Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bjørns videoer

Startet av bb, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:51

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: KristofferH på torsdag 14. april 2016, klokken 17:46
Vi hyller bilen fordi den ikke har masse mekaniske komponenter.. Men nå er det feil?  Dette er en bedre løsning. Adaptive lys på franske biler klarer ikke å holde følge på veier hvor det er veldig svingete og man kjører fort.. Nissan droppet dette på noen biler av samme grunn...

Adaptive lys hylles fordi det er enkelt og veldig bra konsept. Sving lysene med rattet, og bilen lyser opp veien og ikke skogen foran deg når du svinger.
Dette fungerte knallbra i den gamle passaten jeg hadde fra 2012. En veldig enkel løsning som utgjør stor forskjell i mørket.

Ville heller hatt to motorer i lysene enn 4 i dørhåndtakene til sammenligning :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Jeg har begynt med et nytt konsept som er live streaming. Dette gjør jeg i fritiden når jeg ellers ikke lager video. Så du trenger ikke å frykte at live streaming vil spise dyrebar tid som ellers ville gått til å lage videoer og redigere. Disse vil fortsatt ha høyeste prioritet som før. Live videoer blir derfor et supplement. For å unngå spamming og rot i den vanlige kanalen så har jeg opprettet en egen kanal for live streams:
https://www.youtube.com/channel/UCD3YwI6vR9BSHufERd4sqwQ

For å følge med på den så anbefaler jeg å abonnere på kanalen. Jeg kommer hovedsakelig til å streame kjøreturer. Neste kjøretur og streaming starter 26. april ca. kl 16-17. Vi skal kjøre fra Oslo til Bergen. Jeg har kjøpt inn mobil 4G-router og har 200 GB/mnd fra Telia.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sense

Jeg fikk et helt vilt forbruk i fjor sommer da vi kjørte 3 sykler på taket med Whispbar takstativ og 3 mountain-bike sykler montert i Thule proride 591, et sykkelstativ som ser veldig likt ut din, Bjørn.

Forbruket hoppet opp til 329 wh/km mellom Elverum og Oslo på E6, i 120 isch...
Vanligvis har jeg 220-230 wh/km i samme tempo på samme strekning med ellers like forutsetninger.

bb

Sitat fra: Sense på søndag 01. mai 2016, klokken 20:53
Jeg fikk et helt vilt forbruk i fjor sommer da vi kjørte 3 sykler på taket med Whispbar takstativ og 3 mountain-bike sykler montert i Thule proride 591, et sykkelstativ som ser veldig likt ut din, Bjørn.

Forbruket hoppet opp til 329 wh/km mellom Elverum og Oslo på E6, i 120 isch...
Vanligvis har jeg 220-230 wh/km i samme tempo på samme strekning med ellers like forutsetninger.
Jeg har også ProRide 591. Det kan nok stemme at forbruket hopper i taket med tre sykler og 120 km/t. Dette er også noe fossilbiler får, men det merkes ikke så mye siden man bare kan stoppe hvor som helst for å fylle.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sense

Skal innrømme at jeg ikke holdt konstant 120 km/t... men likevel var forbruket sjokkerende.

Jeg mistenker at Thule proride 591 ikke er av den mest aerodynamiske sorten. Med 3 sykkelstativ av denne typen på taket i 120 isch, så kommer det en og annen pipelyd.


bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Elbil fundamentalist

#1358
Synes setene har klart seg bra til å kjørt 230kkm. Det er ikke noe problem å få de helt strøkne igjen. Skinnassistanse.no (v/Holmestrand) er veldig dyktige. Når jeg fikset opp XC90'n før jeg solgte den ble alle setene som nye. Der var det både ett lite overflaterift og den lys beige fargen var slitt gjennom flere steder. De legger på ny farge som blandes på en maskin som blir helt likt fabrikantens fargekode. XC90 setene hadde to fargenøyanser som ikke kunne sees pga slitasje, men når jeg fikk bilen tilbake var det som nytt. Fikk en liten flaske med conditioner basert på lanolin som han erfaringsmessig vet er best for setene, da lanolin puster og herder ikke, men får likevel en tørr overflate som og hindrer møkk å komme ned i porene og blir da mer motstandsdyktig mot farging fra f.eks olabukser. De bruker kun det beste fargesystemet som opprettholder skinnets eve til å puste, og ikke "plastikkaktig" som mange andre typer gjør. De klarer på ett vis også strekke det litt pløsete skinnet tilbake til opprinnelig form også. De reparere elle syr inn nye stykker i seter om nødvendig også. De fortalte med alt dette og er veldig entusiastiske og dyktige. De vedlikeholder alle skinnsetene i Røkke sitt privatfly også. Kan varmt anbefales, men de er ikke "billigst i by'n" men du får bøtter med kvalitet, og det tar en del tid å gjøre det orndentlig.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Muffinman

Synes setene på min P85 med over 100k holder bra også. En mnd eldre bil enn Bjørn. De ble veldig fort bølgete i sitteflaten (skinnet er nok ikke av beste kvalitet), men det utviklet seg ikke videre. Det er nesten ikke mulig å se forskjell fra 10-100k. Og jeg har ikke behandlet med noe som helst, kun holdt de rene.

bb

Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 04. mai 2016, klokken 01:43
Synes setene har klart seg bra til å kjørt 230kkm. Det er ikke noe problem å få de helt strøkne igjen. Skinnassistanse.no (v/Holmestrand) er veldig dyktige. Når jeg fikset opp XC90'n før jeg solgte den ble alle setene som nye. Der var det både ett lite overflaterift og den lys beige fargen var slitt gjennom flere steder. De legger på ny farge som blandes på en maskin som blir helt likt fabrikantens fargekode. XC90 setene hadde to fargenøyanser som ikke kunne sees pga slitasje, men når jeg fikk bilen tilbake var det som nytt. Fikk en liten flaske med conditioner basert på lanolin som han erfaringsmessig vet er best for setene, da lanolin puster og herder ikke, men får likevel en tørr overflate som og hindrer møkk å komme ned i porene og blir da mer motstandsdyktig mot farging fra f.eks olabukser. De bruker kun det beste fargesystemet som opprettholder skinnets eve til å puste, og ikke "plastikkaktig" som mange andre typer gjør. De klarer på ett vis også strekke det litt pløsete skinnet tilbake til opprinnelig form også. De reparere elle syr inn nye stykker i seter om nødvendig også. De fortalte med alt dette og er veldig entusiastiske og dyktige. De vedlikeholder alle skinnsetene i Røkke sitt privatfly også. Kan varmt anbefales, men de er ikke "billigst i by'n" men du får bøtter med kvalitet, og det tar en del tid å gjøre det orndentlig.
Takk for tips :) Kanskje jeg tar meg en tur til Holmestrand.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

SunSeeker

Har du ikke byttet om miles og km i oppstillingen din?
Ellers må jeg si du har SYKT lavt forbruk med last.

bb

https://youtu.be/8vyscKLbo0A

Sitat fra: SunSeeker på fredag 06. mai 2016, klokken 11:53
Har du ikke byttet om miles og km i oppstillingen din?
Ellers må jeg si du har SYKT lavt forbruk med last.
Dette var bykjøring på tørr asfalt. Da blir forbruket lavt. Snitthastigheten var bare litt over 60 km/t.
Edit: Hadde forbruket vært i Wh/miles ville tallet vært enda høyere (1,61 ganger mer).
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA