Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skulle få min TMS idag..... Bremseslange defekt?????

Startet av schweitzeren, tirsdag 19. november 2013, klokken 14:16

« forrige - neste »

schweitzeren

JADA... fikk telefon på vei til overlevering idag kl.0910 da jeg sto i toget med forventet ankomst Alnabru 10:00 som var planlagt leveringstid med DS.
Men neida... en defekt bremse slange var/er angivelig årsaken til at jeg kanskje først skal få bilen neste Tirsdag  >:(

Har spurt om delenummer og bilde av del... må vite hva som er årsaken da bilene jo bliver testet og sjekket bla. på bane... så dette er noe som kanskje er inntruffet under transport eller noe annet på veien hit... kanskje der er annet som også er defekt eller ikke som det skal være????  :-[

Dette føles som juleaften er avlyst.... er ordentlig forbannet nå.... vil ha bilen NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

/JEsper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Kagex

Skjønner frustrasjonen.  Men bra de merket det da.  Få levert ut en bil bremsene ikke funker er litt kjipt

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Amper

Sitat fra: schweitzeren på tirsdag 19. november 2013, klokken 14:16
JADA... fikk telefon på vei til overlevering idag kl.0910 da jeg sto i toget med forventet ankomst Alnabru 10:00 som var planlagt leveringstid med DS.
Men neida... en defekt bremse slange var/er angivelig årsaken til at jeg kanskje først skal få bilen neste Tirsdag  >:(

Har spurt om delenummer og bilde av del... må vite hva som er årsaken da bilene jo bliver testet og sjekket bla. på bane... så dette er noe som kanskje er inntruffet under transport eller noe annet på veien hit... kanskje der er annet som også er defekt eller ikke som det skal være????  :-[

Dette føles som juleaften er avlyst.... er ordentlig forbannet nå.... vil ha bilen NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

/JEsper

det kan være noe som enkelt som en midre skade eller rift i overflategummien som ikke hadde betyd noe i praksis. Men Tesla kan ikke levere ut en bil med mikroskopisk skade på bremsedeler for det betyr atomatisk storm i et vannglass.. og sånn er det bare.. 
P85D :o)

janmb

At de ikke tar lett på slike skader skal vi vel egentlig være veldig glad for.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Bonefish

Finner det litt merkelig at de finner slike småting med tanke på bilen som ble levert ut med fargeforskjell og 500 km på displayet  ::)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Kallagtunet

#6
Sitat fra: Bonefish på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:04
Finner det litt merkelig at de finner slike småting med tanke på bilen som ble levert ut med fargeforskjell og 500 km på displayet  ::)

Kanskje de har begynt å skjerpe seg, eller eventuelt er det en spansk en da de har erfart at nye eiere går i full tilt hvis de sier at bilen har fått en tranportskade og må rettes og lakkeres...

Jeg håper jo selvsagt at det ikke er slik men historikken til Tesla og den røffe måten de transporteres på gjør at tilliten min til det de kommer med desverre ikke er helt på topp.

D.O

Sitat fra: Bonefish på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:04
Finner det litt merkelig at de finner slike småting med tanke på bilen som ble levert ut med fargeforskjell og 500 km på displayet  ::)
Da var de 30 fjæra blitt til 50 høns
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet

30 eller 50 mil ved utlevering hadde ikke gjort forskjell på hvor sur jeg hadde vært i alle fall, men ja det var 30 som var rapportert.

schweitzeren

Var på Skøyen igår for at gi den en KOS da jeg fikk beskjed om at den sto der og ventet på rep.... men der var den ikke... men fikk lidt mer info... hele drive-train har blitt skiftet.... WTF... er det en Mandags bil jeg skal få eller... kanskje den har hatt en aldri så liten crash..... føøøøk  :-[ :'(

For satse på utlevering i morgen og ellers be en bønn for at der ikke kommer noe mer  ???

/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

Kallagtunet

Sitat fra: schweitzeren på torsdag 21. november 2013, klokken 10:24
hele drive-train har blitt skiftet.... WTF...

Fra bremseslange til drivverk, desverre nok ett eksempel på at informasjonen fra Teslsa er upresis og hvis en skal være kritisk langt fra sannferdig. Summen av denne lettvitne omgangen med sannheten vil over tid rive ned hele tilliten til Tesla i Norge.

Vi får håpe at skjerpning pågår!

janmb

Nå KAN det jo tenkes at de faktisk observerte et eller annet på en bremseslange og trodde det var det, og deretter fant mer når slangen skulle byttes... Trenger jo ikke konkludere med verste mulige utfall hver eneste gang...
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Busa

Kjedelig sak, skjønner frustrasjonen din! ???

Det høres veldig rart ut, at feil som fører til at vesentlige komponenter må skiftes, ikke oppdages bilen har kommet frem til bilforhandleren?
Enten har det skjedd noe under veis, ellers så må kvalitetskontrollen til Tesla være mildest sagt tvilsom.
Jeg tror jeg ville be om en troverdig skriftlig forklaring på hva som faktisk har skjedd, særlig med tanke på om det skulle oppstå problemer senere som på noen måte kan relateres tilbake til dette.
Når du får bilen, be dem ta bilen opp på en løftebukk slik at du får inspisert understellet med tanke på spor etter skader.
Citroen C-0, 2014
Renault Gr.Espace 2.2 dci IV, 2003
Westfield Megabusa, 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

Kallagtunet

Sitat fra: janmb på torsdag 21. november 2013, klokken 11:12
Nå KAN det jo tenkes at de faktisk observerte et eller annet på en bremseslange og trodde det var det, og deretter fant mer når slangen skulle byttes... Trenger jo ikke konkludere med verste mulige utfall hver eneste gang...

Skifte av drivverk på ny bil er ett ganske dramatisk utfall spør du meg...

fonberg

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 21. november 2013, klokken 11:51
Sitat fra: janmb på torsdag 21. november 2013, klokken 11:12
Nå KAN det jo tenkes at de faktisk observerte et eller annet på en bremseslange og trodde det var det, og deretter fant mer når slangen skulle byttes... Trenger jo ikke konkludere med verste mulige utfall hver eneste gang...

Skifte av drivverk på ny bil er ett ganske dramatisk utfall spør du meg...

Jeg er enig med janmb, de har sannsynligvis avdekket flere feil/avvik når de begynte å jobbe med bilen.
Skifte av drivverk på en ny bil er dessuten ikke dramatisk, så lenge bilen har full funksjonalitet etter "inngrepet". I mitt hode er ikke dette grunner til å sette i gang noen generell heksejakt på Tesla. Men når det er sagt har jeg full forståelse for at dette er en skikkelig kjip situasjon for kunden det gjelder!
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA