Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betaling for lading hos arbeidsgiver?

Startet av kimlillebo, fredag 06. desember 2013, klokken 15:46

« forrige - neste »

janblund

Gratis hos min arbeidsgiver :-D
jeg kjører 10 mil hver dag :-D
P2879
P85 multirød
levererad 11 november

Lanber


Maartensommer

Arbeidsgiver satt opp 32A 230v kontakt i kjelleren til meg. Gratis alt sammen.


kimlillebo

Takk for mange gode tilbakemeldinger. Det er tydlig at gratis er "standarden" foreløpig. Noe som selvsagt er veldig positivt :-)
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

jberge

Gratis hos NTNU Trondheim også, men innført maks 3 timer lading. For mange er det litt smått. Bedre å kunne betalt for strømmen, og kunne tatt det en trenger... Ansatte må flytte bil opptil 2 ganger pr dag, for å stå lovlig
#P2765 P85 levert 9/11

el-fanboy

Jobber i statlig etat, de tar 500 pr mnd for vanlig plass og 650 pr mnd for elbilplass med 16A shuko. Ser flere Leafer og trillinger i garasjen, men ingen  av dem parkerer på elbilplassene. Skal ha relativt langt til jobb for at det skal lønne seg. Man sløser ikke med skattebetalernes penger...
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Spinner


Quintilian

Sitat fra: el-fanboy på fredag 06. desember 2013, klokken 23:52
Jobber i statlig etat, de tar 500 pr mnd for vanlig plass og 650 pr mnd for elbilplass med 16A shuko. Ser flere Leafer og trillinger i garasjen, men ingen  av dem parkerer på elbilplassene. Skal ha relativt langt til jobb for at det skal lønne seg. Man sløser ikke med skattebetalernes penger...

Omtrent samme greia hos meg ... Foreløpig har vi ingen elbilplasser i min bedrift som er heleid av staten... Det skal opprettes plasser "om vi har råd", og disse vil sannsynligvis koste pææng....

Glad jeg har 32A 400V hjemme kjenner jeg :-)


dotten

Sitat fra: Quintilian på lørdag 07. desember 2013, klokken 06:28
Sitat fra: el-fanboy på fredag 06. desember 2013, klokken 23:52
Jobber i statlig etat, de tar 500 pr mnd for vanlig plass og 650 pr mnd for elbilplass med 16A shuko. Ser flere Leafer og trillinger i garasjen, men ingen  av dem parkerer på elbilplassene. Skal ha relativt langt til jobb for at det skal lønne seg. Man sløser ikke med skattebetalernes penger...

Omtrent samme greia hos meg ... Foreløpig har vi ingen elbilplasser i min bedrift som er heleid av staten... Det skal opprettes plasser "om vi har råd", og disse vil sannsynligvis koste pææng....

Glad jeg har 32A 400V hjemme kjenner jeg :-)

hva slags reel lading har du da? 11 mil i timen? Sitter å funderer på om jeg skal gidde å koste på 15.000 i transformator. :-S Latterlig dyrt!
S85

P85D fra mars 2015

Quintilian

Beklager - jeg vet ikke enda ... :)

Venter fremdeles på bilen men fikk lagt inn da vi bygget hus i sommer siden vi hadde bestemt oss for bil ... Er 400v rett fra nettet så jeg vet ikk om det er forskjell på det, eller om man bruker transformator på IT-nett...

dotten

Sitat fra: Quintilian på lørdag 07. desember 2013, klokken 08:11
Beklager - jeg vet ikke enda ... :)

Venter fremdeles på bilen men fikk lagt inn da vi bygget hus i sommer siden vi hadde bestemt oss for bil ... Er 400v rett fra nettet så jeg vet ikk om det er forskjell på det, eller om man bruker transformator på IT-nett...

ahh. nye hus har 400v inn ;-) Jeg har 230.
S85

P85D fra mars 2015

P85_Norway

#26
Gratis lading på jobb, (SIEMENS) 7 El- bil plasser, fullt etter 07:45.
Før kun Leaf, nå er vi 3 Model S, og flere kommer. Flytter inn i nytt bygg på nyåret, og der er det 15 El-bil plasser. Kun 16A der også.
Jeg har 175 Km vei fram og tilbake på jobb, så må lade på jobb, ellers blir det hjemmekontor i slutten av uka.
Tesla M3 Performance

jberge

Ser ut som om det er staten som er "værstingene". Lite tilrettelagt, betaling, ikke råd til plasser osv...
Ironisk...
#P2765 P85 levert 9/11

cra

På generelt grunnlag tror jeg alle vinner på at arbeidsgiver har gratis strøm til de som kjører elbil. Pluss i margen for miljøtiltak, arbeidstaker er fornøyd. Og det til en svært liten kostnad.

Hvis fossilkolegaene klager og er misunnelige så bare spør dem hva de betaler for kaffen de drikker, hvor mye de trekkes for røykepausene etv. Og si at det er jo fritt fram for dem å kjøpe seg elbil også, selv om det riktignok er en viss investeringskostnad i det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

drFloyd

Gratis og uten tidsbegrensning på 8 ladeplasser hos min arbeidsgiver (privat). Har vært antydet at det kan komme ei skatteendring som gjør at man kan bli fordelsbeskattet, en eller annen gang i framtida.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA