Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Advarsel! Cinderella Supercharger er ute av funksjon!

Startet av joern100, onsdag 04. desember 2013, klokken 15:48

« forrige - neste »

joern100

Tesla jobber med saken, men de som kan noe jobber i USA og ligger og sover.
Skulle få mer informasjon om 2 timer...
Vi er to som står her og lader på 10 km/t nå
Solgt Tesla S60

Thor2014


jkirkebo

Sitat fra: joern100 på onsdag 04. desember 2013, klokken 15:48
Tesla jobber med saken, men de som kan noe jobber i USA og ligger og sover.
Skulle få mer informasjon om 2 timer...
Vi er to som står her og lader på 10 km/t nå

Jøss, alle sammen? Trodde hver SC-boks var uavhengig av de andre jeg. Kanskje det er krøll med strømtilførselen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Maartensommer

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. desember 2013, klokken 16:05
Sitat fra: joern100 på onsdag 04. desember 2013, klokken 15:48
Tesla jobber med saken, men de som kan noe jobber i USA og ligger og sover.
Skulle få mer informasjon om 2 timer...
Vi er to som står her og lader på 10 km/t nå

Jøss, alle sammen? Trodde hver SC-boks var uavhengig av de andre jeg. Kanskje det er krøll med strømtilførselen?

Jeg var ute i bilen og lekte meg litt med navigasjonssystemet.  Det kom ikke opp noen medling som varslet om "ute av drift" da jeg ba navigasjonen om å lede meg til Cindarella SC.  Det er kanskje være noe Tesla burde kunne få lagt inn.

Varsles Tesla når en SC er ute av drift eller baserer alt på tilbakemelding fra oss brukere?

Thor2014

Det vil være ille hvis man kjører Oslo - Bergen å finne ut på Gol at laderen ikke virker :o

OddB

Egentlig burde det være noen reserve 22kW Type2-ladere i nærheten for å hindre total krise hvis trafoen til Superladerne kobler ut. Murphy bør man ta hensyn til :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Øyvind.h

Tesla burde ha SMS- og e-postvarsel av nedetid. Og i 2013 må man nesten påregne at de har remote overvåkning av alle ladestasjoner, slik at de varsles det sekundet laderne går ned? For de kan vel ikke forvente at brukerne skal stå for feilmelding?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

joern100

Virker som det er tilbakemelding fra brukere som er tingen.
Jeg har snakket med sjefen for Superladere i Europa og amerikanerene er visstnok vekket. Stasjonen har strøm, men feilen er ukjent og service er på vei og skulle være på plass til ca 22:00
Solgt Tesla S60

Anew

Det er utrolig svakt av Tesla ikke å ha 24/7-overvåking på superladerne. Dette er kritisk infrastruktur.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

PHsigP85

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:41
Tesla burde ha SMS- og e-postvarsel av nedetid. Og i 2013 må man nesten påregne at de har remote overvåkning av alle ladestasjoner, slik at de varsles det sekundet laderne går ned? For de kan vel ikke forvente at brukerne skal stå for feilmelding?
Håper jeg kan få melde meg av den varsel-listen. 360 dager i året er det nemlig ikke relevant for meg. Og ikke ønsker jeg SMS kl 04:00 om at de er nede en halvtime - selv de dagene jeg trenger SC  ::)
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Omnilord

En webside med info om noe er galt og evt. estimert nedetid hadde vel vært nok det. Lett å ta opp på skjermen i S-en.
X Sig reservert

Øyvind.h

#11
Sitat fra: PHsigP85 på torsdag 05. desember 2013, klokken 00:07
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 04. desember 2013, klokken 17:41
Tesla burde ha SMS- og e-postvarsel av nedetid. Og i 2013 må man nesten påregne at de har remote overvåkning av alle ladestasjoner, slik at de varsles det sekundet laderne går ned? For de kan vel ikke forvente at brukerne skal stå for feilmelding?
Håper jeg kan få melde meg av den varsel-listen. 360 dager i året er det nemlig ikke relevant for meg. Og ikke ønsker jeg SMS kl 04:00 om at de er nede en halvtime - selv de dagene jeg trenger SC  ::)
Sånn, da er du avmeldt :)

Varslingsliste (som man kan melde seg av og på) samt en nettside med info om eventuelle driftsutfordringer burde dekke ganske bra. Jeg vil gjerne ha varslet asap i perioder uten å måtte sjekke en nettside.

Bilen burde strengt talt si ifra at superladeren er nede om du legger inn en rute forbi en SC som ikke fungerer, men det ligger nok litt frem i tid om det stemmer at det er brukeren som må melde ifra. Og at man må vente på at folk står opp i USA for å få ladere i drift høres helt drøyt ut, vi snakker tross alt om et selskap med mye tech-folk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mons

Hadde en lignende opplevelse på Lillehammer for en uke siden. Da viste det seg derimot at det var bilen min det var feil på. Den ladet på alle vanlige steder, men ikke på superchargeren. Etter tre timer med softwareupdate, som helt sikkert skulle løse problemet, gav Tesla opp. Og jeg som egentlig skulle hente i barnehagen... De sendte en ranger på mandag som var. Han skiftet en masse deler og jobbet i nesten tre timer. Fornøyd med den servicen. Har ikke fått sjekket superlader etter det, men håper det nå er i orden. Er enig med andre her at denne infrastrukturen er såpass kritisk at  den burde ha backup i form av 22kW type 2 ladepunkt.

Lillehammerturen min endte med en lang shoppingtur på Strandtorget kjøpesenter med schukolading, før jeg kjørte rolig hjem. Satte personlig rekord i lavt forbruk (170W/km, 80km/t, 2grader C, tørr veg, 0 høydeforskjell totalt, klimaanlegg av) og kom meg såvidt hjem med tomt batteri.


Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Amper

En facebook side for tesla SC i Norge burde kunne gjøre susen. Der kan alle gi beskjed via bilen.. og de får tid til det også..  :o

I tillegg kan det rapporteres om utnytelse av SC ladepalssen altså når det hoper seg opp til kø.. det er veldig nytting oss alle da vi kan få en idikasjon på når det typisk er kø og hvilke ladetider vi bør unngå..  :P

Nå er ikke alle på FB, men de fleste er det av Tesla eierne ville jeg tro.. FB-siden kan også være åpne å lese for alle selvfølgelig..   :)
P85D :o)

el-fanboy

Dere som sto der, hvordan gikk det? Ble det fart i laderne utpå kvelden?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA