Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Når får vi bilene våre?

Startet av jgg, fredag 06. desember 2013, klokken 17:34

« forrige - neste »

eysteins

Bestilte 8/4, produsert 28/4, utlevert Bavaria Oslo 26/5 (i går)  8)


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

thorerik

Gratulerer fra meg også!
Fikk bekreftelse fra selger i dag på at bilen er bekreftet fra fabrikk med forventet levering slutten av juli. Det føles som en evighet å vente...

thorerik

Da kom meldingen fra selger, bilen bli levert på onsdag!  :)
Bestilt 18 mai - bygget 30 mai - levert (hvis alt går etter planen) 17 juni.

Det blir en gledens dag og allerede på dag 2 går turen Oslo-Larvik-Hirtshals-Aarhus, snakk om ilddåp  :D

Trond.m

#994
Fikk oppgitt chassisnr. på en i3 jeg har i bestilling, men jeg finner ikke noen informasjon ved søk i http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html. Men den oppdateres kanskje først etter produksjon ?

cassisnummeret er WBY1Z21010 V308851 ?
Kan man se på nummeret at det er 2016 modell ?
Status pr. 30.6 var PW AG 28/07, så da er det vel bare noen dager igjen til produksjon.

LMOR

Den kommer ikke opp før den er produsert, og etter min superenkle forskning, så blir det mellom 1-2 uker fra nå.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

HA

Bil bestilt fredag 26. juni, bekreftet mandag 29., med "Tidligste, ikke-bindende dato for overlevering: 37/2015".
Det vil da si i månedsskiftet august/september. Synes det er leeeenge å vente ;)

Et lite spørsmål: Når bilen er i produksjon, får jeg da beskjed?

Klykken

Mye mulig, hvis selgeren har den rutinen. men det anbefales å holde dialogen aktivt med selger likevel. Jeg gjorde det, og fikk VIN (chassisnr) når den ble kjent.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

HA

Sitat fra: Klykken på onsdag 01. juli 2015, klokken 13:33
Mye mulig, hvis selgeren har den rutinen. men det anbefales å holde dialogen aktivt med selger likevel. Jeg gjorde det, og fikk VIN (chassisnr) når den ble kjent.

Da har jeg vært i kontakt med selger i dag, takk for tips :)

HA

Sitat fra: TM på onsdag 01. juli 2015, klokken 07:12
Fikk oppgitt chassisnr. på en i3 jeg har i bestilling, men jeg finner ikke noen informasjon ved søk i http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html. Men den oppdateres kanskje først etter produksjon ?

cassisnummeret er WBY1Z21010 V308851 ?
Kan man se på nummeret at det er 2016 modell ?
Status pr. 30.6 var PW AG 28/07, så da er det vel bare noen dager igjen til produksjon.

Jeg har fått de samme opplysningene som deg TM, (PW 280715, - betyr det produksjonsdato?) og et VIN-nummer rett etter deg, så da kan det kanskje hende min kommer i uke 32 også? Hadde vært fint! :)
Jeg får forøvrig heller ikke noe opp i VIN-dekoderen, skuffende nok... 

Ser at du har WBY1Z21010 mens jeg har WBY1Z21040, regner med det har med utstyr å gjøre? Denne siden gir heller ingen svar, dessverre: http://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/1bmw-vin.jpg

LMOR

#1000
Begge disse bilene ble ferdig 09.07.15

Stemmer dette på din HA? (slutter på 52):
Arravanigrau/bmw I Blau (B74)
Stoffkombi. Neutronic/aragazgrau (BHGI)

Sifferet som skiller dere er en sjekksumkode for VIN nummeret.
Sifferet etter denne "0", skulle angitt årsmodell, men det gjør den ikke på i3 av en eller annen grunn.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

HA

Hei LMOR, så gøy å vite at de er ferdig produsert!
Vi har bestilt Capparis White med skinninteriør :)
VIN slutter på 36 :)

LMOR

Sitat fra: HA på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:13
Hei LMOR, så gøy å vite at de er ferdig produsert!
Vi har bestilt Capparis White med skinninteriør :)
VIN slutter på 36 :)
Jeg forstod det slik at din var rett etter TM, men da er det ikke sikkert den er ferdig.
Finner ingen hvit bil som slutter på 36, og 9136 eller senere er ikke produsert ferdig.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

HA

Det var kjedelig, siden det står PW 280715 trodde jeg det var i samme "batch" :(

HA

Fikk beskjed av forhandler i dag at jeg ikke kunne legge til LED-lys da bilen allerede var produsert, så det var nå litt rart, da...?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA