Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Quick fix ved ladeproblemer

Startet av kjølholdt, fredag 29. november 2013, klokken 13:43

« forrige - neste »

kjølholdt

Da fikk jeg prøvd litt ladeproblematikk. Bytt kabel var beskjeden, prøvde noen triks jeg har lært her, men endte opp med å ringe tesla service senter Bergen teknisk avd .Hyggelig kar som hjalp meg.
Gå på e brake og  power menyen. Power off bilen. Den må stå ti minutter da. IKKE LUKK IGJEN DØRA. Etter 10 min trå på brems.
Bak på umc rød knapp som det står resett. Hold denne inne i 20 sekunder. Deretter plugg i kontakten i bilen.
Da lader den igjen uten problemer.
Mulig at dette er sagt før men jeg legger det nå ut.;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Hellemann

Jeg snakket med Ole i Holland (Tesla Support) og han viste meg også igjennom denne prosedyren.
Jeg har hatt mye problemer med lading etter jeg fikk bilen på tirsdag denne uken.
Det ble ikke bedre av dette, men han sa ingenting om knapp på UMC'en.
Fikk inntrykk av at dette var nytt for han også...

Fungerte dette for flere?

Feilmeldingene jeg har fått har vært mange;
- Car needs service - PULL OVER SAFELY (selv om bilen sår stille)
- Car needs service - Unable to drive
- Car needs service - Contact Tesa Service
- Car needs service - Unabel to charge
- Replace loding cabel

Jeg skal sjekke dette med resett knappen i kveld! Håper det gjør sussen:-)
#2581- kanskje til jul??

Microknut

Hadde nettopp akkurat samme problemet. Jeg prøvde alle mulige triks jeg kunne komme på., inkludert reset av UMC.
Men det løste seg etter power off og påfølgende venting.
Kanskje denne tråden fortjener å være "sticy". Det hadde i alle fall spart meg en del timer med prøving og feiling.
VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

Patosan

Jag hade liknande problem som alla andra här rapporterar: in och ut med kabel i bilen för att få starta, lite 12V besked då och då, osv.
Fick en ny UMC av Tesla och den fungerade perfekt i några dagar, men snart var samma problem tillbaka igen.
Intressant nog var den nya kontakten (mot bil) väldigt trång i början, men efter ett tag så blev den lika lös som den förra.
Som en test, om problem kunde vara en konsekvens av dålig kontakt, tog jag och öppnade munnen stort, och gav en stor fuktig pust in i kontakten på kabel (inte stick ut tungan  ;)). Intressant nog fungerade UMC fint efter detta.
För att prova en mer permanent fix så gav jag ett litet sprut med 5-56 in i kontakten, och lite av det samma på kopplingen till Schuko-adapter.
Har nu inte haft något problem alls under helgen.
Inte helt vetenskapligt, men med tanke på att jag altid hade problem tidigare så är resultat intressanta.
VIN 15026

LinkedIn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA