Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eberspacher problemer

Startet av mandresen, torsdag 05. desember 2013, klokken 09:17

« forrige - neste »

mandresen

Heisan
Fikk montert Eberspacher i fjor hos Bilcentrum, det kostet mye for å si det mildt, men kona hater å fryse :-)

Men vi har aldri blitt helt fortrolig med denne varmeren, og noen av punktene er: den slår seg ikke på, det blir ikke varmt i kupeen og den bruker mye drivstoff.
I fjor vinter klaget jeg 2-3 ganger og hadde bilen inne slik at de kunne se på den, men de fant ikke noe feil påstod de, så jeg gav opp når våren kom. Men nå er det vinter igjen og det er på'n igjen. Nå vil den ikke slå seg på i det hele tatt. Når vi trykker på knappen for å slå den på, så lyser knappen rødt i 2-3 sekunder for så å slutte å lyse, varmeren begynner ikke å gå i det hele tatt.

Så spørsmålet mitt er:
1. kan det ha blitt montert feil fra starten av?

2. hvor varmt blir det til dere som har en slik varmer? Hos oss blir det lunk, ikke aktuelt å ta av jakke og lue.

Takker for svar

Mvh
Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Focus

Jeg har hatt lignende problemer og det endte med at jeg fikk installert ny eber.

Les litt i denne tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6899.msg74365.html#msg74365
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

mandresen

Takker for linken.
Høres veldig likt ut som mine problemer. Har time neste torsdag, så får vi se hva de sier.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Focus

Når det gjeller varmen skal etter 5-10 min begynne å bli blåse varmt. Etter hvert blir det så varmt at man savner at det ikke er noen reguleringer.

Jeg tror at enten så er den feil montert som du antyder eller så er det en feil med eberen.
Ta direkte kontakt med eberspracher Norge og spør dem.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

mandresen

Takker for svar Focus. Det er det jeg har hørt fra andre også, at det blir veldig varmt, men i vår blir det bare lunk på det beste.
Og en annen ting er at den bruker mye diesel, 5 liters tanken er tom etter 2-3 dagers bruk (med bare lunken varme) og det tilsvarer ca 2 til 2.5 times totalbruk på varmeren.

Får håpe de gjør litt mer ut av sjekken nå da, for forrige gang så de så vidt på varmeren og påstod at den varmet slik den skulle.

Martin
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Focus

#5
Min tank varte flere uker selv om  den ble brukt daglig. med er jo vanskelig å sammenligne. Jeg brukte stort sett bare min 30 min på morgenen til jobb.
For meg så høres det ut som pumpa enten ikke er riktig montert eller at det er noe feil på den. I innstalasjonsveiledningen står det presisert at den skal monteres i en bestemt vinkel.
Jeg har lagt ved en PDF av installasjons veiledningen Så kan du jo prøve å sjekke litt selv.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

el_el

Sitat fra: mandresen på fredag 06. desember 2013, klokken 07:35
Takker for linken.
Høres veldig likt ut som mine problemer. Har time neste torsdag, så får vi se hva de sier.

Martin

Har like erfaring med Eber montert for 2 års siden på bilcentrum.  Hadde også alt for høyt strømforbruk, som at 12  V battery bli på 8 V og umulig å starte MIEV.

Håper ting ordnet seg snart...

Interessant med med det gammel 5 L tank og installasjon som er ikke godkjent!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA