Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betaling for lading hos arbeidsgiver?

Startet av kimlillebo, fredag 06. desember 2013, klokken 15:46

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: cra på lørdag 07. desember 2013, klokken 12:20
På generelt grunnlag tror jeg alle vinner på at arbeidsgiver har gratis strøm til de som kjører elbil. Pluss i margen for miljøtiltak, arbeidstaker er fornøyd. Og det til en svært liten kostnad.

Og ikke minst er dette en gode som tiltrekker seg arbeidskraft som er gjerne er mer økonomisk og økologisk beviste enn gjennomsnittet.

Selv unngår jeg f.eks i det lengste bruk av Taxi, tross at arbeidsgiver tar hele kostnaden. ;) Foretrekker egen Elbil, eller buss, både av hensyn til miljø, og egen sikkerhet.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

fonberg

Sitat fra: jberge på lørdag 07. desember 2013, klokken 09:41
Ser ut som om det er staten som er "værstingene". Lite tilrettelagt, betaling, ikke råd til plasser osv...
Ironisk...

Jepp. Og din arbeidsgiver NTNU er jo et glimrende eksempel på det. Profilerer seg som teknologispydspiss, miljøprofil og det hele. Men puslete tilrettelegging for elbilbruk til tross for alle de fine ordene.

Skjønt hvis man legger nettsidene til grunn pr. 7.12.2013, så er det ikke begrensening i parkeringstid på ladeplassene: http://www.ntnu.no/parkering/dragvoll

På min arbeidsplass (privat) er det gratis ladeplasser med 16A schuko, alltid ledige plasser.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

RoadRunner

Jeg fikk arbeidsgiver til å legge opp ladepunkter i 2008 da jeg kjøpte Buddyen. Hadde alle to punktene for meg selv et par år, før vi ble to med elbil.
Gratis å lade.
Det er ca 500 som jobber her, og det er nå stor konkurranse om de to plassene. Ikke spesielt stor vilje for å gi oss to med "gammeldags" elbil mulighet til egen plass, ei mot betaling.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Elmo

Sitat fra: drFloyd på lørdag 07. desember 2013, klokken 12:26
Har vært antydet at det kan komme ei skatteendring som gjør at man kan bli fordelsbeskattet, en eller annen gang i framtida.

Spennende å se hvordan de skal praktisere det. Blir det reserverte plasser da? til de som skal fordelsbeskattes ?? 
Har aldri hørt nevnt at man skal fordelsbeskattes for å ha motorvarmer-stikk på jobb.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

sn0le

Med tanke på at det har vært snakk om beskatning av gratis parkering på jobb så antar jeg at Staten er i stand til å finne på å beskatte slikt.
Se bare på mobilbeskatningen. Har man en betalt mobiltlf på jobb, så må man skatte av det, uavhengig om man faktisk benytter den til private samtaler eller ikke.  >:(
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

shb

På min arbeidsplass, er vi 110 stk pr i dag og 2 elbiler. Men flere som sitter på gjerde, pga ikke lademulighet på jobb. Vi har i 2 år spurt om de ikke skal legge tilrette for ladepunkt for elbil. Det har blitt nei hver gang. Men miljøfyrtårn det har vi blitt. Har hatt Leaf 1 år og Tesla 3 mnd. Takk til ABB i Fyllingsdalen som har gratis lading der. Men det er ofte fullt der også nå i det siste. Kjører 80 km hjem/jobb hver dag.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

jkirkebo

Sitat fra: sn0le på lørdag 07. desember 2013, klokken 13:33
Med tanke på at det har vært snakk om beskatning av gratis parkering på jobb så antar jeg at Staten er i stand til å finne på å beskatte slikt.
Se bare på mobilbeskatningen. Har man en betalt mobiltlf på jobb, så må man skatte av det, uavhengig om man faktisk benytter den til private samtaler eller ikke.  >:(

Ikke hvis telefonen legges igjen på arbeidsplassen når man går hjem.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bosse

Jeg jobber i staten, og det begrensede antallet parkeringsplasser der er gratis og funker etter først-til-mølla prinsippet. Arbeidsgiver har dog bestemt at elbiler skal ha forrang, slik at når arbeidstakere kjøper seg en elbil og bruker den til å kjøre på jobb, så vil en av de ordinære plassene reserveres og få ladestolpe.

Siden vi har en ganske feit hyssing inn på bruket (datasenter) så prøver jeg å få til en 22kW lader på plassen "min". De har ikke stilt seg direkte negative til det.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 07. desember 2013, klokken 15:01
Ikke hvis telefonen legges igjen på arbeidsplassen når man går hjem.

;D Hvis du setter igjen bilen hjemme så går det vel KANSKJE å komme unna beskatning av lading på jobben også :o  ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Tesla-man

Gratis i kjelleren hos Statoil på Fornebu, kun for ansatte :)
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

OleT

Sitat fra: Tesla-man på lørdag 07. desember 2013, klokken 17:01
Gratis i kjelleren hos Statoil på Fornebu, kun for ansatte :)
Samme hos Statoil på Sandsli. Mange ladeplasser, og de er store nok til en Model S også. Selv om vi helst vil ha en Leaf mellom TMS-ene.  8)
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

ebbrey

Har fått lagt opp kabel til 2 punkter samt en dedikert salto boks til meg selv. Tilbydde jobben å betale for bruken, men fikk beskjed om å ikke tenke på det enda. Legge kabler + 1 saltoboks ble svindyrt. Så regninga kom på over 40. Ble nesten 50 meter kabel og en del borring per punkt.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

jberge

Sitat fra: fonberg på lørdag 07. desember 2013, klokken 12:34
Jepp. Og din arbeidsgiver NTNU er jo et glimrende eksempel på det. Profilerer seg som teknologispydspiss, miljøprofil og det hele. Men puslete tilrettelegging for elbilbruk til tross for alle de fine ordene.


Ganske fortvilt ja, begynte å bli endel ansatte med elbil som ønsket å understøtte NTNU sin miljøsatsing. Arbeidsgiver svarer med å innføre restriksjoner på lading. Resultatet er at flere har gått tilbake til fosilbiler. Men, NTNU kan nå skryte av at det er ledig ladeplasser  :o
#P2765 P85 levert 9/11

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA