Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ødelagte ubrukelige ladestolper i stavanger sentrum

Startet av Kvein564, lørdag 23. november 2013, klokken 21:53

« forrige - neste »

Kvein564

Er det noen som har lagt merke til flere ladestolper ikke gir strøm?? Har testet ladepunkt ved geoparken, de røde sjøhus, ved posten og kilden bl.a....de fleste her er ubrukelige....kabelen min er iorden, og ladestolpene lyser grønt eller blått ....men det er ikke strøm på de....

Er det en plass man kan rapportere om ødelagte ladestolper?? Veldig kjedelig når man virkelig trenger strøm og ingen virker, eller den eneste som virker er selvfølgelig opptatt....

Takker for svar..
Fra Stavanger
Svart Leaf ("ELmer")  Anskaffet 04.2012 Ålgårds Auto
Koser meg i kollektivfeltene:))

knutgrr

Er ikke sikker, men det første som slår meg er Stavanger kommune v parkering.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

B-flat

Du får prøve å sende melding til post@stavanger-parkering.no

Eg har ellers også opplevd problemene ved Røde sjøhus, senest i november i år, men også for et år siden da eg også tok meg en Stavangertur (fra Bergen). Ladestolpene ved røde sjøhus har defekt låsemekanisme. Fant ut at det var brukt en gummstrikk på en ladestolpe der for å holde inne luka, noe som var nødvendig for at lading skulle starte.

Lykke til med å prøve å få ordnet opp i de defekte stolpene. Er bare sporadisk turist i Stavanger, så dette overlater eg til dere som bor i (nærheten av) byen.
Tesla Model X: Reservert desember 2012, kansellert april 2017
Kia Soul EV 2016: 2016-01-05 -->
Citroen C-Zero:    2012-08-16 --> 2016-01-12 Kjørt 0-72000km - SOLGT!

elektrolux

Mange av probleme oppstår som følge av at ladestolpene kun tillater bruk av rett støpsel som er relativt kort og smalt.

Mange ladekabler er utstyrt med vinklet støpsel, eller tykkere støpsel som ikke lar en lukke/låse ladestolpen.

Dette er egentlig ikke så stort problem: Helt øverst til høyre er en liten bryter som aktiveres av lokket på ladestolpen. En kan enkelt trykke og holde denne bryteren inne så vil ladestolpen aktiviseres og bilen lades. På eldre PSA biler vil en likevel risikere at ladeprosessen avsluttes tidlig grunnet ladelogaritmen til bilen. Den stopper nemlig opp og måler spenningsfallet hvert 10 min. Ved lading av slike biler kan en tannpirker hjelpe til og holde bryteren inne.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

edyrli

Gjelder dette bryter trikset Proxll stolpene? Kan være greit å lade på de nye i Sandnes innimellom.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

knutgrr

Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Marius81

Sitat fra: elektrolux på mandag 02. desember 2013, klokken 20:00
Mange av probleme oppstår som følge av at ladestolpene kun tillater bruk av rett støpsel som er relativt kort og smalt.

Mange ladekabler er utstyrt med vinklet støpsel, eller tykkere støpsel som ikke lar en lukke/låse ladestolpen.

Dette er egentlig ikke så stort problem: Helt øverst til høyre er en liten bryter som aktiveres av lokket på ladestolpen. En kan enkelt trykke og holde denne bryteren inne så vil ladestolpen aktiviseres og bilen lades. På eldre PSA biler vil en likevel risikere at ladeprosessen avsluttes tidlig grunnet ladelogaritmen til bilen. Den stopper nemlig opp og måler spenningsfallet hvert 10 min. Ved lading av slike biler kan en tannpirker hjelpe til og holde bryteren inne.

Marius81

Trenger ikke å holde den liten brytter heile veien, bare trykke til å aktivere stølpen og han skal begyne å lade  ;)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA