Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMS 85kw lader ikke mer enn 396km

Startet av Hellemann, fredag 29. november 2013, klokken 16:08

« forrige - neste »

Hellemann

Mulig dette er er dumt spørsmål, men jeg har for første gang ladet opp min TMS 85kw til maks og da står det "bare 396km". Det er forholdsvis mildt ute nå og har vært det i noen dager.

Oppgir bilen km utifra kjøremønsteret?

Jeg har sett at Tesla selv oppgir over 500km nå...(selvsagt under ideelle forhold)

Hva får dere andre oppgitt ved maks lading?
#2581- kanskje til jul??

Muffinman

Dette er "typical" range og helt normal. Du kan sette bilen til å vise rated - men den vil være svært optimistisk. Typical ligger nærmest det du klarer å oppnå på denne årstiden.

Balrog

...Akkurat som Nissan Leaf opererer med 160-199km rekkevdde og i praksis bringer deg 60-80 km vinterstid før batteriet varsler at det er nesten tomt.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

larsleik

Sitat fra: Hellemann på fredag 29. november 2013, klokken 16:08
Mulig dette er er dumt spørsmål, men jeg har for første gang ladet opp min TMS 85kw til maks og da står det "bare 396km". Det er forholdsvis mildt ute nå og har vært det i noen dager.

Oppgir bilen km utifra kjøremønsteret?

Jeg har sett at Tesla selv oppgir over 500km nå...(selvsagt under ideelle forhold)

Hva får dere andre oppgitt ved maks lading?

Er det i "range mode " eller 80%?

Sent from my C6903 using Tapatalk

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Trøndertesla

På Charging menyen: Sett charge limit til 100%
På "Displays" menyen (tror den heter det...) som ligger under "Controls" - still inn på "Rated range" og ikke "Typical range"
-> Da vil du nok få ca. 500km på full ladning.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Lein

Jeg også ble litt stresset da det viste 320km når jeg hadde ladet fult opp.
Jeg ringte inn til tesla for å høre om jeg hadde fått feil bil ;D
P85 2013-2015
70D 2016-idag

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA