Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Betaling for lading hos arbeidsgiver?

Startet av kimlillebo, fredag 06. desember 2013, klokken 15:46

« forrige - neste »

kimlillebo

Hei,

Lurer på hva som er vanlig ved lading hos arbeidsgiver.
Dere som har denne muligheten, er der noen abonnement eller er det gratis?
Dersom det koster noe, hvor mye?

Jeg holder på å hjelpe min arbeidsgiver til å tilrettelegge dette, og ønsker derfor informasjon om hvordan det er andre plasser.

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

bakskj

I garasjen på Helsfyr Atrium er det ett sted mellom 12 og 20 elbilplasser med gratis lading. Utgifter på strøm til disse er nok en svært liten post i forhold til inntektene de har på utleie av lokaler.

Idag er vel under halvparten av plassene i bruk, så meget mulig dette endrer seg dersom det er konstant parkering og lading på disse. Har sett 3 teslaer her så langt.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Thor2014

På min jobb er det gratis.
Tror hvis du har en jobb der det kommer kunder innom med elbil og du krever de for betaling vil nok jeg ha reagert undrende. 
Ha heller en miljøprofil og tilby det gratis.
Kostnadene er ikke store i forhold til resten av bygget.

dotten

Jeg snakker med sjefen om ladestasjon i mai, og han sa det blir gratis, evt. må jeg muligens beskattes litt.. :-) Noen goder skal man da ha!
S85

P85D fra mars 2015

jkirkebo

Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 16:14
Jeg snakker med sjefen om ladestasjon i mai, og han sa det blir gratis, evt. må jeg muligens beskattes litt.. :-) Noen goder skal man da ha!

Gratis strøm til lading er ikke skattbart i Norge, så det slipper du ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

janmb

Gratis hos oss (Kongsberg Teknologipark) enn så lenge. Ikke all verdens antall plasser, men så står de i all praksis ubrukt også ettersom nesten ingen bruker elbiler her i byen ennå. Regner med det er vilje til å bygge ut flere plasser så snart det finnes et behov.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

kjølholdt

Leier p-plass i parkeringshus på jobben. Strømmen er gratis der.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cao_de_Aqua

Gratis på jobben, jobber på Telenor Fornebu der det er 80 ladeplasser dedikert el-bil. Kun 16 A, vanlig stikk. Stort sett fullt etter kl 09:00.
VW ID3 gått 4300 km (best EV so far)
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 75' km (vraket)
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812 (Still going strong 130'km)
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00
Model 3 Reservert 31.03.16

dotten

Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. desember 2013, klokken 16:20
Sitat fra: dotten på fredag 06. desember 2013, klokken 16:14
Jeg snakker med sjefen om ladestasjon i mai, og han sa det blir gratis, evt. må jeg muligens beskattes litt.. :-) Noen goder skal man da ha!

Gratis strøm til lading er ikke skattbart i Norge, så det slipper du ;)


Herlig! :-D
S85

P85D fra mars 2015

toppi

Gratis strøm, og halv pris på leie av p-plass  ;D ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Orcuz


mgarm

Gratis på min arbeidsgivers 2 lokasjoner i Oslo.

frskby

Gratis med 5 ladeplasser. Stort sett fullt etter kl 09.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Veggen

Gratis, har aldri hørt om arbeidsgiver som tar betalt for lading.

Patosan

Sitat fra: janmb på fredag 06. desember 2013, klokken 16:28
Gratis hos oss (Kongsberg Teknologipark) enn så lenge. Ikke all verdens antall plasser, men så står de i all praksis ubrukt også ettersom nesten ingen bruker elbiler her i byen ennå. Regner med det er vilje til å bygge ut flere plasser så snart det finnes et behov.
På 'nedre', innanför grindarna (Kongsberg Teknologipark) har det redan börjat bli trångt :)
Gratis, men nu har någon börjat klagat på att bilen min tar för stor plats.
Jag ser ren avundsjuka lysa igenom...
Har redan fått argumentet att 'med ett så stort batteri ska du ju inte behöva ladda på jobb...' 
VIN 15026

LinkedIn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA