Diverse > elbil.no og elbilforumets nettsider

Possisjon til ladeplasser

(1/2) > >>

Lars C. Krogenæs:
Tenkte jeg skulle legge inn alle ladeplassene på et google-kart. Da vil ladeplassene dukke opp med små nåler. Det blir dessuten mulig å zoome ganske så detaljert inn på hver ladeplass, enten som kart eller som stalittfoto.

I den forbindelse trenger jeg koordinatene til alle ladeplassene, og tenkte at noen kanskje ville være med på dette dugnadsprosjektet.

Det enkleste er hvis noen legger igjen en beskjed i denne tråden i forumet at de f.eks tar ladeplassene i Rogaland, slik at vi ikke jobber dobbelt. Deretter postes koordinatene i forumet. Når alle er tatt, ordner jeg det tekniske med å legge dem inn i kartet etc. Denne listen vil også være en kilde til bruk i GPSèr , der man kan laste inn "point of interest". En egen liste vil bli utarbeidet til dette formål.

Ladeplassoversikten skal nå være rimelig oppdatert.

Forøvrig tar jeg vinterferie i kveld, så jeg blir utlogget til mandag 26. feb.

Lars

mortnbh:
Ville det ikke vært interessant å legge det til en liste over POP (points of interest) til GPS kartprogrammene til slike som Tom TOM også.

Lars C. Krogenæs:

--- Sitat fra: mortnbh på tirsdag 20. februar 2007, klokken 15:01 ---Ville det ikke vært interessant å legge det til en liste over POP (points of interest) til GPS kartprogrammene til slike som Tom TOM også.

--- Slutt sitat ---

Nettopp, det var derfor jeg skrev:

"Denne listen vil også være en kilde til bruk i GPSèr , der man kan laste inn "point of interest". En egen liste vil bli utarbeidet til dette formål".  ;)

Lars

pilt:

--- Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 20. februar 2007, klokken 13:21 ---Tenkte jeg skulle legge inn alle ladeplassene på et google-kart. Da vil ladeplassene dukke opp med små nåler...
...Denne listen vil også være en kilde til bruk i GPSèr

--- Slutt sitat ---

GENIALT!

--- Sitat fra: Lars C. Krogenæs ---I den forbindelse trenger jeg koordinatene til alle ladeplassene, og tenkte at noen kanskje ville være med på dette dugnadsprosjektet.

--- Slutt sitat ---

Joda, jeg kan nok sanke sammen noen koordinter i Oslo, jeg.

Lars C. Krogenæs:
Da har jeg lagt inn et kart på www.elbil.no for Oslo-området Dette er foreløpig en BETA, så ikke styr slavisk etter den :-)

Tilsvarende må vi gjøre for resten av landet også, men da trenger jeg hjelp fra ivrige sjeler i Kristiansand, Rogaland, Hordaland og Trondheim. Jobben består i å gå gjennom ladeplass-listen for "din region", og notere ned posisjonen på ladeplassen. Verktøyet er Google earth (som er gratis). Velg UTM som format under tools-->options i menyen.

Fint om noen kan komme med korrigeringer på possisjonene som er lagt inn også. Zoom inn og se om nålen er satt riktig. Jo mer nøyaktig, jo bedre..

Rød nål= avgiftsbelagt
Grønn nål= gratis.

Lars

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning