Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car-net

Startet av 03sib113, tirsdag 03. desember 2013, klokken 23:16

« forrige - neste »

03sib113

Virker den ikke idag? Skulle registrere bilen min! Ender jo opp med kald bil imorgen tidlig på denne måten...  ???
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

rojohan

Den skal funke no, men dog kun på eple produkter..........

Klippet fra anna tråd:

Sitat fra: d386yv på torsdag 21. november 2013, klokken 18:59
Har hatt e-up'en i et par dager nå og kan bekrefte at man kan forvarme uten å være koblet på lading via app (evt. nettleser). Det hender dog veldig ofte at man ikke får kontakt med bilen så da får man ikke startet forvarming allikevel. Har meldt fra til Møller om dette. Selger sa forøvrig 100 euro pr. år for car-net tilgang etter det første året. Det er jo rimelig mye mer enn et par hundrelapper for 3 år. Virker litt som om Møller selgerne bare finner opp ting når kunder spør om ting...

rojohan

Eg har spurt min selger når App'en er klar for Android, og idag fekk eg svar...... Den er ikkje langt unna  :D

SitatHei,

Dessverre er ikke appen klar for Android og vi er blitt informert om at denne vil bli tilgjengelig i januar. Dette er veldig beklagelig, men ligger dessverre utenfor vår kontroll.
Registrering gjøres, når appen er klar for bruk,  via denne linken https://car-net.volkswagen.com/portal/nb_NO/web/v-eu-im?vwcorp=true

rojohan

Fekk min E-up igår  8)

Men den App'en funker dårlig så langt. Sliter med å få kontakt med bilen, fekk for eksempel ikkje til å sette på varmen idag tidlig. Eg prøvde å slå på fjernvarmen i nesten 1/2 time, men ga til slutt opp og gjekk ut til kald bil.

rojohan

Var innom selger idag og nevnte problemet med å få fjernstyrt varmen. Da viste han meg ein mail han hadde fått idag. Der stod det at dei hadde hatt trøbbel med serveren og derfor hadde car-net funksjonen vært ustabil. Så får me håpe det blir oppegående snart......


d386yv

Hm, kanskje de har fikset på noe nå, for nå har jeg klart å starte forvarming 2 ganger på rad. En ting jeg merket meg var dog at Maps+More enheten var koblet på begge gangene. Og når jeg tenker etter var den koblet på de 2 gangene det har fungert før også. Dvs. har aldri fått startet forvarming uten Maps+More enheten koblet til, vet ikke om det er tilfeldig. Hvis Maps+More enheten må være koblet i er dårlig informert og spesielt når det står i Maps+More enhetens manual at man alltid bør ta med seg enheten inn for å ikke utsette den for ekstreme temperaturer.

Får eksperimentere videre, og håpe erfaringen min er tilfeldig og at de faktisk har fikset et problem.

03sib113

Sitat fra: d386yv på fredag 06. desember 2013, klokken 18:00
Hm, kanskje de har fikset på noe nå, for nå har jeg klart å starte forvarming 2 ganger på rad. En ting jeg merket meg var dog at Maps+More enheten var koblet på begge gangene. Og når jeg tenker etter var den koblet på de 2 gangene det har fungert før også. Dvs. har aldri fått startet forvarming uten Maps+More enheten koblet til, vet ikke om det er tilfeldig. Hvis Maps+More enheten må være koblet i er dårlig informert og spesielt når det står i Maps+More enhetens manual at man alltid bør ta med seg enheten inn for å ikke utsette den for ekstreme temperaturer.

Får eksperimentere videre, og håpe erfaringen min er tilfeldig og at de faktisk har fikset et problem.

Jeg synes også min fungerer bedre nå. Slet litt mens jeg var på jobben idag, men det var nok fordi bilen sto i kjellergarasjen. Ikke like god dekning der...

Hva er gjennomsnittlig AUX forbruk i kjøredata? Sikkert dumt spørsmål, men det får være..
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

d386yv

Gjennomsnittlig forbruk over alle turene (1018km): Gjenvinning: 2.7 kWh/100km AUX: 7.1 kWh/100km Motor: 15.5 kWh/100km

AUX forbruket går naturligvis ganske kraftig opp ved småkjøring da det tar mye energi i begynnelsen å varme opp. Til jobb, 21 - 26 km avhengig av veivalg, ligger AUX mellom 4.7 og 5.5 kWh/100km.

Dette er så og si alt uten forvarming da det kun har fungert noen 3-4 ganger, og jeg da kun startet et par minutter før jeg kjørte for å teste om det virket.

pottle

D38yv: Jeg må spørre for å se om jeg skjønner VW-oppsettet. Betyr dette bilen din trekker i snitt 1,99 kWt på mila (nå om vinteren)?

1,55 + 0,71 - 0,27 = 1,99 kWt

Dette er vel helt etter boken. Jeg har et inntrykk om at alle typer biler bruker så å si det samme.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

d386yv

Ja, det skal stemme det. Men som sagt så trekker småkjøring (turer på under 10 minutter) snittet veldig opp nå om vinteren. På kjøring til jobb, rundt 30 min, så har forbruket vært rundt 1.7 kWt per mil.

rojohan

Av og til skurrer det på car-net funksjonen. Eg har nett vært nede i bilen fordi det stod at høgre dør framme ikkje var igjenn. Det stod også at ladekabelen ikkje var i låst posisjon. Når eg kom ned til bilen var døren igjenn og kabelen var i låst posisjon. Låste opp bilen, opnet/lukket døren og tok ut og satte inn kabelen. Tilbake på arbeidsplassen, sjekket eg car-net på dataen igjenn. No er feilmeldingen på kabelen vekke, men døren er visst fortsatt open ifølge car-net funkjonen (ref bilde)

I helgen når eg klikket på å varme opp bilen, så startet den ikkje opp. I tillegg gjekk ikkje appen (Apple) tilbake, det stod at fjernvarmen var aktivert. Den gjekk faktisk ikkje tilbake før dagen etter, etter ein køyretur med bilen.

Skal dei ha 100 Euro pr år for dette, bør det funke bedre.............

03sib113

Car - net er jo for øyeblikket ikke verdt noen ting. Ikke aktuelt å betale for det om det ikke bedrer seg betraktelig!

Får vel skrive surmail til selger snart. .  >:(
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

rojohan

Trenger vel egentlig ikkje app'en heller så lenge man kan styre lading/varme med Maps+More - eStyring.... Det einaste app'en da er brukendes til, er å slå på varmen dei gangene du ikkje veit eksakt når du skal bruke bilen igjenn.

Taz79

Hej! Tur att jag har hittat detta forumet. Jag bor i Sverige och har beställt en VW e-up men på vårt elbilsforum i Sverige finns ingen VW e-up ägare än. Så jag har letat efter andra forum, hittade ett i tyskland men där fanns inte så mycket information. Detta forumet i Norge däremot verkar bra! Kul att läsa om era erfarenheter och problem så jag vet vad jag skall tänka på när min bil kommer! Hoppas ni förstår Svenska, annars kan jag skriva på Engelska.. :)

Angående Car-Net, min säljare sa att Car-Net ingår i 3år i Sverige. I mina offertpapper står det Car-Net 1år, Car-Net tillägg 2 år.

Jag har Android telefon, så jag skrev ett mail till min säljare på VW och frågade när appen kommer till Android.. Får se vad han svarar...
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

MikkeBoomBoom

Hei Taz og velkommen til forumet :) Svensk går bra, det svinger ju Baghera!

Slik jeg har tolket det, men mulig jeg tar feil, er at appen koster penger men nettsiden er gratis? Eller? Car-net er et så utferdig produkt at de kan umulig ta penger for det før det er mye mye mye bedre enn det det er nå, samt med funksjonalitet fra maps + more.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA