Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Navigasjon og oppdatering av kart?

Startet av Jorgensen, onsdag 27. november 2013, klokken 08:57

« forrige - neste »

moonbuggy

Noen som har installert kartversjonen NEXT 2019-1?
Min installasjon finner nå ingen ladestasjoner når man søker om dette under interessante steder.
Andre som har samme problem med versjon 2019-1?

Viks

Sitat fra: moonbuggy på mandag 03. desember 2018, klokken 15:17
Noen som har installert kartversjonen NEXT 2019-1?
Min installasjon finner nå ingen ladestasjoner når man søker om dette under interessante steder.
Andre som har samme problem med versjon 2019-1?

elgtest? støtter da forslaget fra bimmerpost
Er bare å prøve med forrige versjon igjen.

Har ikke fått 2019-1 selv ennå..

moonbuggy

Sitat fra: Viks på mandag 03. desember 2018, klokken 19:34
Sitat fra: moonbuggy på mandag 03. desember 2018, klokken 15:17
Noen som har installert kartversjonen NEXT 2019-1?
Min installasjon finner nå ingen ladestasjoner når man søker om dette under interessante steder.
Andre som har samme problem med versjon 2019-1?

elgtest? støtter da forslaget fra bimmerpost
Er bare å prøve med forrige versjon igjen.

Har ikke fått 2019-1 selv ennå..
Gjorde nettopp det. Men, merkelige greier, alt virker som før på versjon 2018-2, bortsett fra at nå finner heller ikke den versjonen ladestasjoner??
Alt annet, museer, kjøpesenter and "you name it" dukker opp, men altså ingen ladestasjoner - som virket før...

Viks

Tja... hva skal man si? BMW kan dette med navigasjon og oppdateringer av den.. NOT!

Klykken

De skulle brukt google maps-løsning. Det er jo bare dumt å "finne opp hjulet" på nytt!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Herwitz

Har akkurat oppdatert. Regner med at det er den versjonen jeg har fått for jeg opplevde også at den ikke viste ladestasjoner under interessepunkter. På tur til Sverige for en uke siden med masse regn og ca 0 grader ble jeg fort VELDIG interessert i ladestasjoner i nærheten... Det ble å bruke appene til ladeselskapene i stedet.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

moonbuggy

#96
Absolutt irriterende når versjon 2018-2 hadde de fleste nye ladestasjonene. Dobbelt irriterende var det at 2018-2 heller ikke viste ladestasjoner når jeg lastet opp den versjonen på ny. Tydelig at 2019-1 satte noe som gjenlasting av 2018-2 ikke resatte igjen. Kanskje det skyldes FSC koden. Systemet krever ikke gammel FSC kode, når en nyere versjon er brukt...

Toalmar

Har ikke fått 2019-1 enda. loget inn via Bmw Download Manager nå akkurat og det er fortsatt 2018-2 hos meg  >:(
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Viks

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 04. desember 2018, klokken 18:08
Har ikke fått 2019-1 enda. loget inn via Bmw Download Manager nå akkurat og det er fortsatt 2018-2 hos meg  >:(

Ditto. Men hvis det er slik at ladestasjonene forsvant i den nyeste versjonen så vil jeg helst vente til det blir ordnet.

Toalmar

Sitat fra: Viks på tirsdag 04. desember 2018, klokken 18:40
Ditto. Men hvis det er slik at ladestasjonene forsvant i den nyeste versjonen så vil jeg helst vente til det blir ordnet.
Det er jeg enig i, men må vel si at de ladestasjonene som ligger inne i systemet ikke er de jeg bruker. Har en formening om at de har avtale med noen så de kommer opp.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Viks

Sant nok. Bruker heller ikke stasjonene som ligger i navi mye. Men de er helt greie å ha som plan B hvis alt annet er utilgjengelig og mobilen streiker osv. Ønsker jo ikke å miste de når de først er der.

moonbuggy

Jeg rotet rundt i systemet. Gikk videre på interessante steder, under BIL og valgte der strømladere med diverse søkekriterier. Haket av noen av disse og voila; da plukket systemet opp ladestasjoner. Gikk så tilbake til Strømladere et hakk opp, og da virket det også der, systemet huket da av (avstand) som søkekriteriet og laderne kom inn.
Det er mulig at default søkekriterier gjør at de ikke finnes, før man haker av noe å søke etter?
---
Vel, neste nå blir å teste dette ut på versjon 2019-1. Laster inn nå...

Toalmar

Vi får vel tro de ligger i 2019-1 også. litt utrolig om de har fjernet dem
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Theppan

Men den store svakheten er at det ikke går å differensiere på 2,3/3,6KW ladestasjoner og 50 KW hurtigladestasjoner. Det gjør kartet i realiteten ubrukelig i forhold til hvilke ladestasjoner jeg skal sikte mot når jeg kjører. Da blir det app på mobilen i stedet for.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

moonbuggy

#104
Sitat fra: Theppan på onsdag 05. desember 2018, klokken 08:43
Men den store svakheten er at det ikke går å differensiere på 2,3/3,6KW ladestasjoner og 50 KW hurtigladestasjoner. Det gjør kartet i realiteten ubrukelig i forhold til hvilke ladestasjoner jeg skal sikte mot når jeg kjører. Da blir det app på mobilen i stedet for.
Det går fint an å differensiere mellom forskjellige ladepunkter. Istedet for å velge strømladere i 1. menyen, går du videre og velger "strømladere" under punktet "BIL". Da får du opp kategori valg, og under "kontakttype" kan du hake av Combo 2. Da får du kun opp hurtigladerne med combo 2. Leverandør med antall kontakter osv. osv...
Jeg lykkes til slutt å få inn 2019-1 med ladervisning. (En lang... historie)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA