Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snart er det ikke plass til flere elbiler i kollektivfeltene

Startet av Thomas Parsli, torsdag 14. november 2013, klokken 12:29

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sak i Aftenposten, hvor ingressen lyder

"Elbilistene må være klar over at de kjører i kollektivfeltet på lånt tid, sier Elbilforeningen."

http://bil.aftenposten.no/bil/Snart-er-det-ikke-plass-til-flere-elbiler-i-kollektivfeltene-55765.html#.UoSw4pH8Sp4

Etter å har kjørt strekningen hver i dag i ni år kjenner jeg meg ikke igjenn i beskrivelsen.
Aller minst (dessverre) i analysen fra Elbilforeningen om at problemet er at elbiler ikke slipper frem bussen.

Min erfaring er at elbiler generellt er veldig flinke til å slippe fram bussen -og hvis bussen må vente er det noen få sekunder.

Min erfaring er også at det ikke er elbilene som skaper forsinkelser, men fossilbiler som blokkerer kollektivfeltet ved påkjøringsfeltene.

Og setningen "Fortsatt ser man en og annen Buddy og Reva smyge seg mot sentrum i kollektivfeltet, men bak dem kommer i hastig tempo Teslaer hvis eiere både har god råd og dårlig tid." er bare dum.
Jeg har aldri opplevd Tesla (Roadser eller Model S) slikt i kollektivfeltet. De få Roadsterene som går på E18 kjører penest av alle -og hvis noen utpeker seg som "råkjørerer" er det Think og Trillinger.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Mr.Zero



Og setningen "Fortsatt ser man en og annen Buddy og Reva smyge seg mot sentrum i kollektivfeltet, men bak dem kommer i hastig tempo Teslaer hvis eiere både har god råd og dårlig tid." er bare dum.
Jeg har aldri opplevd Tesla (Roadser eller Model S) slikt i kollektivfeltet. De få Roadsterene som går på E18 kjører penest av alle -og hvis noen utpeker seg som "råkjørerer" er det Think og Trillinger.

Thomas
[/quote]

På Mosseveien er Tesla foreløpig en sjeldenhet, mens "råkjøringen" står Leaf'ene for.. ::) Med over 20 år i kollektivfelt på motorsykkel, har jeg null forståelse for høy hastighet i dette feltet..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA