Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårlig varmeapparat?

Startet av Smilet, mandag 18. november 2013, klokken 14:34

« forrige - neste »

Daeedor

Sitat fra: RuneW på tirsdag 03. desember 2013, klokken 10:40
Sitat fra: Daeedor på mandag 02. desember 2013, klokken 17:35
Nettopp , Flux - takk for at du kan bekrefte det jeg sier i mitt siste innlegg - (ikke i mitt første innlegg,som du dessverre siterer ) - det kommer luft litt på sidene som kartet ditt jo viser , og en masse luft på beina,når man velger fotvarme. Det skal ikke komme luft andre steder da , nå man velger kun fotvarme , og man ikke har anlegget på auto. Det viser jo tabellen din.  ;)
...
MEN : det kommer jo åpenbart litt på defroster også , det glemte jeg å ta med .

Hehe, synes ikke akkurat dette skjemaet bekrefter det du har sagt, verken første eller andre gang...  ;D

Det viser seg jo at det til syvende og sist bare er to ventiler det IKKE kommer luft fra på denne innstillingen.

Ja,  det kommer ikke luft ut fra midtventilene. Som jeg skrev over , så registrerte jeg ikke at det også kom litt på defroster , men det har jeg da også kommentert selv.

Bortsett fra defroster hadde jeg mao ikke sagt noe galt.

MEN : hvis agendaen din er å påpeke en liten feil i mitt forsøk på å hjelpe , og at du dermed synes det er mye viktigere enn å faktisk å komme med konstruktive innspill for å hjelpe andre , så synes jeg det er en veldig trist innstilling. Min agenda er ikke å delta i et diskusjonsforum , men derimot å hjelpe. Hvis du ikke liker det , så kan jeg selvsagt godt slutte med å skrive noe som helst.   ???

Lynet

Da har jeg gjort første langtur etter at jeg fikk isolert alle slangene til varmeapparatet.
På 70km i 5 til 7 kuldegrader fikk jeg et snittforbruk like under 2kWh/mil. Tror ikke jeg har greid det uten isolasjon. Batteriet hadde ca 10 grader.
Føret var saltsuppe første to mil på E6 deretter fint snøføre UTEN SALT  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Trulte85

Da sluttet mitt varmeapperat også å virke..
Trekker maks 1 kw uansett hvor mye varme jeg sette på, og det som kommer ut er knapt nok lunken luft, mer mot kald. Bilen var heller ikke forvarmet i dag på tross av at jeg har på timer på dette hver morgen (i ukedagene).
Har hatt bilen i knappe 2 mnd, så det er litt kjipt. men får ringe Ålgård Auto i løp av dagen, satser på de fikser det kjapt :)
Nissan Leaf tekna okt. 2013, levert av Ålgård Auto

knutgrr

Spurte Ålgårds Auto om de viste noe om dette problemet da jeg hentet bilen for en uke siden.
De benektet at dette var et problem. Du får "bryte vei" der borte. Regner med jeg kommer inn med min om ikke så lenge ;)
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

RuneW

Sitat fra: knutgrr på fredag 13. desember 2013, klokken 09:03
Spurte Ålgårds Auto om de viste noe om dette problemet da jeg hentet bilen for en uke siden.
De benektet at dette var et problem.

Men erfaring når jeg konfronterer en forhandler med et (på forumet kjent) problem er at de i 9 av 10 tilfeller sier at de aldri har hørt om problemet før.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Brødbilsjåfør

Er en grunn til at Nissan scorer dårli på Autoindex år etter år etter år altså........
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Trulte85

Da har jeg vært på Algård Auto, og det var som forventet feilmelding på Heater. Han som sjekket var veldig høflig og sa ærlig at dette var en svakhet og at de hadde byttet dette på flere bilder den siste tiden.
Setter pris på ærlig svar, men det kunne ta noen uker å bestille delen, så da tenker jeg, hvorfor lagerfører de ikke denne delen, når de vet om at dette er en svakhet?

Heldigvis for meg er det tidenes mildeste desember i Stavanger, så når det er mellom 6-10 grader ute er det ikke så ille uten et fungerende klima anlegg. Men hadde det vært flere minus hadde jeg nok vært litt sur for å kjøre uten varme i en 7 uker gammel bil!
Nissan Leaf tekna okt. 2013, levert av Ålgård Auto

Brødbilsjåfør

Til meg sa de at det var produksjon kapasitet som gjorde at delene ikke var på lager. Min er på verksted i dag for skifte.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

knutgrr

Hvordan merket man igjen at det var gåent?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Brødbilsjåfør

Bli bare lunkent i kuppen. Ikke forvarming.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Daeedor

#85
Det enkleste er å sette varmen på max , og se hvor mye strøm som trekkes med en gang. Dersom den ikke krabber over 1,5 kW så virker ikke varmeelementet , da er kun varmepumpa i orden. ( Du får litt varme , men ikke stort når det er kaldere enn 0 grader.  Se på "energi" meteret i hovedmenyen på navigasjons-skjermen , under "klima".)   Dessuten , som nevnt i innlegg over , får du ikke forvarmet bilen.  :-\

Trulte85

Sitat fra: Brødbilsjåfør på onsdag 18. desember 2013, klokken 10:43
Til meg sa de at det var produksjon kapasitet som gjorde at delene ikke var på lager. Min er på verksted i dag for skifte.

Lyke til, håper det blir bra:) Hvor lenge måtte de ha bilen på versted for å bytte?
Nissan Leaf tekna okt. 2013, levert av Ålgård Auto

Brødbilsjåfør

Verkstedet hadde faktisk null peiling på d. De hadde ikke engang forslag.... Fikk lånebil(Opel corsa diesel,lat som fy;)) og de sku ringe når de var ferdige.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Brødbilsjåfør

1 døgn. Å jeg spurte om de hadde mulighet til å lade den for meg,men suppegjøkene klarte jo selvsagt ikke d. Kom hjem igjen men 7% batteri. Men har varm bil da.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Daeedor

Sitat fra: Brødbilsjåfør på onsdag 18. desember 2013, klokken 17:01
1 døgn. Å jeg spurte om de hadde mulighet til å lade den for meg,men suppegjøkene klarte jo selvsagt ikke d. Kom hjem igjen men 7% batteri. Men har varm bil da.

Bra du fikk fikset det ihvertfall !  :D Mitt varmeapparat har fungert helt perfekt etter at ptc ble skiftet  , tror det var en oppgradert enhet. ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA