Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

King of the road

Startet av Griffel, tirsdag 29. juli 2008, klokken 21:21

« forrige - neste »

Griffel

På vei til jobb på sommerstille E18.
Ingen vits å ligge i kollektivfelt. (den er overlatt til trege busser, og kanskje en og annen buddy)
Cruser i god fart,
Bruker venstrefeltet til å kjøre forbi trege fossildrevne biler.
Så dukker det med et opp noe lite og gult i speilet, helt i "horisonten".
Noe som haler rask innpå (en liten sportsbil montro).
Den feier kvikt forbi, svinger inn retning Fornebu.
Du gjettet riktig det var en ny Think,
Også  jeg da gitt som ikke er vant til å bli frakjørt av andre elbiler
Det er nok bare å vende seg til det like godt først som sist.
Jeg i min p106 er ikke lenger noen elbil konge på vegen.
;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tom

Sitat fra: Griffel på tirsdag 29. juli 2008, klokken 21:21
På vei til jobb på sommerstille E18.
Ingen vits å ligge i kollektivfelt. (den er overlatt til trege busser, og kanskje en og annen buddy)

....

Også  jeg da gitt som ikke er vant til å bli frakjørt av andre elbiler
Det er nok bare å vende seg til det like godt først som sist.
Jeg i min p106 er ikke lenger noen elbil konge på vegen.
;)

At P106 ikke akkurat går som en kule så vi jo på klima bil 2008, den ble jo gruset av alt som kunne krype og gå av elbiler.

Det er jo mulig at den takket være tyngdekraften og gunstig vindreting kan oppnå en en brukbar fart på motorvei, men en smidig by bil er den jo helt klart ikke. 


ref  http://www.zero.no/transport/klimabil-2008/

/tom
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Griffel

Nå er ikke min hverdag  gateslalåm i Oslo og jakt på parkeringsplass på steder hvor de eneste ledige er å finne ved siden av en Smart eller Buddy, men 60km på 6 og 4 felts veg. Uavhengig av tyngdekraft og vindretning er det mindre enn 2km hvor jeg ikke kan klare å bryte fartsgrensen. ;D
(kan betyr at det er mulig ikke nødvendigvis at jeg gjør det)  ::)

Med den nye Thinken kan det reduseres til 0 km og jeg kan spare et minutt, så høy timepris har jeg ikke at det kan forsvare investeringen. Derfor vil jeg nok fortsette å trille rundt som før og finne meg i å bli passert av en og annen ny Think og om ikke lenge kanskje en Tesla. :o

PS
Jeg tror ikke at en Tesla heller ville ha hatt en sjanse mot Øyvind Lunde i gateslalåmen på Youngstorget, og ny Thinken med Mads Østberg ble bak både gammel Thinken og en Buddy.
(og bak den ene Peugeot 106 som var med kom faktisk en Buddy og en Think). :o
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

HHF

Jeg kommer nok også til å sitte grønn av misunnelse, spesielt i oppoverbakkene, når jeg ser de nye Thinkene på veien etterhvert. Samtidig er jeg av akkurat samme holdning - den prisen moroa får, kan jeg ikke se forsvares av de få minuttene med spart tid for meg heller. Så dette får jeg leve med. Med mindre jeg en dag får firmabil av typen ny Think - så blir det noe annet.

Alltid morsomt å registrere hvordan jeg med Thinken sliter litt med å henge på PSA-bilene når det går bratt nedover og i slak nedoverbakke, mens jeg har litt mer å gi oppover uten å presse bilen. Passer meg helt perfekt dette også.

Satt ellers bilen litt ufrivillig på prøve her om dagen pga en ladekontakt uten strøm. Kjørte de første 7 milene uten noen som helst form for sparing, hvor de siste 3 så ble fra Krokstadelva og opp til Lierskogen med de fryktede lierbakkene som avslutning. Den klarte da 10 mil totalt uten å protestere. Det var en gledelig konstatering av at det står rimelig godt til med batteriene ihvertfall :-)   ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

ilmarw

Sitat fra: Griffel på tirsdag 29. juli 2008, klokken 21:21
På vei til jobb på sommerstille E18.
Ingen vits å ligge i kollektivfelt. (den er overlatt til trege busser, og kanskje en og annen buddy)
Cruser i god fart,
Bruker venstrefeltet til å kjøre forbi trege fossildrevne biler.
Så dukker det med et opp noe lite og gult i speilet, helt i "horisonten".
Noe som haler rask innpå (en liten sportsbil montro).
Den feier kvikt forbi, svinger inn retning Fornebu.
Du gjettet riktig det var en ny Think,
Også  jeg da gitt som ikke er vant til å bli frakjørt av andre elbiler
Det er nok bare å vende seg til det like godt først som sist.
Jeg i min p106 er ikke lenger noen elbil konge på vegen.
;)

Det var muligens meg, det :-) Fantastisk bil, 110 km/t som toppfart, man trenger ikke tenke på hvor mye kapasitet er igjen, og med batteriavtalen er det bare å gasse på...

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA