Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

nye ladre disse med type 2 menneske plugger er de kunn med 16A

Startet av sven erik, fredag 23. august 2013, klokken 12:58

« forrige - neste »

sven erik

ja er de nye bare for 16 A ? snakket akurat med den på Nissan  han mener det ikke er noe infrastruktur i Norge  eller kommer noe for mer en 16 A  da gjor man en stor bommert når en instalerer de en instalerer det nye  for her har man så store muligheter til å gå masse opp i styrke  å en kan om man bare bytter de gamle stolpene der det er 2 ganger 16A  så er det mulig at om en er koblet på så får han opp til 32 A  men om en til kobler seg på så deler man  er ikke dette tenkt på ?
eller er det de på Nissan som ikke vet noe ? for i andre land er dette gjort alerede


elektrolux

Skulle tro de nye stolpene kommer med 32A 400V slik at bilen kan å 1 eller 3 fase 32A lading.

Det er ikke mulig å legge sammen 2 stk 16A kurser for å få 32A, hvis det var det du mente.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sven erik

ok men Nissan sier det ikke kommer opp noen med mer en 16 a  jeg mente ikke legge sammen men det går 32 a ut i boksene som er  fordelt  på 2 16 A da er det  mulig å kutte ut  det å dele den opp

el-snorre

Tror ikke Nissan er helt oppdatert. Kan du sende meg en melding på hvem i Nissan du har snakket med, så skal vi stramme dem opp på kunnskap?

Elbilforeningen er kjent med at Oslo kommune vurderer å teste ut 32A enfase på 3 timersplasser (sirkulasjons plasser).

16A/32A trefas er noe som kommer, men her er det private aktører som kommer til å bygge ut dette i tilknytning til kjøpesentre ol.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

svingen

nissan på sin facebook side sier vel mere eller mindre 32a ikke er nødvendig og selges derfor som ekstra utstyr til og med på de 2 dyre modellene, er nok mange om kort tid som angrer på det når 32a ladestolper er mere eller mindre standar. håper selgerene til nissan er flinkere enn nissan sin facebook.

link til info

https://www.facebook.com/NissanNorge/posts/624107874289362?comment_id=6454066&reply_comment_id=6462743&offset=0&total_comments=24

sittat fra nissan

"Hei Tore Johnny.6,6 kw- lader er ikke standard hverken i Norge eller noe annet land. Grunnen til at det ikke er standardisert er at det krever tilsvarende ladekapasitet i ledepunktet. Det norske ladenettverket er ikke dimensjonert for dette per. i dag og du vil eventuelt måtte gjøre en installasjon hjemme for å få maks utnyttelse av laderen. Det vil si at det for mange ikke er hensiktsmessig med oppgradert lader. Dette er grunnen til at laderen er lagt inn som et tilvalg for kunder"

Syns Elbilforeningen nesten burde ta en prat med nissan om det her,er jo 32a som er fremtiden tenkt så kjekt med Type2 og en liten kabel bare og lade på 32a enn 16a.
Håper dem endrer så 32a blir standar :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sven erik

Sitat fra: el-snorre på tirsdag 27. august 2013, klokken 14:25
Tror ikke Nissan er helt oppdatert. Kan du sende meg en melding på hvem i Nissan du har snakket med, så skal vi stramme dem opp på kunnskap?

Elbilforeningen er kjent med at Oslo kommune vurderer å teste ut 32A enfase på 3 timersplasser (sirkulasjons plasser).

16A/32A trefas er noe som kommer, men her er det private aktører som kommer til å bygge ut dette i tilknytning til kjøpesentre ol.
dette var på Nissan i Larvik og Nissan ved Kjelstad  begge mente  at en aldri fikk  brukt for  dobbelt laderen  og anbefalte ikke folk å kjøpe den  med bilen de ville heller ikke ta noen av de inn  jeg svarte da at jeg vet det kommer om litt + at  jeg som skal til Tyskland å rundt  så er dette et møst men ok når dere ikke vil selge meg bil  så  og jeg gikk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA