Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

MOD: LED skiltlys

Startet av TorC, onsdag 27. november 2013, klokken 19:13

« forrige - neste »

bjorn_2390

Sitat fra: cra på onsdag 11. desember 2013, klokken 13:09
Sitat fra: glennha på onsdag 11. desember 2013, klokken 11:35
Når det gjelder å spare strøm så har det "irritert" meg noe at jeg ikke kan slå av hele Navi-systemet og slukke skjermen og kun betjener radio/musikk/telefon fra rattet.

Dette kan vel gjøres ved å holde inne sol/måne-knappen nede til venstre? :)

Det kan det, men det ser ut som at det eneste som skjer, er at selve displayet går i en slags sparemodus. Det er fremdeles (svakt) lys i skjermen, og den kvikner til så fort det skjer noe, for eksempel at man endrer lydnivå på radio, endrer innstilling på vifte osv. Så fort hadde det nok ikke gått om den var avslått. Ut fra det, har jeg tenkt at NAVI'n fremdeles funker i den modusen. Jeg får ikke guiden's, men jeg får beskjed hvis jeg nærmer meg et speedcam. Ergo...
Blå Euro-Leaf (2012)

nr1rayner

#16
Noen som har LED skiltlys som fungerer?

Jeg finner visst bare LED skjit-lys (drit-lys for dere søringer  :P)

Har prøvd mange forskjellige typer, stort sett av den billige typen fra ebay. Har brukt mange slike før, stort sett uten problem..
Det som skjer, med ALLE mine skiltlys, er at de begynner å blinke etter en stund.
Har ikke prøvd canbus-pærer, men det gjorde en kompis av meg på annen bil, og de ble utrolig varme, så canbus vil jeg holde meg unna..

Har LED i parklys også, men de lyser som aldri før, har vel stått det et års tid nå tenker jeg.
Kunne vel prøvd med samme type der bak, men de lyste opp så sterkt at de nesten kunne slukket gatelysene rundt meg (vel, det var kanskje å ta i "litt", men..)

Har tilsvarende billig-LED i tak, begge grøftlys, bagasjerom og ingen av de viser samme problem.
Så enten er det noe merkelig med skiltlysene, eller så har jeg vært skikkelig uheldig med de jeg har satt inn der..
Kostet på meg noen keramikk-greier en gang, men de begynte å blinke de også.

PS, diskotek er artig for noen, men skal jeg ut, tar jeg heller 2 pils i en bar, så diskolys er jeg ferdig med  ;D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Sleit også med dårlige LED pærer fra ebay på skiltlyset. Ble til at jeg gikk for de som jeg hadde i parklyset. De lyser godt ja men har nå holdt i over et halvt år.

nr1rayner

Har du link til de Sele?
Skal se om jeg finner de jeg har foran. Tørr ikke flytte de bak, for da ryker de sikkert..

For sterkt lys kan jo strengt tatt fikses, sotfilm, spray e.l på "glasset"  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele


nr1rayner

Aha, ja kanskje litt bedre kvalitet enn disse CE (Chinese Export) jeg er vant til..
Tror det er noe som denne jeg har som parklys fram
http://www.ebay.co.uk/itm/XENON-WHITE-1W-HIGH-POWER-LED-T10-501-W5W-CAPLESS-SIDELIGHT-BULBS-6000K-8000K-/121781352596?var=&hash=item1c5abbf894:m:mYswJygl-iHTqABf39IKljA

Men som sagt bak har jeg prøvd MANGE forskjellige CE-LED..

Eneste som egentlig plaget meg der bak var den gyselige gul-fargen på standard halogen T10.
Vel, egentlig var det jo det fram også, men da p-lys ble hvitt var jo fortsatt tåkelys gult, åsså ballet det på seg  :P Tåkelysene ser dog ut til å fungere kjempefint (både P13W og H8).

Velvel, mener jeg skal ha noen vanlige T10 med blått belegg på a-la denne
http://www.ebay.com/itm/2-10pcs-Halogen-T10-194-168-W5W-Blue-Bulbs-Car-Signal-Interior-Light-Lamp-12V-/162172983762?var=461146364820&hash=item25c24359d2:m:mq2K4VL7HuRdzwIHnuQGXEw

Slike følger gjerne med hvis man kjøper noen hovedlyspærer. Regner med de gir hvitt nok lys..
Vurderte røde lys (som jeg garantert ville gått for hadde det vært for 10-15 år siden), men nei, det ble for harry, selv på rød bil  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Disse T10 pærene fungerer i alle fall har som sagt holdt i over et halvt år skiltlys og over et år på parklys. Tåkelyset gjorde jeg ingenting med da jeg stort sett aldri bruker dem. Kjørelyset derimot byttet jeg til LED.

SkylineGTR


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA