Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fornøyd med Tesla kundeservice

Startet av Gusse, fredag 15. november 2013, klokken 22:07

« forrige - neste »

Gusse

Leser stadig her om missfornøyde Teslakunder, da spesielt i forhold til kundeservice, tilbakemelding...eller rettere sagt, mangel på tilbakemeldinger og oppfølging. Har stor respekt for alle sine opplevelser, og tror så absolutt på at de er reelle. Vil bare med dette si noe om min opplevelse med Tesla kundeservice system og Tesla Trondheim. Har vel vært tålmodig uten å direkte ringt ned Tesla, men har ved to anledninger lagt inn forskjellige forespørsler via kundekontakt systemet på nettsiden. Har ved begge anledningene fått utfyllende svar, og mere til(fikk informasjon om at bilen var under produksjon før MyTesla statusen sa noe om det, uten å spørre om det) innen 2 døgn. Dette har vært tilfredstillende responstid for meg. Nå når jeg akkurat begynte å lure på når DS skulle kontakte meg, vips 1 time senere ble jeg oppringt. Kall det telepati, tilfeldighet, eller rett og slett at Tesla følger med forum...tror det var mere tilfeldighet. Dette uten at jeg på noen måte etterspurte det noen andre steder enn på dette forumet. Nå har jeg kundevennlige DS Thomas fra Trondheim. Bare det faktumet at jeg har en egen DS, synes jeg er flott. Ringte han i dag, og hadde ingen problemer med å få tak i han. Klokka tikket 1530 på en fredag, men Thomas beroliget meg med at han slettes ikke hadde det travelt, og svarte meg utfyllende på alle spørsmål. Avsluttet samtalen med å si at jeg bare måtte ringe når som helst hvis det skulle være noe jeg lurte på.
Dette er subjektivt, men jeg er veldig fornøyd med Tesla's kundeservice :)

nebbulk

Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

pnq

Veldig glad på dine vegne. Og det er fler enn deg som skryter uhemmet av Trondheims kontoret. Min anbefaling er at ansvarlig for Trondheims kontoret blir vurdert som ny sjef for Tesla Motors Norge :-) Min neste Tesla kjøper jeg i Trondhem iallefall.

P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

D.O

Sitat fra: Gusse på fredag 15. november 2013, klokken 22:07
Leser stadig her om missfornøyde Teslakunder, da spesielt i forhold til kundeservice, tilbakemelding...eller rettere sagt, mangel på tilbakemeldinger og oppfølging. Har stor respekt for alle sine opplevelser, og tror så absolutt på at de er reelle. Vil bare med dette si noe om min opplevelse med Tesla kundeservice system og Tesla Trondheim. Har vel vært tålmodig uten å direkte ringt ned Tesla, men har ved to anledninger lagt inn forskjellige forespørsler via kundekontakt systemet på nettsiden. Har ved begge anledningene fått utfyllende svar, og mere til(fikk informasjon om at bilen var under produksjon før MyTesla statusen sa noe om det, uten å spørre om det) innen 2 døgn. Dette har vært tilfredstillende responstid for meg. Nå når jeg akkurat begynte å lure på når DS skulle kontakte meg, vips 1 time senere ble jeg oppringt. Kall det telepati, tilfeldighet, eller rett og slett at Tesla følger med forum...tror det var mere tilfeldighet. Dette uten at jeg på noen måte etterspurte det noen andre steder enn på dette forumet. Nå har jeg kundevennlige DS Thomas fra Trondheim. Bare det faktumet at jeg har en egen DS, synes jeg er flott. Ringte han i dag, og hadde ingen problemer med å få tak i han. Klokka tikket 1530 på en fredag, men Thomas beroliget meg med at han slettes ikke hadde det travelt, og svarte meg utfyllende på alle spørsmål. Avsluttet samtalen med å si at jeg bare måtte ringe når som helst hvis det skulle være noe jeg lurte på.
Dette er subjektivt, men jeg er veldig fornøyd med Tesla's kundeservice :)
Ringte ca kl 11 i dag og traff Mathias. Begge hadde det travelt, men Mathias skulle få Thomas til å ringe meg, men hørte ikke noe... Mulig han var skeptisk..
Har ingenting å utsette på Tesla Trondeim, gutta der var årsaken til at jeg bestilte Teslan. Men ble sånn små irritert over vinterdekk policyen deres. Skal tross alt legge igjen noen kr, og da burde jeg få bestemme selv hvilke dekk jeg ønsker til mitt vinterbruk. Men Tempe dekk ordnet opp og skulle ta med seg jekken å bytte hvis føret ikke lot seg gjøre å kjøre på helårsdekka til deres butikk. Sånt liker jeg, og handler sommerhjula der også. Tempe dekk 10 poeng +, Tesla Trondheim sitt første minus poeng fra meg.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

christian1986

Er selv ikke enig. Har nå fått tre leveringsdatoer, de to siste på forespørsle. Da snakker vi to/tre uker fra nå...

laumb


PHsigP85

Enig med Laumb. Strålende fornøyd med servicen hos Alnabru!

Min kritikk går til Tesla sentralt som setter de ansatte i en håpløs situasjon. Tenker da fremfor alt på logistikken rundt vinterhjul, samt manglende/feil info rundt adaptere (inntil denne ukens mail rettet det inntrykket).

Et eksempel; fikk vinterhjulene forrige uke og stakk innom like før stengetid i går, fredag, for å kalibrere dekktrykksensorene. Butikken kokte med to som skulle prøvekjøre, to som fikk hjelp med å legge inn bestilling, samt minst en klargjøring (forsøk det på en bilforhandler en fredag like før stengetid). Like fullt kom en mekaniker og hjalp til med kalibrering. Dessuten tok han runden rundt med momentnøkkelen for å sjekke at jeg hadde dratt til korrekt. Det er for meg service!
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Patosan

#7
Jag har bara erfarenhet av Alnabru.
Mitt generella intryck av de som jag har haft direkt kontakt med är att de är upptagna av att göra ett bra jobb, och provar så gott de kan att tillfredsställa kundens behov.
Samma person du träffar kl 0800 på morgonen svarar på mail kl 2020 på kvällen.
Tyvärr så är det genomlysande att vad de kan/får lov att göra/säga är dikterat 'ovanifrån'.
Ta som exempel dessa vinterdäck: jag får först besked om att det inte finns fälgar, och när jag säger att det är ok att byta gummi på de jag har, får jag veta att det inte finns däck heller, och att jag kommer 'snart bli kontaktad'.
Då jag lägger lite mer tryck på att jag nu ska ha mina däck, så visar det sig att det helt plötsligt finns i alla fall.
Ska man se på det krasst, så har jag med andra ord blivit ljugen för hela tiden.
Detta är inte ett ok sätt att hantera information på.
Men, som sagt, jag tror inte detta kommer från de personer vi har kontakt med dagligen, utan är ett resultat av ledningens misslyckade kommunikations-strategi.

Oavsett så kan det omöjligt vara sant att det inte finns vinterdäck.
Tvärs över vägen ligger Vianor.
Jag är säker på att om jag frågade dem så ville de ha vinterdäck, och kanske till och med fälgar som passar.
Med andra ord så skjuter Tesla risk och evt problem de själva borde hanterat över till oss som kunder, och jag finner det oacceptabelt.
VIN 15026

LinkedIn

toS

Selv er jeg fornøyd med både kundeservicen og tilgjengeligheten til Tesla, selv om jeg ikke får bilen før nå i desember. Så må selvsagt ta forbehold om selve leveringen etc. Men jeg tror mye av klagingen på informasjon, service etc bunner i feil holdinger hos endel av kjøperne også:
1. Tesla bestilles på internett og ikke av hverken Alnabru, Bergen eller Trondheim
2. Tesla gir mye mer informasjon (my Tesla) enn andre bilforhandlere. Kjøper du bil fra Bertel O. Steen vil du få beskjed om at leveringestiden er X antall måneder, og det finnes ingen nettside å følge med på eller noe forum hvor 2000 andre kjøpere diskuterer containerskips-schedule og annet vissvass. Selve leveringsdatoen vil også endre seg kontinuerlig basert på klargjøring på kaia i Drammen eller andre forhold. Dette har jeg selv opplevd. Alternativt kan du kjøpe en japansk eller koreansk bil som allerede står i butikken, men det er en helt annen forretningsmodell. Tesla har sagt at leveringstiden var ca 12 måneder for dem som bestilte i desember/januar 2013 men at det KUNNE bli bedre. Dette blir et spørsmål om allokering ved fabrikken og styres av etterspørsel og andre forhold i USA. Ser ut til at ALLE har fått bedre leveringstid enn lovet men det klages over en lav sko allikevel? Forumdeltageren forvirrer hverandre med spekulasjoner og klaging på forhånd og så blir det Tesla sin skyld til slutt. Urimelig, rett og slett.
3. Enig i at det ikke er optimalt med vinterdekkene og her har de tydeligvis hatt problemer. Men man må ha en viss forståelse for at dekkene må være godkjent til bilen før Tesla kan levere dem med? Og hvis de hadde bestilt Pirelli Sottozero til alle norske kunder i god tid ville de brent inne med dem, ref forumdiskusjonene her inne. Kanskje de leser forumet og avbestilte Pirelliene av den grunn? :-)

Basert på all klagingen på forumet tror jeg Tesla rolig kan konkludere med at det er umulig å tilfredsstille alle mer eller mindre urimelige krav. Og det er nok mange som burde ventet med å bestille til "alt" var på stell. Problemet er vel bare det at en slik tilstand neppe vil kunne oppnås.

Patosan

Sitat fra: toS på lørdag 16. november 2013, klokken 11:57
Basert på all klagingen på forumet tror jeg Tesla rolig kan konkludere med at det er umulig å tilfredsstille alle mer eller mindre urimelige krav. Og det er nok mange som burde ventet med å bestille til "alt" var på stell. Problemet er vel bare det at en slik tilstand neppe vil kunne oppnås.
Vad var och en uppfattar som 'rimligt' och 'orimligt' är helt subjektivt, och det framgår som du säger i flera av posterna på detta forum.
För min egen del anser jag det totalt orimligt att avtal inte respekteras, och att risk som lätt kunde mitigeras av Tesla skjuts över på kunden.

Vi får se hur mycket 'pionjär-andan' hjälper när väl vintern väl sätter in, och de utan vinterdäck antingen står parkerade eller är på väg ner i diket.
Räknar med att det kommer en hel del inlägg vid den tiden...
VIN 15026

LinkedIn

VigdisA

Når man først får hjelp, er servicen bra.
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA