går, -10°C ute, snøsåle på veien med nysnø oppå. Dette er veien fra Rjukan opp mot Gaustatoppen, og det er bratt med hårnålssvinger. Likevel var det bare å gi flat pedal etter hver sving, og bilen kom greit opp i fart (mens DSC porsjonerer ut kreftene). Uvant å kjøre en så stillegående bil at en hører det knirker i snøen rett før DSC slår inn.

Nokian R2 er nok hakket bedre på ekte vinterføre, men Bridgestone hadde ingen problemer
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Fikk beskjed i dag om at min bil hadde kommet med Nokian dekk. Så det virker som om det nå er standard.

Phantom3D

Sitat fra: TM på mandag 09. januar 2017, klokken 10:26
Fikk beskjed i dag om at min bil hadde kommet med Nokian dekk. Så det virker som om det nå er standard.

Når bestilte du bilen? Min ble bestilt 2/11, men fortsatt ikke hørt noe..
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

Trond.m

Sitat fra: Phantom3D på mandag 09. januar 2017, klokken 17:11
Når bestilte du bilen? Min ble bestilt 2/11, men fortsatt ikke hørt noe..
Fikk kontrabeskjed i dag. Selgeren hadde sett feil på listen over ankomne biler.  Bestilte 10.11.16, produksjon 2.1.17.  Så det var vel for godt til å være sant at den hadde kommet allerede. Men Nokian dekk skal den få.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA